sairaala maksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muumimamma

Jäsen
04.06.2004
274
0
16
miten täällä suomessa pitääkö alle 18 ween maksaa sairaala maksut..
kun nyt olen raskaana ja kohta synnytämään, mietin vaan sitä että kun jään sairaalaan pitääkö maksaa?? kai alaikäsille on sentää halvempi??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 13:30 Misu kirjoitti:
Pitää maksaa ja ihan saman hintanen on. Se sairaalamaksu on pientä verrattuna muihin kustannuksiin =)

siis mihin muihin kustannuksiin nyt viittaat?

ja muumimammalle vielä että juu kaikille samanhintanen on tuo sairaalamaksu, eikä se mun mielestä mikään kallis ollut =) !

alle 18 ween ei tarvitse maksaa 7 päivästä enempää..ainakaan kuopiossa ei tartte...jouduin oleen jo enne synnytystä sairaalassa niin tuo synnytys oli mulle "ilmanen"..en tiiä sit miten muilla paikkakunnilla..olin siis 17 kun poika syntyi

Helsingissä naistenklinikalla ei ainakaan mitään alea saa. Poitsu syntyi kun olin 17, jouduin olemaan pariviikkoa jo ennen sairaalassa ja kyllä tuli kalliiksi!! Jotain 70euron paikkeilla vuorokausi, ja sairaalassa olin reilu kolme viikkoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 13:23 muumimamma kirjoitti:
miten täällä suomessa pitääkö alle 18 ween maksaa sairaala maksut..
kun nyt olen raskaana ja kohta synnytämään, mietin vaan sitä että kun jään sairaalaan pitääkö maksaa?? kai alaikäsille on sentää halvempi??
mä synnytin kätilöopistolla ja se maksaa sen 26e/pvä. mut toivotaan et ei tarviis ola enenpää ku se kolme päivää. mä ite olin viikon ennen synnytystä ja kolme päivää jälkeen, et kyllä se pussissa tuntu!
mutta ne antaa maksuaikaa ja tarvittaessa jakaa pienenpiin osiin vaikka 3 osaan laskun tiedän koska ite otin selvää ku ei millään riittäny mut sit sain muualla verskottia :laugh:

Ottakaapas myös huomioon, että jos lapsi syntyy keskosena tai muutoin tarvitsee tehohoitoa keskolassa niin joudutte maksamaan omat osastopäivät ja erikseen vielä vauvan päivät... Mutta kyllä sairaalahoito Suomessa on edelleen halpaa ja onhan se sairaala/synnytysmaksu pieni kustannus kun vertaa mitä se vaavi tulee kustantamaan :D

ei silleen tähän aiheeseen mitään muuta kun ett' huimat hinta erot eri sairaaloissa!!! :o ite synnytin kättärillä n. vuosisitten ja kattelinäskön tota naistenklinikan hintaa niin aika päätä huimaava...

joo ja jos hyvä tuuri käy niin voithan yrittää sossusta niitä rahoja pyydellä jos miehes ei oo mikään super rikas ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 16:33 Jaanuska kirjoitti:
Ottakaapas myös huomioon, että jos lapsi syntyy keskosena tai muutoin tarvitsee tehohoitoa keskolassa niin joudutte maksamaan omat osastopäivät ja erikseen vielä vauvan päivät... Mutta kyllä sairaalahoito Suomessa on edelleen halpaa ja onhan se sairaala/synnytysmaksu pieni kustannus kun vertaa mitä se vaavi tulee kustantamaan :D

meillä oli poika teholla vaikka ei ollutkaan keskonen ja tulihan siitä iso lasku. Mutta onneksi oli vakuutus joka korvasi. Hankkikaa hyvät ihmiset vauvalle vakuutus ennen syntymää!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 16:51 hipsu kirjoitti:
Maksaa n. 74e vrk, eli kun minä synnytin tiistai aamuna, ja lähdin torstai aamuna pois, maksu oli 232e. (Espoon Jorvissa)

Miten se noin paljon? Oliko sulla mies mukana koko ajan?
Netti kun kerto tällasta:
"Halutessanne perhehuonetta kertokaa siitä synnyttämään tullessanne hoitavalle kätilölle. Vuorokausimaksu perhehuoneessa on 52 euroa. Isän ateriat sisältyvät maksuun"
Eli kyllä ne pelkät äidin ja lapsen maksut jonnekin tuonne yhteensä 25 euroa per vrk oli sairaala mikä vaan ellei yksityinen

Kuule, ihan saman sairaalapaikan viet kun täysi-ikäiset synnyttäjätkin, samaa ruokaa syöt ja saman hoidon saat. Miksi ihmeessä sun pitäis saada alennusta???? Ei lienee kukaan ole pakottanu sua alaikäisenä lasta tekemään.

Silloin kun meidän tyttö syntyi niin ukko oli työttömänä ja meille sosiaalitoimista maksoi sen laskun (summa olikin melkein 400 e). Mutta tottakai työssä käyvät ihmiset maksavat itse ja kaikille tietääkseni saman hintainen. Vaikka mies olisi ollut silloin töissäkin niin olisi tuo 400 euroakin verottanu jo paljon...kallistahan se on mutta on se sen arvosta. Suomessa sentään saa hyvää hoitoa!

Saman hintanen ainakin täällä Turussa, kun on ollu synnyttämässä.Nyt kyllä tänne Raisiolaisille tuli sellanen juttu että ei tarvii maksaa ite enää ollenkaan ku kaupunki maksaa sen.Turussa oli niin että kaupunki makso 2 ekaa päivää, Naantalissa kokonaan kaupunki makso ja nyt tuli Raisioon sama juttu että ilmanen oli sit minkä ikänen tahansa.Mä olin kahden hengen huoneessa ja oli mukavaa.Oli vähän kalliimpi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2005 klo 18:12 ei oo totta kirjoitti:
Kuule, ihan saman sairaalapaikan viet kun täysi-ikäiset synnyttäjätkin, samaa ruokaa syöt ja saman hoidon saat. Miksi ihmeessä sun pitäis saada alennusta???? Ei lienee kukaan ole pakottanu sua alaikäisenä lasta tekemään.

ei oo totta!! mikä ihme se on että joku luulee alaikäisen saavan alennusta?? alaikäiset saavat todella monissa asioissa ja paikoissa alennusta, joten miksi ei sairaalamaksuissa?? ja saavathan he alennusta sairaalamaksuissa, joten tuo sun ihme vöyhkäämis logiikka ei oikein nyt toiminu....... :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 16:45 MARI kirjoitti:
ei silleen tähän aiheeseen mitään muuta kun ett' huimat hinta erot eri sairaaloissa!!! :o ite synnytin kättärillä n. vuosisitten ja kattelinäskön tota naistenklinikan hintaa niin aika päätä huimaava...

joo ja jos hyvä tuuri käy niin voithan yrittää sossusta niitä rahoja pyydellä jos miehes ei oo mikään super rikas ;)

minkälaista kättärillä oli synnyttä? mietin vaa ku oon kuullu hurjia juttuja esim. kätilöiden pätemisyrityksistä yms.

Turussa kolme ensimmäistä vuorokautta on ilmaisia (kaupunki maksaa), mutta mulla kun käynnistettiin synnytys, niin kaksi ensimmäistä vuorokautta meni siinä ja sitten kolme vuorokautta olin synnytyksen jälkeen sairaalassa, että kahdesta vuorokaudesta maksoin, olisiko ollut n.30e/vrk.

Yhteistyössä