sain tänään tietää jotain aika suurta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29000110]Mun mielestä sana siskopuoli tuntuu jopa oudolta siinä tilanteessa, kun on toinen vanhempi sama, kyllä ne on siskoja ihan siinä missä täyssiskotkin. Mä sanon siskopuoli, kun puhun siskoistani, jolle en ole mitään sukua, heidän äitinsä vaan on naimisissa minun isäni kanssa.[/QUOTE]

erittäin hyvin sanottu

on se, väitä mitä vaan, teillä on eri isä, joten olette puolisiaruksia. vaikka kuinka välinne olisivat kuin täyssiskoilla teistä ei koskaan tule kokosiaruksia, koska teillä on eri isät.

Väitä sä mitä tahdot, mutta kyllä saa puhua ihan siskosta eikä se kuulu sulle. Ei tarvitte sanoa siskopuoli.

Likalla on isänsä puolelta pikkuveli ja kyllä mäki puhun hänestä likan veljenä enkä minään velipuolena. Kyllä on eri äidit, mutta likan veli se poika silti on.

[QUOTE="vieras";29000145]Niin muuten, Rollolainen, onko adoptoitu sisko sisko?[/QUOTE]

Ei varmaankaan. :D

Mä puhun serkusta vaikka kyse onkin setäni ja vaimonsa adoptiolapsesta. Ei biologisesti sukua, mutta serkku mun mielestä silti.

Väitä sä mitä tahdot, mutta kyllä saa puhua ihan siskosta eikä se kuulu sulle. Ei tarvitte sanoa siskopuoli.

Likalla on isänsä puolelta pikkuveli ja kyllä mäki puhun hänestä likan veljenä enkä minään velipuolena. Kyllä on eri äidit, mutta likan veli se poika silti on.

Niinpä. Itselläni on yksi veli joka on adoptoitu perheeseemme, kyllä hän on minulle sisarus ihan siinä kuin nuo biologiset sisaruksetkin. Hänellä itsellään on sitten meidän sisarusten lisäksi oma suhteensa biologisen äitinsä puolelta oleviin sisaruksiinsa (tai Rollon mukaan tietty sisaruspuoliin...).

Miehen isosiskolla taas on eri isä kuin miehellä ja tämän veljellä. Ei hänkään ole kyllä koskaan ajatellut että sisko olisi yhtään sen vähempää sisarus tämän takia.

ota ihmeessä yhteyttä! Mulla on puolikas setä eli isällä ja sen veljellä on sama äiti joka on huostaanotettu kun isä on ollu alle kouluikänen. Mua hirveesti kiinnostais tutustua siihen ihmiseen. Jotenki kauheen nihkeelle vaikuttanu ku oon oottanu yhteyttä tekstiviestillä jne.. Kaivoin nron netistä:) jotenki ymmärrän koska se tilanne on ollu sillo ihan kamala ja siellä kova katkeruus edelleen.

ota ihmeessä yhteyttä! Mulla on puolikas setä eli isällä ja sen veljellä on sama äiti joka on huostaanotettu kun isä on ollu alle kouluikänen. Mua hirveesti kiinnostais tutustua siihen ihmiseen. Jotenki kauheen nihkeelle vaikuttanu ku oon oottanu yhteyttä tekstiviestillä jne.. Kaivoin nron netistä:) jotenki ymmärrän koska se tilanne on ollu sillo ihan kamala ja siellä kova katkeruus edelleen.

niin.mutta mitä mä sitten sanon sille ihmiselle.. kyllä kaikesta voikin saada ison pulman :D ..
ja tietty mietin myös just,että mitähän hän miettii kun tulee ilmi,että hällä veli joka syntynyt vuosi hänen syntymästään ..että miettiikö miksi hänet annettiin pois jne..tietenkin ne on sit hänen ja äitin väliset asiat,mutta..

niin.mutta mitä mä sitten sanon sille ihmiselle.. kyllä kaikesta voikin saada ison pulman :D ..
ja tietty mietin myös just,että mitähän hän miettii kun tulee ilmi,että hällä veli joka syntynyt vuosi hänen syntymästään ..että miettiikö miksi hänet annettiin pois jne..tietenkin ne on sit hänen ja äitin väliset asiat,mutta..

ilman muuta otat yhteyttä

ja sanot et olet isosisko ja susta olis kiva tutustua. ei sen kummempaa :D

Mää sain vasta lähellä aikuisikää selville että mun kahdella enolla on eri äiti kuin mun äidillä ja tädillä. Mutta ei se ole tehnyt enoista tai serkuista yhtään vähempää sukulaisia mulle.

ja ennenku joku ehtii vetää tähän väliin sitä "kaikkiko pitää nykypäivänä sallia, saatana"-korttia, niin ennen oli todella yleistä et jos perheen äiti esim menehtyi, tuli hänen sisarensa auttamaan leskeä ja yleensä siinä sit kävi niin että hän meni naimisiin lesken kanssa, eli isoissa sisarussarjoissa oli osa lapsista sekä sisaruksia että serkuksia "sillee oikeesti"

|O

(hitto ku karkas viesti )

niin siis siltikin lapsista puhuttiin ihan siskoina ja veljinä.ei silloin eroteltu velipuolia tms

Viimeksi muokattu:
on se, väitä mitä vaan, teillä on eri isä, joten olette puolisiaruksia. vaikka kuinka välinne olisivat kuin täyssiskoilla teistä ei koskaan tule kokosiaruksia, koska teillä on eri isät.

Nyt mulla naksahti! Kuinka sä voit olla Rollolainen noin täydellisen vittumainen ihminen?
Mulla on kaksi siskoa. Elämäni ensimmäiset 20 vuotta luulin, että ovat täyssisaruksiani. Ja kun kuulin, että mulla onkin eri isä, yllätys yllätys, MIKÄÄN EI MUUTTUNUT! Isäkään muuten ei lakannut olemasta mun isäni, vaikka biologista sukua ei sitten ollakaan.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29000002]Ei meilläkään moni tuosta adoptiosta tiedä kun muuttaa paikkakuntaa niin on pystynyt jättämään kaiken taakse. Mieheni,siskoni ja vanhempani tietävät ei kukaan muu.[/QUOTE]Ei ihme että olet niin katkera elämälle ja valinnoillesi kun luurangot kolkuttaa kaapissa!

Ja rollolainen on kans yks lehmä!

[QUOTE="voi elämä";29000964]Ei ihme että olet niin katkera elämälle ja valinnoillesi kun luurangot kolkuttaa kaapissa!

Ja rollolainen on kans yks lehmä![/QUOTE]

Sinullako on täällä oikeus lehmitellä?