sairaala maksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minkälaista kättärillä oli synnyttä? mietin vaa ku oon kuullu hurjia juttuja esim. kätilöiden pätemisyrityksistä yms.
[/quote]

Minulta et kysynyt, mutta vastaan... synnyttää oli ihanaa ja kätilöt ihania, mutta vuodeosastolla sen jälkeen oli kyllä sellasia kätilöitä ja lastenhoitajia, että oksat pois... :( (tyyliin: "turhaan sua imettämään opetan kun kotiin pääset niin tuttelia haet") Lisämaitoa ei saatu vaikka kuinka pyysin ja pyysin... lopulta lääkäri huomasi vauvan painon laskeneen lähes 10% ja määräsi lisämaitoa... Yöllä, kun vauva itki ja kävin hakeen apua imetykseen yks kätilö vaan tuli ja otti vauvan ja hänen sängyn mukaan ja vei sinne kansliaan :'(
Nojoo... hyvin ollaan pärjätty vaikka mun kykyjä vähän epäilivätkin ;)
Eikä tuttelia olla tarvittu.

Mua on muuten laskutettu tänä vuonna jo kahdeksasta vuorokaudesta sairaalassa? Eli sairaalassa synnytyksen yhteydessä mua laskutettiin 6pvää ja sitten oon ollut 2pvää muuten sairaalassa umpilisäkkeen poiston yhteydessä... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 09:56 jenni87 kirjoitti:
minkälaista kättärillä oli synnyttä? mietin vaa ku oon kuullu hurjia juttuja esim. kätilöiden pätemisyrityksistä yms.

Minulta et kysynyt, mutta vastaan... synnyttää oli ihanaa ja kätilöt ihania, mutta vuodeosastolla sen jälkeen oli kyllä sellasia kätilöitä ja lastenhoitajia, että oksat pois... :( (tyyliin: "turhaan sua imettämään opetan kun kotiin pääset niin tuttelia haet") Lisämaitoa ei saatu vaikka kuinka pyysin ja pyysin... lopulta lääkäri huomasi vauvan painon laskeneen lähes 10% ja määräsi lisämaitoa... Yöllä, kun vauva itki ja kävin hakeen apua imetykseen yks kätilö vaan tuli ja otti vauvan ja hänen sängyn mukaan ja vei sinne kansliaan :'(

Mua on muuten laskutettu tänä vuonna jo kahdeksasta vuorokaudesta sairaalassa? Eli sairaalassa synnytyksen yhteydessä mua laskutettiin 6pvää ja sitten oon ollut 2pvää muuten sairaalassa umpilisäkkeen poiston yhteydessä... :whistle:

[/quote]

tuli vaan mieleen ku mun kaveri synnytti siellä poikansa, ja sille sattu sellanen vanhempi kätilö. ponnistusvaiheessa tältä naiselta loppu supistukset ku seinään, ja käskettii vaan ponnistamaan. sit ku siitä ei tullu mitään, ja vauvan sydänäänet heikkeni, ni molemmat (siis sekä mun kaveri että sen mies) pyys etä voisko sitä lääkäriä hälyttää, ni kätilö tuumas että ei tähän lääkäriä tarvita, mä oon kuules tehny tätä aika kauan...
loppujen lopuks se kumminki joutu hakemaan sen lääkärin, ja vauva oli aikasta huonossa kunnossa syntyessään. ku miettii että mun esikko synty imukupilla, ja synnytys oli rankka, ni silti sen pisteet oli 9, ja tää poika sai muistaakseni jotain 4 tai 5. en nyt mee vannomaan mut kuitenki. sit myöhemmin itseasiassa saman kaverin kanssa kiljuttiin kättärin puhelimeen kannustuksia toiselle yhteiselle tutulle, kun se vaan oksensi koko synnytyksen ajan, kukaan ei tienny mistä on kyse mut lääkäriä ei paikalle suostuttu hakemaan. tuli siinä vähän kätilöllekkin raivottua....

mut siis päällimmisenä tuli silloin mieleen että näissä synnytyksissä mukana olleet kätilöt yritti jotenki päteä, ku lääkäriä ei voinu paikalle kutsua, vaikka mun mielestä sekä äiti että vauva on ollu vaarassa, eikä kätilöllä oo ollu mitään hajua millä tavalla sitä synnytystä vois edistää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 13:32 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 09:56 jenni87 kirjoitti:

tuli vaan mieleen ku mun kaveri synnytti siellä poikansa, ja sille sattu sellanen vanhempi kätilö. ponnistusvaiheessa tältä naiselta loppu supistukset ku seinään, ja käskettii vaan ponnistamaan. sit ku siitä ei tullu mitään, ja vauvan sydänäänet heikkeni, ni molemmat (siis sekä mun kaveri että sen mies) pyys etä voisko sitä lääkäriä hälyttää, ni kätilö tuumas että ei tähän lääkäriä tarvita, mä oon kuules tehny tätä aika kauan...
loppujen lopuks se kumminki joutu hakemaan sen lääkärin, ja vauva oli aikasta huonossa kunnossa syntyessään. ku miettii että mun esikko synty imukupilla, ja synnytys oli rankka, ni silti sen pisteet oli 9, ja tää poika sai muistaakseni jotain 4 tai 5. en nyt mee vannomaan mut kuitenki. sit myöhemmin itseasiassa saman kaverin kanssa kiljuttiin kättärin puhelimeen kannustuksia toiselle yhteiselle tutulle, kun se vaan oksensi koko synnytyksen ajan, kukaan ei tienny mistä on kyse mut lääkäriä ei paikalle suostuttu hakemaan. tuli siinä vähän kätilöllekkin raivottua....

mut siis päällimmisenä tuli silloin mieleen että näissä synnytyksissä mukana olleet kätilöt yritti jotenki päteä, ku lääkäriä ei voinu paikalle kutsua, vaikka mun mielestä sekä äiti että vauva on ollu vaarassa, eikä kätilöllä oo ollu mitään hajua millä tavalla sitä synnytystä vois edistää.

[/quote]
mulla oli kans sen lääkärin hakeminen paikalle jotenki ylitsepääsemätöntä... kättärillä! mä synnytin poikaa 31h ja kokoajan sanoivat ettei tuu ja lopult ku päätettiin lekuri kutsuu tehtiin kiire sektio päätös. et seuraava lapsi syntyy jossain muualla! jos sellasta ikinä tulee... alkaa jo masentaa sekin yritys

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 19:56 kummastunut kirjoitti:
mulla oli kans sen lääkärin hakeminen paikalle jotenki ylitsepääsemätöntä... kättärillä! mä synnytin poikaa 31h ja kokoajan sanoivat ettei tuu ja lopult ku päätettiin lekuri kutsuu tehtiin kiire sektio päätös. et seuraava lapsi syntyy jossain muualla! jos sellasta ikinä tulee... alkaa jo masentaa sekin yritys

mä oon kans vähän ihmetelly noita kertomuksia, ku omassa synnytyksessä lääkäri kutsuttiin heti, ku pyysin, ja kun esikko ei meinannu omin avuin tulla ulos, ni lääkärille soitettiin (se päivysti) saman tien, ku kätilö totes että mua sattuu väärään paikkaan, ja tolta sen ei pitäis tuntuu. miks ihmeessä lääkärin kutsumista pitäis vältellä viimiseen saakka, vai onko niillä menossa siellä joku valtataistelu?

[/quote]

mä oon kans vähän ihmetelly noita kertomuksia, ku omassa synnytyksessä lääkäri kutsuttiin heti, ku pyysin, ja kun esikko ei meinannu omin avuin tulla ulos, ni lääkärille soitettiin (se päivysti) saman tien, ku kätilö totes että mua sattuu väärään paikkaan, ja tolta sen ei pitäis tuntuu. miks ihmeessä lääkärin kutsumista pitäis vältellä viimiseen saakka, vai onko niillä menossa siellä joku valtataistelu?
[/quote]

no joo ku mulla oli vielä raskausmyrkytys ja mua PITI "päivystää" kokoajan. kyllä kaikki sen ties ettei normaali synnytys kestä noin kauaa ja kätilöki totes siin ku olin synnyttäny jonku 24h et kyl se varmaan nyt on niin et leikkaamaan joudutaan. aina kun sanoin et on näköhäiriöitä ym. nii sanottiin et käyn soittamas lääkärille ja kysyin et mitäs lekuri nii vataus oli et no katotaan nyt hetki viel enne ku soitan. mulla oli mukana siinä sellanen vikan vuoden opiskelija ja se oli kokoajan mun puolella mut ku puolusti vanhemmalle kätilölle mua nii sai vaan vastauksen et katohan ja kuuntele viisaampias. kaikkia äitejä sattuu jos minne joten ei huolta. mun tuutava synnytti siel samana pvänä ja oli tosi pienikokonen(äiti siis) ja vauvastakin oli tiedostettu että on pieni (2700g) mut ku synnytti sitä nii ei mahtunu ulos ei niin millään ja se oli rukoillu lääkäriä paikalle ku sano et paikat repes mut kätilö oli kokoajan et tulee tulee. loppujen lopuks kätilä ei kutsunu lääkäriä, veti ite imukupilla vauvan ja vauva joutu lastenlinnaan teholle koska sai jonkun asteen aivahalvauksen... ja ne nosti kättäriä vastaan kuulemma ison jutun. sen koommin et oo kuullu et mitä vauvalle tai haasteelle kuuluu ku unohtu vaihtaa numeroita siinä surussa. (tutustuttiin siis päivystysosastol ku molemmat maattiin siel viikkoja ennen synnytystä) must on kauheeta et jos on joku valtataistelu meneillään nii ei saa riskeerata toisten turvallisuutta ja elämää!! nii!! ja aivan varmasti joku muu sairaala hoitaa seuraavat lapset!! ja kättärist on monia muitakin kauhu tarinoita... käsi puutuu jo nyt etten jaksa kirjottaa :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 16:51 hipsu kirjoitti:
Maksaa n. 74e vrk, eli kun minä synnytin tiistai aamuna, ja lähdin torstai aamuna pois, maksu oli 232e. (Espoon Jorvissa)

Onpas kallista. Minä olen pitänyt jo tuota alle 30 euron maksua (en muista tarkkaan mikä ollut) aika kalliina.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2005 klo 18:12 ei oo totta kirjoitti:
Kuule, ihan saman sairaalapaikan viet kun täysi-ikäiset synnyttäjätkin, samaa ruokaa syöt ja saman hoidon saat. Miksi ihmeessä sun pitäis saada alennusta???? Ei lienee kukaan ole pakottanu sua alaikäisenä lasta tekemään.

Varmaan sen takia voi olla maksuton, että ala-ikäisillä harvoin on noita tuloja...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 03:23 hui kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2005 klo 18:12 ei oo totta kirjoitti:
Kuule, ihan saman sairaalapaikan viet kun täysi-ikäiset synnyttäjätkin, samaa ruokaa syöt ja saman hoidon saat. Miksi ihmeessä sun pitäis saada alennusta???? Ei lienee kukaan ole pakottanu sua alaikäisenä lasta tekemään.

Varmaan sen takia voi olla maksuton, että ala-ikäisillä harvoin on noita tuloja...

aijaa?

ensinnäkin, oon sitä mieltä että alaikäisen, jolla ei oo varaa maksaa sairaalan maksuja, ei oo varaa myöskään elättää myöskään lasta. ihminen joka ei oo valmis maksamaan siinä missä muutkin, samoista palveluista ja ruoasta, voi jättää lapset tekemättä, koska lapsen elättäminen se vasta kalliiksi tulee, ja mitenhän SIITÄ selviää ilman tuloja??

no sossuhan sen ala ikäsen sairaala maksun maksaa jos ei tuloj oo,samaten elättää sen lapsen \|O tyhmää tehdä lapsia ja sitten miettiä ja kauhistella sairaala maksun hintaa.. miettikää ensin ja tehkää sitten,eikä toisinpäin :)

miten tää keskustelu nyt tällaseks käänty?! valittiko ap että hänellä ei ole varaa maksaa sairaalamaksuja?? muistaakseni kysyttiin että onko alaikäiselle halvempi tai ilmainen. Ja tämä kysymys on mielestäni aika ymmärrettävä, koska niinkuin aikaisemmin sanoin, alaikäiset saavat niin monessa asiassa alennusta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 19:44 Äiskäpäiskä kirjoitti:
miten tää keskustelu nyt tällaseks käänty?! valittiko ap että hänellä ei ole varaa maksaa sairaalamaksuja?? muistaakseni kysyttiin että onko alaikäiselle halvempi tai ilmainen. Ja tämä kysymys on mielestäni aika ymmärrettävä, koska niinkuin aikaisemmin sanoin, alaikäiset saavat niin monessa asiassa alennusta.

provosoiduin turhasta :ashamed:
ja kysymys sinänsä oli ymmärrettävä, osa siihen tulleista vastauksista ei.

Sairaala hoitomaksuihin pitäisi tulla reipas alennus. Iskä oli puoltoistviikkoo sairaalassa ja lasku oli yli 500e ei sillä etteikö tuota pystyisi maksamaan. Mut on se jotenkin omituista et sairaalta nyhdetään iso penni varsinkin kun mieli on kriisissä ni sit lähetellään isoi laskui jotka vaikeuttaa olotilaa et omavastuuta pitää reippaasti alentaa niin et tollanen 500e lasku muuttuu vaik 50euroks kokonaisuudessaan varsinkin kun julkisel käy. Köyhäl tollanen lasku menee ulosottoon ja ei pääse velkavankeudestakaan ikinä eroon. Niit tulonlähteitä mistä valtio saa täytettä kirstuun on jo lukuisia esitetty. Ja sit esim jos ihminen määrätään pakkohoitoon niin ei tietenkään sille tule mitään laskua. Mäkun olin hoidossa ni mua istutettiin neljä kuukautta sairaalassa ja voitte kuvitella et jos lasku 2viikosta on 500e et mitä se maksaa sitku on kuukausia. Et ne laskut aiheutti kyl stressii mutkin pakolla otettiin hoitoon noh okei mulle se oli lopulta hyvä juttu ja nyt nappaan ne lääkkeet nih on ollu palon tasasempaa pääkopassa mistä pidän. Mut sit esim monet vanhemmat ihmiset on tunnollisesti maksaneet veroja vuosikymmeniä ja hoitaneet kaikki laskut säntillisesti nih ei niiden pitäisi sairaala laskujen takia kärsiä sit niukkuudesta muissa asioissa et jos säästöjä haetaan niin sairaanhoito nyt ei ole inhmillinen säästökohde kun maksuja on alennettava ja paljon. Liikaa turhantärkeitä virkoja on suomessa ja schaisse noussut hattuun monella pikku pomolla ja miksei isommalla ja nää aiheuttaa kauheen määrän kuluja.

Miehiä on taas mustamaalattu valtavasti, mikäli he ovat käyneet armeijan, kertovat kannattavansa muuta kuin vasemmistoa. Toinen mustamaalaaja ryhmä ovat rikoliset. Rikolliset perivät huumevelkoja joita non laitettu kasaan HUUMAAMALLA kohden eli myrkyttämällä kohde.
Kohde on saanut tukkaansa huumeita tilaamatta, eli vaikka baarimikolta, tarkoitus tilata paukku ja asiakkaan tietämättä joukkoon on tiputettu mömmöjä. Myöhemmin salaa juotettuja huumeita aletaan periä huumevelan perinnällä.
Tämä on seurausta siitä, että rikoliisjengit ovat tulleet mukaan liike elämään ja yrittävät soluttautua myös politiikkaan. He ovat tehneet tätä jo 2010-luvun alusta alkaen ja kammottavat jäljet alkavat näkyä vaikka Pasilan poliisin toiminnassa kammottavalla tavalla. Korruptio alkaa olla jo raakaa Suomessa. Erityisesti Marinin hallituksen aikana korruptuio vahvistui etenkin pääkaupunkiseudulla. Ihmiset jotka näitä asioita jotka tästä puhuvat ja kirjoittavat ovat maalitauluja, joita kuolee " huumeyliannostuksiin" ja muka pikkuonnettomuuksiin ja vaikka järjestetyissä auto onnettomuuksissa.

2010-luvun alussa Aamulehti ja muu mdia yritti kirjoittaa asiasta, mutta keskustelu on vaiennut ja korruptio on levinnyt. Mikäli asiasta puhut vaikka kantabaarissa seurauksena on, että kohta olet moneen kertaan huumattu ja järkeäsi viedään jopoa psykiatriassa koska psykiatri helpommin ovi kuunnella kapakkayleisöä ennemmin kuin potilasta tai edes poliisia. Psykiatri puolestaan myrkyttää poliisin po. henkilöä vastaan. ja koko ajan rikollisjengi vielä perii huumevelkana tainnuttamiseen ja tuhoamiseen käytettäviä aineita.

Yhteistyössä