sain tänään tietää jotain aika suurta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vihreä";28999952]Niin no jos se ei kauheen lämmin kohtaaminen oo ollu ni kynnys, että siskosi ottaisi sinuun yhteyttä voi olla taas valitettavasti korkeammalla. Ota rohkeasti yhteyttä ni ei jää ainakaan harmittamaan ettei tullut otettua yhteyttä.[/QUOTE]

siis eivät ole tavanneet äitini kanssa,eikä heidän välillään ole mitään huonoa fiilistä.ovat facen kautta kirjoitelleet äitini kanssa :)

Mä tapasin itseäni vanhemman veljeni ensimmäistä kertaa perunkirjoituksessa. Olin kuullut aiemmin että hänen olemassa olostaan, mutten edes nimeä tiennyt. Ensi tapaamisen jälkeen on pidetty tiiviisti yhteyttä:) Onnittelut Ap:lle!

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28999959]Mä toivon ettei mun adoptioon antama lapseni ota yhteyttä tähän nuorempaan velipuoleensa ei niistä jutuista välttämättä mitään hyvää seuraa.[/QUOTE]

mutta kääntöpuolena taasen,että voi seurata jotain tosi hienoakin :)

Oho! Mä olen syntynyt -89 ja sain kymmenisen vuotta sitten tietää, että mun isosisko oli annettu adoptoitavaksi. Oli aika mielenkiintoinen tilanne, vaikutti mun elämään todella paljon.

Olen todella iloinen, että siskoni löysi meidät <3

[QUOTE="vieraana";28999968]Mä tapasin itseäni vanhemman veljeni ensimmäistä kertaa perunkirjoituksessa. Olin kuullut aiemmin että hänen olemassa olostaan, mutten edes nimeä tiennyt. Ensi tapaamisen jälkeen on pidetty tiiviisti yhteyttä:) Onnittelut Ap:lle![/QUOTE]

oho :) aikamoiset perunkirjoitukset :)
meillä myös äitini isä kuoli hiljattain ja osittain varmaan sen seurauksena, kun ollaan kaikenmaailman sukulaisjuttuja ja - muisteloita pohdittu,niin äiti sitten kertoi tän jutun.
mitä enempi mä olen asiaa sulatellut,sitä enempi se tuntuu ihan hullulta ja epätodelliselta.sekin just,että KUKAAN ei tiennyt että äitini oli odottanut ja antanut pois..

oho :) aikamoiset perunkirjoitukset :)
meillä myös äitini isä kuoli hiljattain ja osittain varmaan sen seurauksena, kun ollaan kaikenmaailman sukulaisjuttuja ja - muisteloita pohdittu,niin äiti sitten kertoi tän jutun.
mitä enempi mä olen asiaa sulatellut,sitä enempi se tuntuu ihan hullulta ja epätodelliselta.sekin just,että KUKAAN ei tiennyt että äitini oli odottanut ja antanut pois..

Ei meilläkään moni tuosta adoptiosta tiedä kun muuttaa paikkakuntaa niin on pystynyt jättämään kaiken taakse. Mieheni,siskoni ja vanhempani tietävät ei kukaan muu.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29000002]Ei meilläkään moni tuosta adoptiosta tiedä kun muuttaa paikkakuntaa niin on pystynyt jättämään kaiken taakse. Mieheni,siskoni ja vanhempani tietävät ei kukaan muu.[/QUOTE]

ok.mun äiti tais tehdä odotusaikanaan katoamistempun ja siksi pysynyt salassa täydellisesti..toki äiti myös asui siihen aikaan reilun sadan kilsan päässä meistä sukulaisista..
kyllä siinä on silti aukkoja.sekin just,että mun veli on sitten syntynyt taasen -90 vuonna kesäkuun alussa.eli aika pian on tullut uudelleen raskaaksi .

Erinäisten seikkojen vuoksi jouduin aikoinaan erilleni äidistäni ja tutustuin häneen uudelleen ollessani 18 vuotias. Äiti oli siinä välissä saanut kaksi lasta ja oli tosi mageeta saada uusia sisaruksia.

Tältä pohjalta kannustaisin aapeeta ottamaan yhteyttä siskoonsa, naamakirja ei ole ollenkaan hullumpi väline siihen.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28999959]Mä toivon ettei mun adoptioon antama lapseni ota yhteyttä tähän nuorempaan velipuoleensa ei niistä jutuista välttämättä mitään hyvää seuraa.[/QUOTE]

Joo no sun neuvojas tuskin kukaan ottaa kovin vakavissaan, eikös sulla oo oma elämä ihan sekasin muutenkin.

on se, väitä mitä vaan, teillä on eri isä, joten olette puolisiaruksia. vaikka kuinka välinne olisivat kuin täyssiskoilla teistä ei koskaan tule kokosiaruksia, koska teillä on eri isät.

Voi jeesus, onko negatiivisempaa ihmistä tavattu?
Ei tullut mieleen sanoa mitään muuta, ku tulla vaan pätemään?

En edes muista enää mitä mun piti kirjoittaa AP:lle.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Mun mielestä sana siskopuoli tuntuu jopa oudolta siinä tilanteessa, kun on toinen vanhempi sama, kyllä ne on siskoja ihan siinä missä täyssiskotkin. Mä sanon siskopuoli, kun puhun siskoistani, jolle en ole mitään sukua, heidän äitinsä vaan on naimisissa minun isäni kanssa.

Rollon ei tartte oikeesti kyl ihmetellä miksi sille ilkeillään. Jotenkin julmaa tulla lässäyttämään kun toinen on saanut kuulla sisarensa olemassaolosta.

Näin juuri.

Mä koitan välttää täällä sitä, että lähtisin ihan suoraan ketään haukkumalla haukkumaan, mutta tuon Rollon kommentin jälkeen mun on vaan todettava, että kyllä voi ihminen olla näemmä tyhmä!

Ei saatana. Ihan turha tosiaan parkua, jos ei itse saa ymmärrystä, kun laukoo ympäriinsä aivan tajuttoman typerää tekstiä.

on se, väitä mitä vaan, teillä on eri isä, joten olette puolisiaruksia. vaikka kuinka välinne olisivat kuin täyssiskoilla teistä ei koskaan tule kokosiaruksia, koska teillä on eri isät.

Ja kokosisaruksen merkitys on... mikä? Joku paperi mikä paljastaa että olette lähtöisin samoista biologisista vanhemmista? Tuskin sellaisella tosielämässä on niin hirveästi väliä.

Eiköhän se tärkeämpi juttu ole siinä miten sisarukset tulevat toimeen keskenään ja miten läheisiksi toisensa kokevat. Oltiin sitten sisaruksia toisen vanhemman, molempien vanhempien tai vaikka adoption kautta. :)

Ap:lle Onnittelut uudesta siskosta! :) Ota ihmeessä yhteyttä, ei siinä mitään häviäkään. Kun sisko on kerran itse ollut äitiinne yhteyksissä niin se kertonee että hän olisi kiinnostunut biologisista juuristaan.

vau!
miten sun sisko otti yhteyttä suhun ?

Mun sisko löysi meidän äidin ja tuli käymään meillä.
Olin silloin aika järkyttynyt, kun asia tuli mulle täytenä yllätyksenä.

Tämän kesän aikana ollaan oltu tiiviisti tekemisissä ja vasta nyt osaan kunnolla iloita siskostani.
Mun asenteeseen vaikutti paljon se, että olin joku 12 vuotias, sun sisko osaa varmaan paremmin asennoitua kun on jo aikuinen.