sairaaladietti

Veljen vaimo ja eräs ystäväni toteuttivat 14 päivän sairaaladietin. Molemmat kehuivat melko helpoksi, kiloja lhti molemmilta 7, toinen oli sillä vain 11 päivää ja toinen repsahti välillä. Mikäli toteuttaa koko 14 päivää, kiloja lähtee 9. Veljen vaimo teki sen jo 2 kk sitten, on syönyt normaalisti ja kilot on pysynyt pois. Jos joku on kiinnostunut kokeileen voin kirjoittaa sen tänne.
 
erica-74
:D joo ,no viime vuonna mieheni kanssa kävimme tämän dieetin läpi.Miehellä lähti 10kg,minulla 7kg.Tyytyväinen olin 2kk,senjälkeen kilot pompahtivat taikaisin ja vähän päällekin tänäpäivänä.Inhosin sitä pinaatin ja pihvin(mauttoman)jauhamista päivästä toiseen...sinnittelin silti ja tyytyväinen olin lopputulokseen,sen vähän aikaa mitä se kesti :whistle: Sairaaladietistä väitetään että aineenvaihdunta pysyy tolpillaan vuoden päivät ja toimii tavallista paremmin ,no ei pitänyt paikkansa meillä. :(
 
mammaleija
hei hei!uskomatonta että ihmiset uskoo kaiken maailman pika laihtumiseen.nopeilla laihtumisilla ei tehdä kun hallaa aineenvaihdunnalle.0,5-1kg viikossa on realistinen painon pudotus vauhti.silloin palaa rasva eikä lihakset.mitä enemmän lihasmassaa sitä korkeampi toiminnallinen aineenvaihdunta.liikuntaa lisää ja ruokavalio vähärasvaiseksi.ja kyllä lähtee
 
Tintti1010
Kirjoitappas ihmeessä!!! kyllä tämä täti on valmis kokeilemaan mitä tahansa!!! Mites muuten ton pinaatin laita, onko sitä iiiihan pakko syödä??? (en oikein hirveemmin tykkää... :x )
 
Kaikki ruoka-aineet on pakko syödä. Niissä missä ei ole mainittu määrää voi itse valita määrän. Kivennäisveden voi vaihtaa veteen.


Sairaaladietti:

Ma: aamiainen: kahvi, ilman sokeria
lounas: 2X keitetty muna, vähän suolaista
keitettyä pinaattia
päivällinen: 1 iso pihvi(vähärasvainen) vihreää salaattia
hedelmiä

Ti: aamiainen: musta sokeriton kahvi ja sämpylä
lounas: 1 iso pihvi, vihreää salaattia, hedelmiä
päivällinen: keitettyä kinkkua

Ke: aamiainen: musta kahvi ja sämpylä
lounas: 2 keitettyä munaa, salaattia, tomaattia
päivällinen: keitettyä kinkkua, vihreää salaattia

To: aamiainen: musta kahvi ja sämpylä
lounas: 1 keitetty muna, porkkanoita, juustoa
päivällinen: hedelmiä, luonnonjogurttia

Pe. aamiainen: porkkanoita sitruunamehun kera, kahvi
lounas: höyrytettyä kalaa ja tomaattia
päivällinen: 1 pihvi ja vihreää salaattia

La: aamiainen: musta kahvi ja sämpylä
lounas: grillattua broileria(ei nahkaa)
päivällinen: 2 keitettyä munaa ja porkkanoita

Su: aamiainen: tee ja sitruunamehu(ei sokeria)
lounas: 1 grillattu pihvi ja hedelmiä
päivällinen: vapaa valinta mitä ikinä haluat


8. päivänä taas alusta, sen jälk. norm. ruokailu. Mikäli noudatetaan kirjaimellisesti laihdutaan 2 viikon aikana n. 9 kiloa.Koko dietin aikana juodaan runsaasti, vähintään kolme litraa päivässä suolatonta kivennäisvettä. Alkoholi kielletty. Kahvi juodaan ilman maitoa ja sokeria, sämpylä ilmán rasvaa tai päällysteitä.


Tsemppiä vaan yritykselle. Eka kolme päivää on kuulemma vaikeimpia, sitten helpottuu. Ps. Pinaatti on helpompi syödä kun pilkot munat ja sekoitat vähän pinaattia joukkoon.
 
Tintti1010
Kiitos oikein kovasti!!! Ensi ma sitten alotetaan...! (just sopivasti juhannuksen jälkeen kun muutenkin paino koholla! :D )
Voin kertoa sitten täällä kuin paljon lähti!!!
 
Haave
Mul on pikkasen erilainen ohje...

päivät 1 ja 8:
klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria
klo 11-12: 2 keitettyä munaa, keitettyä pinaattia ja tomaattia
klo 16-18: 150 g pihvi, salaattia, öljyä, sitruuna

päivät 2 ja 9:
klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria
klo 11-12: 1 suuri pihvi, salaattia ja hedelmä
klo 16-18: viipale keittokinkkua, 1 pikari maustamatonta jugurttia

päivät 3 ja 10:
klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria, paahtoleipä
klo 11-12: keitettyä pinaattia, 1 tomaatti, 1 tuore hedelmä
klo 16-18: 2 keitettyä munaa, 1 viipale keittokinkkua, salaattia, hedelmä

päivät 4 ja 11:
klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria, paahtoleipä
klo 11-12: 1 keitetty muna, 1 raastettu porkkana, 1 prk raejuustoa
klo 16-18: 1 prk hedelmäsalaattia, banaani, 1 prk maustamatonta jugurttia

päivät 5 ja 12:
klo 7-9: suuri raastettu porkkana ja sitruunaa
klo 11-12: suuri vähärasvainen kala, sitruunaa, pieni voileipä
klo 16-18: suuri kokolihapihvi, salaattia, parsakaalia

päivät 6 ja 13:
klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria, paahtoleipä
klo 11-12: 1 broilerin rintapala, salaattia, sitruunaa, öljyä
klo 16-18: 2 keitettyä munaa, suuri raastettu porkkana

päivät 7 ja 14:
klo 7-9: kuppi kahvia/teetä, ei sokeria
klo 11-12: grillattua lihaa n. 200 g
klo 16-18: kuppi kahvia, ei sokeria

Dieetin aikana juotava vähintään 2 l vettä päivässä, ei ylimääräistä ruokaa. Ruokien maustamiseen pippureita, yrttimausteita (suolattomia).

Ite en pystyis noudattamaan tälläistä kitudieettiä. Hattua nostan kaikille niille, jotka tämän rääkin vievät läpi!!!
 
Joo mulla on toi sama myös, tämä versio on hiukan helpompi, kun esim. hedelmiä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Saatan joskus kokeilla itsekin, mutta huono oon minäkin tällaisten toteuttamisessa. Mutta, jos joku haluaa kokeilla niin tsemppiä vaan.
 
No täällä päin käyttävät sairaalassa kaalisoppa diettiä.. syödään siis tavallista kaalisoppaa viikko ja sillä lähtee kilot ihan hujahtamalla..

Mut en miekään noita pika laikkareista suosittele :/ parhaiten ne kilot lähtee pysyvästi ku tiputtaa sen 1-2kg viikossa.. paras neuvo ---> liiku sen edestä mitä syöt, pelkkä käveleminenkin riittää.. ja no sehän on selvää että valitaan ne rasvattomammat ja muutenkin kevyemmät vaihtoehdot.. ja juodaan paljon.. :D

Mullakin olis taas kurinpalautus edessä, päässy vähän lipsahtamaan. Eiku kävelemään ja pyöräilemään, niin kyllä kilot lähtee :) Mulla tavoite saada 10kg pois..
 
Rekisteröidyin juuri seurattuani näitä sivuja kohta neljän vuoden ajan.Nyt on siis vauva tehty ja olis aika karistaa kiloja...

Kokeilin sairaaladieetin kaalikeitto-versiota jokin aika sitten ja jaksoin yhden päivän!!! Olin illalla aivan voimaton ja ajatuskin siitä litkusta sai melkein oksentamaan. Mies löysi kotiin tullessaan sohvalta itkuisen ja pahantuulisen vaimon...

Nyt on lopuillaan eka viikko painonvartijoiden ohjeilla (ostin cd-rompun) ja olo on mukava. Olen saanut syödä ihan riittävästi ja näin kesällä on kiva kun saa vesimelonia!!!Tämä sopii siis mulle. Mutta jos olis pakkotilanne (juhlat tulossa ja mekko kiristää) niin koettaisin kyllä sairaaladieetin toista versiota.Luulen että kestäisin pinaatin ja pihvit paremmin... ;)
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2004 klo 15:26 Pitkätossu kirjoitti:
Rekisteröidyin juuri seurattuani näitä sivuja kohta neljän vuoden ajan.Nyt on siis vauva tehty ja olis aika karistaa kiloja...

Kokeilin sairaaladieetin kaalikeitto-versiota jokin aika sitten ja jaksoin yhden päivän!!! Olin illalla aivan voimaton ja ajatuskin siitä litkusta sai melkein oksentamaan. Mies löysi kotiin tullessaan sohvalta itkuisen ja pahantuulisen vaimon...

Nyt on lopuillaan eka viikko painonvartijoiden ohjeilla (ostin cd-rompun) ja olo on mukava. Olen saanut syödä ihan riittävästi ja näin kesällä on kiva kun saa vesimelonia!!!Tämä sopii siis mulle. Mutta jos olis pakkotilanne (juhlat tulossa ja mekko kiristää) niin koettaisin kyllä sairaaladieetin toista versiota.Luulen että kestäisin pinaatin ja pihvit paremmin... ;)
havaitsin itse saman tosta kaalikeitosta....ykä meinas lentää kun yritin viimosia lusikallisia saaha kurkusta alas....tää dieetti on osoittautunut helpommax, vaikkei nyt mitään juhlaa varsinaisesti olekkaan... ;)
 
no nyt kokeillaan miten onnistaa tämä dietti. kahden viikon kuluttua kuullaan miten kävi, tämän jälkeen on helpompaa aloittaa ns. normaali ruokavalio ilman herkkuja ja liikuntaa kun lisää niin olis toiveita pitää pudotettu paino. Tosi asiahan on et aluks lähtee nesteitä ja paino voi helposti tulla takas.. yritetään
 
Muhku
Voiko tämän dieetin toteuttaa uudelleen vaikka parin kuukauden päästä? Kun joskushan näissä ihmedieeteissä on rajoituksia, esim. että vuoteen ei saa kokeilla uudestaan tms.

Hmm.. aika rajulta kyllä tuntuu... Mietin että onnistuiskohan muutaman kilon pudotus vaikka niin että söis näitten ruokien lisäksi painonvartijoiden nollan pisteen ruokia mielin määrin? Ei ehkä silloin tippuis yhdeksää kiloa mutta jos vaikka edes viisi....

Tarvisin nyt kyllä motivaatiopiikiksi muutaman kilon "helpon" ja nopean pudotuksen. Sitten jaksaisin taas jatkaa. Puntarilla en ole käynyt, mutta tuntuu, että keväällä pudottamani 10 kiloa ovat tainneet tulla kaikki takaisin.

Päällimmäinen tunne on vain harmi..... Vielä syksyllä -02 laihdutin 86-kiloiseksi. Sain hyvää palautetta, mutta enpäs jaksanut sitten enää pysyä hyvissä ruokailutottumuksissa saati liikkua. Nyt painoa rutkasti enemmän. Harmittaa hirveästi! Nyt on tosi huono motivaatio aloittaa koko ruljanssi alusta. :ashamed: Ja tavoite olis pudottaa ainakin 10 kiloa, mieluiten enemmänkin ennen mahdollista raskautta, jota on suunnitteilla alkaa yrittämään muutaman kuukauden kuluttua. :whistle:

Namit vain on niiiin hyviä eikä liikkuminen innosta. :(
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2004 klo 18:25 Muhku kirjoitti:
Voiko tämän dieetin toteuttaa uudelleen vaikka parin kuukauden päästä? Kun joskushan näissä ihmedieeteissä on rajoituksia, esim. että vuoteen ei saa kokeilla uudestaan tms.

Hmm.. aika rajulta kyllä tuntuu... Mietin että onnistuiskohan muutaman kilon pudotus vaikka niin että söis näitten ruokien lisäksi painonvartijoiden nollan pisteen ruokia mielin määrin? Ei ehkä silloin tippuis yhdeksää kiloa mutta jos vaikka edes viisi....

Tarvisin nyt kyllä motivaatiopiikiksi muutaman kilon "helpon" ja nopean pudotuksen. Sitten jaksaisin taas jatkaa. Puntarilla en ole käynyt, mutta tuntuu, että keväällä pudottamani 10 kiloa ovat tainneet tulla kaikki takaisin.

Päällimmäinen tunne on vain harmi..... Vielä syksyllä -02 laihdutin 86-kiloiseksi. Sain hyvää palautetta, mutta enpäs jaksanut sitten enää pysyä hyvissä ruokailutottumuksissa saati liikkua. Nyt painoa rutkasti enemmän. Harmittaa hirveästi! Nyt on tosi huono motivaatio aloittaa koko ruljanssi alusta. :ashamed: Ja tavoite olis pudottaa ainakin 10 kiloa, mieluiten enemmänkin ennen mahdollista raskautta, jota on suunnitteilla alkaa yrittämään muutaman kuukauden kuluttua. :whistle:

Namit vain on niiiin hyviä eikä liikkuminen innosta. :(
kannattaa ihmeessä kokeilla, sitä painonvartijoliteen nolla piste juttua!!!...kyllä sillä varmaan kiloja lähtee, ja saat alku sysäyksen!! :)
Joo, ja puhut kun miun suusta....miekii laihutin viime keväänä yli kymmenen kiloa ja kakki tuli takas+10 kiloa lisää.... ARVAA SUUTUTTAAKO!!!?? \|O \|O \|O \|O
...noh, nyt oon muuttanut ruokatottumuksiani pysyvästi, enkä laihuta enää kuurien avulla kun aina ne vaan tulee takas..!! :$ :x :/
...eikun tuut mukaan vaan tänne meiän kanssa sinnittelemään ja päätetään että vaikka ollaan lihottu takas niin ollaan sentään opittu jotain ja nyt kun saadaan kilot pois, niin ei enää niitä takasin oteta!!! ;)
Hurjasti tsemppiä!!!! :D
(niin ja myökii ruvetaan yrittämään uutta muksua parin kk;n päästä, joten pitää saada vähän näitä läskejä lähtemään ennen sitä!! B) )

 
mitenkähän jos imettää samalla kun vetää tommoisen dietin läpi?? Imetyksen aikana ei saisi laihduttaa ainakaan ohjeiden mukaan... mutta tippuhan paino imetyksen aikana joillakin ilman diettiäkin.
Jos käyttäs kalcium tabuja + vitamiinia samalla... mitä mieltä olette???
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2004 klo 14:18 katari kirjoitti:
mitenkähän jos imettää samalla kun vetää tommoisen dietin läpi?? Imetyksen aikana ei saisi laihduttaa ainakaan ohjeiden mukaan... mutta tippuhan paino imetyksen aikana joillakin ilman diettiäkin.
Jos käyttäs kalcium tabuja + vitamiinia samalla... mitä mieltä olette???
En kyllä suosittele!!! Toi on elimistölle tosi rankkaa jo ilmam sitä imetystäkin!!!! (itsekkin kun vielä imetin ja sanoin neuvolassa että syön 1500 kcal päivässä, niin olivat ihmeissään, kun kuulemma on liian vähän imettävälle äidille!!)
Jos liikut ja syöt suht kevyesti niin takuulla laihdut imettäessä, koska energiaa kuluu maidon tuottamiseen vähintään 500 kcal päivässä!!!
 
Olen samaa mieltä, kalorimäärä on liian pieni, imettäessä kun elimistö tarvitsee hiukan normaalia enemmän energiaa muutenkin. Laihduttamista ei suositella imetyksen aikana, koska silloin maitoon erittyy vauvalle haitallisia kuona-aineita.
 
teijuska
:kieh: :kieh: :kieh:

ÄLKÄÄ IKINÄ TEHKÖ TOTO DIETTIÄ !!!

Imettävät, raskaana olevat
ja kaikki.

HALOO!!!

Se rasva jää lilluu vereen, ei se ehi poistuu. Onpa hyöty suhde kiva kun saa veritulpan.
Tiedän kaksikin tapausta näistä dieteistä, jotka vienyt tosissaan sairaalaan...
 
Mulla itelläni menossa 7 päivän sairaala dietti kolme kiloo tippunu kolmessa päivässä... Onko kukaan muu kokeillu toa lyhyempää?? Millasia kokemuksia???
Mä syön näin:
1päivä:
-keeittoa, paljon (keitolle oma ohje laitan loppuun)
-1 hedelmä, ei banaania
-Vettä tai sokeroimatonta hedelmä mehua
2.päivä
-keittoa ja vihreitä vihanneksia(ei papuja, herneitä tai avokaadoa) mielen mukaan
-Ei hedelmiä tai mehua
-Vettä
-Illalla iso uuniperena voin(1tl) kanssa
3.päivä
-keittoa, hedelmiä ja vihanneksia mielen mukaan
-ei perunoita
-paljon vettä, ei mehua
4.päivä
-keittoa
-3 banaania
-rasvatonta maitoa tai luonnon jogurttia vaikka kuinka paljon
5.päivä
-Keittoa(ainaki kerran päivässä)
-250-300g naudanlihaa+ 6kpl tuoreita tomaatteja
-vähintään 6-8 lasillista vettä
6.päivä
-Keittoa(ainakin kerran päivässä)
-2-3 pihviä(nautaa, broileria,kanaa,kalkkunaa ilman nahkaa) vihanneksia
-Ei perunoita
-Paljon vettä
7.päivä
-Keittoa(ainaki kerran päivässä)
-kokojyvä riisiä ja vihhenksia
-Sokeroimatonta hedelmä mehua

keiton ohje:
6sipulia
2purk. kuorittuja tomaatteja
1 iso keräkaali
2 vihreää paprikaa
1 varsiselleri
1lihaliemi kuutio, vettä niin että kasvikset peittyvät
-Kasvikset paloitellaan kuutioiksi
-vettä 2cm ksvisten päälle
-keitetään n.10min aluksi isolla teholla, lopuksi haudutetaan

Dietin aikana täysin kiellettyjä ovat:
-leipä
-alkoholi (+24h dietin loppumisen jälkeen)
-kahvi ja tee
- juomat joissa on sokeria, makeutusaineita tai hiilihappoja

Keho ainakin puhdistuu hyvin, vaikka kilot tulisivatkin takaisin ;)
 
Itse kokkailen parasta aikaa tuota kAtAnkin kokeilemaa sairaaladieettiä. Keitto vasta kattilassa kiehumassa ja nyt jo oksettaa... Yritän muiden hyvillä kokemuksilla itseäni tsempata, ennen huomenna alkavaa koitosta :headwall: miten paljon tuolla dieetillä olette saaneet koko viikossa lähtemään?
 
Mulla myös keitto kiehuu hellalla. Kauhea päänsärky kun ei saa juoda kahvia yleensä sitä menee puoli pannua aamulla ja toinen puoli päivän mittaan.
Mä suunnittelin jo ton keiton kanssa tehdä niin että soseutan sen sauvasekottimella. Onkohan se kiellettyä???

Tulkaa kertomaan miten dietti edistyy ja Zemppiä :hug:
 
karppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2004 klo 18:25 Muhku kirjoitti:
Voiko tämän dieetin toteuttaa uudelleen vaikka parin kuukauden päästä? Kun joskushan näissä ihmedieeteissä on rajoituksia, esim. että vuoteen ei saa kokeilla uudestaan tms.

Hmm.. aika rajulta kyllä tuntuu... Mietin että onnistuiskohan muutaman kilon pudotus vaikka niin että söis näitten ruokien lisäksi painonvartijoiden nollan pisteen ruokia mielin määrin? Ei ehkä silloin tippuis yhdeksää kiloa mutta jos vaikka edes viisi....

Tarvisin nyt kyllä motivaatiopiikiksi muutaman kilon "helpon" ja nopean pudotuksen. Sitten jaksaisin taas jatkaa. Puntarilla en ole käynyt, mutta tuntuu, että keväällä pudottamani 10 kiloa ovat tainneet tulla kaikki takaisin.

Päällimmäinen tunne on vain harmi..... Vielä syksyllä -02 laihdutin 86-kiloiseksi. Sain hyvää palautetta, mutta enpäs jaksanut sitten enää pysyä hyvissä ruokailutottumuksissa saati liikkua. Nyt painoa rutkasti enemmän. Harmittaa hirveästi! Nyt on tosi huono motivaatio aloittaa koko ruljanssi alusta. :ashamed: Ja tavoite olis pudottaa ainakin 10 kiloa, mieluiten enemmänkin ennen mahdollista raskautta, jota on suunnitteilla alkaa yrittämään muutaman kuukauden kuluttua. :whistle:

Namit vain on niiiin hyviä eikä liikkuminen innosta. :(
SAIRAALADIEETIN SAA TEHDÄ UUSIKSI VASTA 12 KK PÄÄSTÄ, niin raju juttu se on elimistölle.
 

Yhteistyössä