Sain tehdä ihanan kakun :) sisältää kuvia taas

Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
=)

Ap, oletko konditoria-alan ammattilainen?

Tällä palstalla näkyy niin hienoja kotona tehtyjä kakkuja että leipomoiden valmiit lastenkakut häviävät kilpailun.
En ole, vaan itse oppinut. Olen itsekin huomannut että monella kakkublogistilla on niin huippuhienoja kakkuja että mihin sitä enää koulutusta tarvii ;)
Toivon kyllä että saisin jonain päivänä kakkuja ihan työkseni tehdä.

Nalle Puh on marsipaania, samoin muut koristeet ja päällinen.

Onko sulla oma blogi??

 
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Paljonko yleensä pyydät jos jollekkin teet tollasen kakun?
Hinta on aina kakkukohtainen, riippuu kakun koosta, tarvikkeista ja haastavuudesta. Kakkujen hinnat on 25e-120e
Putoaisin tuolilta jos olisin tällä hetkellä istumassa :eek:
 
Mari
Upea on!

Voiko tuon marsipaanin korvata jollain? Siis kun meillä ei kukaan suuhunsa sitä mönjää halua laittaa, niin onnistuisiko jollain muulla edes jotenkin tehdä jotain hienouksia?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyväsetti:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
=)

Ap, oletko konditoria-alan ammattilainen?

Tällä palstalla näkyy niin hienoja kotona tehtyjä kakkuja että leipomoiden valmiit lastenkakut häviävät kilpailun.
En ole, vaan itse oppinut. Olen itsekin huomannut että monella kakkublogistilla on niin huippuhienoja kakkuja että mihin sitä enää koulutusta tarvii ;)
Toivon kyllä että saisin jonain päivänä kakkuja ihan työkseni tehdä.

Nalle Puh on marsipaania, samoin muut koristeet ja päällinen.

Onko sulla oma blogi??
Kyllä on http://kakkukatri.vuodatus.net/

Kiitos kehuista. Tähän kakkuun olin itsekin tyytyväinen, yleensä sitä on niin kriittinen omia tekeleitään kohtaan.
 
vieras
Minua kiinnostaa myös tuo hinta... mitä pyysit tuosta kakusta? Ja jos sinulta tilataan "ihan tavallinen nalle puh-kakku" niin veloitatko vain sen ihan tavallisen kakun hinnan vaikka pröystäiletkin noin paljon? Kiinnostaa, koska itsekin tekisin mieluusti tiäs millaisia kakkuja mutta ei ole mitään saumaa satsata rahallisesti kakkuun niin paljn mitä esim. tajuan tuon kakun tekemisen maksavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Paljonko yleensä pyydät jos jollekkin teet tollasen kakun?
Hinta on aina kakkukohtainen, riippuu kakun koosta, tarvikkeista ja haastavuudesta. Kakkujen hinnat on 25e-120e
Putoaisin tuolilta jos olisin tällä hetkellä istumassa :eek:
Tarkoitatko kakkujen hintaa :) Kallein kakku jonka olen tehnyt oli tosiaan tuon 120e. Se tosin oli monen kymmenenhengen kakku ja haastava projekti muutenkin , kakun suunnitteluun kului jo tunteja ja toteutukseen meni 6-7 tuntia, tarvikkeet oli kolmasosan. Eipä siitä loppujen lopuksi kovin kummosta tuntipalkkaa tule ;)


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaa myös tuo hinta... mitä pyysit tuosta kakusta? Ja jos sinulta tilataan "ihan tavallinen nalle puh-kakku" niin veloitatko vain sen ihan tavallisen kakun hinnan vaikka pröystäiletkin noin paljon? Kiinnostaa, koska itsekin tekisin mieluusti tiäs millaisia kakkuja mutta ei ole mitään saumaa satsata rahallisesti kakkuun niin paljn mitä esim. tajuan tuon kakun tekemisen maksavan.
Tavallisesta kakusta veloitan materiaalit ja itselleni pienen tekopalkan. Oikeesti niillä summilla ette saisi leipomosta kovin kummoista kakkua. Jokainen voi tietty itse päättää mihin rahansa laittaa. Eipä ole vielä kukaan hinnoista nurissut ja jokainen on ollut kakkuunsa tyytyväinen myös maun osalta, osa tilaajista on ihan oma-aloitteisesti maksanut enemmän kuin olen pyytänyt ja ymmärtäneet työmäärän mitä tuollaiseen kakkuun tulee. Pakastealtaasta saa tietysti halvalla kakun jos ei halua siihen satsata eikä halua itse leipoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaa myös tuo hinta... mitä pyysit tuosta kakusta? Ja jos sinulta tilataan "ihan tavallinen nalle puh-kakku" niin veloitatko vain sen ihan tavallisen kakun hinnan vaikka pröystäiletkin noin paljon? Kiinnostaa, koska itsekin tekisin mieluusti tiäs millaisia kakkuja mutta ei ole mitään saumaa satsata rahallisesti kakkuun niin paljn mitä esim. tajuan tuon kakun tekemisen maksavan.
Tavallisesta kakusta veloitan materiaalit ja itselleni pienen tekopalkan. Oikeesti niillä summilla ette saisi leipomosta kovin kummoista kakkua. Jokainen voi tietty itse päättää mihin rahansa laittaa. Eipä ole vielä kukaan hinnoista nurissut ja jokainen on ollut kakkuunsa tyytyväinen myös maun osalta. Pakastealtaasta saa tietysti halvalla kakun jos ei halua siihen satsata eikä halua itse leipoa.
No et nyt ihan vastannut kysymykseeni. Kysyin, että veloitatko kuitenkin prameamman kakun hinnan, vaikka sinulta on tilattu ihan tavallinen kakku?

Ja minä osaan itse leipoa ja teen mielestäni kohtalaisen upeita kakkuja, mutta kuitenkin tietyissä rajoissa eli en voi hankkia itselleni mielettömästi erilaisia pursotin vaihtoehtoja ja muita välineitä puhumattakaan erilaisista väriaineista, jauheista sun muista.

Jokainen saa siis toki hakea pakastealtaasta kakun jne mutta itse en tee niin. Kysyin kuitenkin, että miten veloitat jos tilaus on muut akuin mitä teet. Esim. jos itse tilaisin kukkakaupasta pienen ja sievän kukkakimpun, mutta saisinkin massiivisen ja kalliin asetelman niin en totta tosiaan maksaisi siitä, koska en sitä tilannutkaan.

Ja itse olen kampaaja. Mitä jos sinä pyytäisit itsellesi vaikkapa hiuksiisi värin ja minä tekisin siihen kolmella värillä vaikea monivärjäyksen ja veloittaisin siitä sitten tietysti myös sen mukaisen hinnan. Olisiko se sinulle ok vain koska minä kuulin, että näytit lehdestä kuvaa jossa oli sellainen värjäys ja se oli sinusta hieno?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Upea on!

Voiko tuon marsipaanin korvata jollain? Siis kun meillä ei kukaan suuhunsa sitä mönjää halua laittaa, niin onnistuisiko jollain muulla edes jotenkin tehdä jotain hienouksia?
Sokerimassa, vaahtokarkkitaikina , onhan noita, itse tulee tuota marsipaania käytettyä eniten koska saa joka kaupasta eikä tarvitse erikseen tilailla. Eikä tarvitse myöskään valmistaa itse, niinkuin vaahtokarkkitaikina.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaa myös tuo hinta... mitä pyysit tuosta kakusta? Ja jos sinulta tilataan "ihan tavallinen nalle puh-kakku" niin veloitatko vain sen ihan tavallisen kakun hinnan vaikka pröystäiletkin noin paljon? Kiinnostaa, koska itsekin tekisin mieluusti tiäs millaisia kakkuja mutta ei ole mitään saumaa satsata rahallisesti kakkuun niin paljn mitä esim. tajuan tuon kakun tekemisen maksavan.
Tavallisesta kakusta veloitan materiaalit ja itselleni pienen tekopalkan. Oikeesti niillä summilla ette saisi leipomosta kovin kummoista kakkua. Jokainen voi tietty itse päättää mihin rahansa laittaa. Eipä ole vielä kukaan hinnoista nurissut ja jokainen on ollut kakkuunsa tyytyväinen myös maun osalta. Pakastealtaasta saa tietysti halvalla kakun jos ei halua siihen satsata eikä halua itse leipoa.
No et nyt ihan vastannut kysymykseeni. Kysyin, että veloitatko kuitenkin prameamman kakun hinnan, vaikka sinulta on tilattu ihan tavallinen kakku?

Ja minä osaan itse leipoa ja teen mielestäni kohtalaisen upeita kakkuja, mutta kuitenkin tietyissä rajoissa eli en voi hankkia itselleni mielettömästi erilaisia pursotin vaihtoehtoja ja muita välineitä puhumattakaan erilaisista väriaineista, jauheista sun muista.

Jokainen saa siis toki hakea pakastealtaasta kakun jne mutta itse en tee niin. Kysyin kuitenkin, että miten veloitat jos tilaus on muut akuin mitä teet. Esim. jos itse tilaisin kukkakaupasta pienen ja sievän kukkakimpun, mutta saisinkin massiivisen ja kalliin asetelman niin en totta tosiaan maksaisi siitä, koska en sitä tilannutkaan.

Ja itse olen kampaaja. Mitä jos sinä pyytäisit itsellesi vaikkapa hiuksiisi värin ja minä tekisin siihen kolmella värillä vaikea monivärjäyksen ja veloittaisin siitä sitten tietysti myös sen mukaisen hinnan. Olisiko se sinulle ok vain koska minä kuulin, että näytit lehdestä kuvaa jossa oli sellainen värjäys ja se oli sinusta hieno?
Anteeksi en lukenut ajatuksella kysymystäsi :) En en veloittanut kuin tavallisen kakun verran, itse halusin sitten lähteä toteuttamaan vaikeampaa kakkua, muta se meni ihan omaan pussiin. Aika useasti käykin niin että aikaa ja vaivaa onkin enemmän kun mitä suunnittelin koska itse lähden toteuttamaan jotakin vaikeampaa juttua, mutta sovitussa hinnassa on aina pysytty.
Usein on niin että tilaaja antaa minulle niin sanotusti vapaat kädet. Sovitaan summa ja jos itse teenkin monimutkaisemman jutun niin se on lähinnä sitten mun yöunista pois kun yötä myöten väsäilen.
Ja minulla ei oikeastaan ole mitään erikoisia välineitä lukuunottamatta noita värejä.
 
ihmettelen
Kerrohan mikä idea on tänne tulla tekemään aloituksia kakuista? Kehujen kerääminen? Kävijämäärän kasvattaminen blogissa? Kyllä niitä tilauksia muutenkin tulee. Kyse ei nyt todella ole kateudesta, osaan tehdä itsekin...
 
voi ei
Ihme narisijoita tähänkin ketjuun eksyny. Pitäiskö ap:n kakkuja väsäillä omaan piikkiinsä. Tottakai hän veloittaa tehdystä työstä ja mitä se ketään liikuttaa mitä joku jollekin kakusta maksaa. Mitä sä saat esim. viidellä kympillä leipomosta? Ihan veratilun vuoksi laitan tähän linkin erikoiskakkuihin mitä niistä saa pulittaa
http://www.marakatti.palvelee.fi/4 ja noi ei oikeesti ole lähellekään niin hienoja ja yksityiskohtasia kuin ap:n kakut
 

Yhteistyössä