Sairaalakassiin?? Mitä vaippoja ostaa??

  • Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ? :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Vaikka ei meikkaasi sairaalassa niin ei se tarkoota sitä, että näyttääs aivan järkyttävältä. Asialliselta ja siistiltä kun voi näyttää ilman meikkiäkin.

Ja mitä järkiä meikata jos makaa sairaalassa??
Järkeä ei varmaan ole, mutta musta tuntuu aina paljon järkevämmältä kun olen vähän ehostanut. Jotenkin se on sellainen rituaali, että tuntee itsensä paljon pirteämmäksi heti. Muuten tuntuu koko päivän kuin just söngystä nousseelta :D
No jaa musta ei tunnu tuolta.
Onko susta jotenkin häiritsevää jos joku äiti tykkää meikata hiukan sairaalassa? :eek:
Keltäs se nyt on pois? Pitääkö kaiken aina olla niin TÄRKEETÄ ja EHDOTONTA että sitä voisi tehdä?
Mulla oli meikit sairaalassa mukana, ja kerran taisin meikata. Ihan vaan omaksi ilokseni, kun pelistä katsoi jotenkin niin valjun näköinen ihminen, niissä karmeissa sairaalarytkyissä. Siellä sairaalassa oli niin armottoman tylsää, että kävi ajankulustakin sillä välin, kun vauva nukkui.
 
Mulle nyt on ainakin ihan se ja sama mitä jokainen tekee siellä sairaalassa ollessaan, pointtina mulla oli se et vaikka nyt ajattelee näin, niin siinä kohtaa kun se vauva siinä sylissä on, niin hommat kääntyy aika usein ihan päälaelleen.. :) Juu, olin minäkin 2vko sit sitä mieltä et elämä jatkuu samallalailla, vaan kuinka kävikään... ;)
 
tissipapu
Alkuperäinen kirjoittaja Omppompooa:
Jos on pitempi matka kotiin niin oma tuttipullo pitää olla matkalle. Siihen voit sitten joko korviketta pyytää tai lypsää maitoa. Imettäminen autossa on niin hankalaa kun pitää pysähtyä.
Niin no mutta SAAHAN sen auton pysäytettyä. Moottoritieltäkin pääsee ihan säännöllisesti pois. Ei nyt mitään pulloa kannata heti alkaa suositella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mulle nyt on ainakin ihan se ja sama mitä jokainen tekee siellä sairaalassa ollessaan, pointtina mulla oli se et vaikka nyt ajattelee näin, niin siinä kohtaa kun se vauva siinä sylissä on, niin hommat kääntyy aika usein ihan päälaelleen.. :) Juu, olin minäkin 2vko sit sitä mieltä et elämä jatkuu samallalailla, vaan kuinka kävikään... ;)
Tätä minäkin tarkoitin.
 
yy-hyy
Joojoooojooooo-meikkaaminen-on-ihan-saatanasta-ainakin-sairaalassa-joojooooooo..
voidaanko palata alkup. aiheeseen siis vinkkejä sairaalakassiin.. niitä olisi mukava lukea lisääääää!?
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Niin tosiaan, sairaalasta saa sellaisen liberokassin,ja monissa sairaaloissa myös pampers-paketin.Niissä on vaippoja ja muuta sälää.
Niin saa, mut kannattaa muistaa sit ite kattoo et ottaa sen, ainakaan täällä sitä ei suuremmin mainostettu tai kukaan valmiiks sulle tuonu, vaan pois lähtiessä sai ite napata siitä käytävän hyllystä sellasen matkaan! :)
 
mamma
Meikkaamisesta: tuli kyllä peitepuikko ja puuteri tarpeeseen, ko itketytti niin kovasti siellä osastolla.. vauva joutui tehohoitoon ja yksin siellä sit huoneessa kökötin tai kävin vauvaa kattomassa. Sit ku tuli vieraita tai mies niin oli kiva vähän peittää tummia silmänalusia ja turvonneita silmiä. Piristi itteäki ko ei peilistä kattonu kovin surullisen näkönen kaveri, ko onnellisia kuitenki oltiin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Niin tosiaan, sairaalasta saa sellaisen liberokassin,ja monissa sairaaloissa myös pampers-paketin.Niissä on vaippoja ja muuta sälää.
Niin saa, mut kannattaa muistaa sit ite kattoo et ottaa sen, ainakaan täällä sitä ei suuremmin mainostettu tai kukaan valmiiks sulle tuonu, vaan pois lähtiessä sai ite napata siitä käytävän hyllystä sellasen matkaan! :)
Ai jaa, meille se annettiin suoraan käteen siinä vaiheessa, kun siirryttiin synnytyssalista osastolle. Ja siis TYKS oli paikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Niin tosiaan, sairaalasta saa sellaisen liberokassin,ja monissa sairaaloissa myös pampers-paketin.Niissä on vaippoja ja muuta sälää.
Niin saa, mut kannattaa muistaa sit ite kattoo et ottaa sen, ainakaan täällä sitä ei suuremmin mainostettu tai kukaan valmiiks sulle tuonu, vaan pois lähtiessä sai ite napata siitä käytävän hyllystä sellasen matkaan! :)
Ai jaa, meille se annettiin suoraan käteen siinä vaiheessa, kun siirryttiin synnytyssalista osastolle. Ja siis TYKS oli paikka.
Sama täällä.
 
mamma
Ja ota mukaan jotain lukemista ja herkkua itelles, oli se sitten pähkinöitä tai suklaata tai sipsiä tai hedelmiä.. hedelmiä varmaan saa kyllä sairaalasta. Mut kiva joskus rusina heittää naamaan ja lukea jotain hyvää kirjaa tai lehteä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Niin tosiaan, sairaalasta saa sellaisen liberokassin,ja monissa sairaaloissa myös pampers-paketin.Niissä on vaippoja ja muuta sälää.
Niin saa, mut kannattaa muistaa sit ite kattoo et ottaa sen, ainakaan täällä sitä ei suuremmin mainostettu tai kukaan valmiiks sulle tuonu, vaan pois lähtiessä sai ite napata siitä käytävän hyllystä sellasen matkaan! :)
Ai jaa, meille se annettiin suoraan käteen siinä vaiheessa, kun siirryttiin synnytyssalista osastolle. Ja siis TYKS oli paikka.
Sama täällä.
Juu ei täällä pohjanmaalla vaan..Sairaalan kansiossa luki et ota laukku käytävän hyllystä, muuten kukaa ei mitää sanonu..
 
Elina
Mä meikkasin sairaalassa. Appivanhemmat ja parit muut sukulaiset puski katsomaan vauvaa, ja mulle tuli reippaampi ja ihmismäisempi olo, kun noin minuutissa sutaisin vähän puuteria ja ripsiväriä ja huulikiiltoa naamaan. En osaa olla ihan luonnontilassa muutoin kuin kotona oman perheeni kanssa (appivanhemmat ei oo mun perhettä).

Ja muutenkin oli ihanaa laittaa omat verkkarit jalkaan ja harjata tukka. Oli se niin kova koetelemus, että halusin nostaa mielialaani.

Aikaa pois vauvalta tollanen ei oikeesti vie, jos minuutin kaksi huoltaa itseään, jos siitä tulee parempi mieli. Vauva nukkuu paljon ja on hereilläkin välillä isänsä sylissä. Varmaan 90 % ajasta menee kuitenkin vauvan kanssa pesiessä ja imettäessä puolihorteessa, sitten syömistä ja peseytymistä ja äiti käy itse paikkailtavana, jos tarvis on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Vaikka ei meikkaasi sairaalassa niin ei se tarkoota sitä, että näyttääs aivan järkyttävältä. Asialliselta ja siistiltä kun voi näyttää ilman meikkiäkin.

Ja mitä järkiä meikata jos makaa sairaalassa??
Järkeä ei varmaan ole, mutta musta tuntuu aina paljon järkevämmältä kun olen vähän ehostanut. Jotenkin se on sellainen rituaali, että tuntee itsensä paljon pirteämmäksi heti. Muuten tuntuu koko päivän kuin just söngystä nousseelta :D
Mulla on kans sama tunne :)


Ja kiva kuulla jos Oysista saa sit valmiiks esim. rintakumin jos tarvitsee. Kantoliinaa en ole ostanut/en ajatellut ostaa.

En oo sillee tarkkaan mitään muuta suunnitellut, ettei tuu pettymyksiä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Niin tosiaan, sairaalasta saa sellaisen liberokassin,ja monissa sairaaloissa myös pampers-paketin.Niissä on vaippoja ja muuta sälää.
OYSista ei enää saa näistä kumpaakaan.
Aika harmi jos ei saa kumpaakaan tuollaista:( Olis kiva saada jotain "ilmaista" kun sairaalamaksutkin maksaa ja kaikki on vauvan kanssa niin uutta.

 
tyhmeliini
Tyhmä kysymys mutta mistä tota lansinohia voi ostaa?
Onko uimarengas yhtä hyvä kuin sellainen "oikea" istumarengas? Ja kuinka kauan sitä joutuu yleensä käyttämään? Miten onnistuu automatka takaisin kotiin? Uimarenkaalla myös?
Entä otitteko omia liivinsuojia mukaan sairaalakassiin?
 
ap
Mulla nyt tällä hetkellä sairaalakassissa odottamassa:

-vauvalle kotiutumisvaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-tuttipullo, nan-purkki, tutti + tuttinauha
-pari harsoa
-iso karkkipussi + 3 trippiä
-hammasharja + tahna
-shampoo + hoitoaine
-digikamera + varaparistot
(-meikit, kasvojenpuhdistus aine, verkkarit + t-paita, puhelin + laturi tulossa vielä, hiusharja tietty)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmeliini:
Tyhmä kysymys mutta mistä tota lansinohia voi ostaa?
Onko uimarengas yhtä hyvä kuin sellainen "oikea" istumarengas? Ja kuinka kauan sitä joutuu yleensä käyttämään? Miten onnistuu automatka takaisin kotiin? Uimarenkaalla myös?
Entä otitteko omia liivinsuojia mukaan sairaalakassiin?
Lansinohia: apteekista
Mulla oli kottikärryjen sisäkumi, hieno asia..
Kotiin tulin ilman mitää sisäkumia, hemmetin kenollaan istuen, puoliks kauhukahvasta ilmassa roikkuen...
Liivinsuojia oli, mut en niitä tarttenu.
 

Yhteistyössä