Sain potkut..

dah
[QUOTE="Jenis";27822378]Ok, eli ne saa tehdä noin? Oon ollu ikäni yksityisellä, eli en näistä ymmärrä mitään. Mutta eihän ap sitte saanu potkuja, vaan irtisanoutui.[/QUOTE]

Sä kyllä ymmärrät nyt niin väärin kuin vain mahdollista. Ap ei ole sanonut irtisanoutuneensa.
 
dah
Perhetyöntekijä vaihdetaan sosionomiksi koska hän saa tehdä päätöksen esim huostaanotosta heti perheessä käytyään. Minun piti aina ilmoitella sos.työntekijälle jos oli isompi huoli ja he yrittivät käydä mahdollisimman pian perheessä. Tämä nopeuttaa perheen avunsaantia kun "päättävä" henkilö on se joka perheessä vierailee. En nyt lähe kouluun vaikka koulupäivät ois palkallisia koska en jaksa iltoja olla tehtäviä tekemässä ja tenttiin lukemassa.. Tykkään kyllä osastotyöstäkin, ei siinä mitään.. Ja keikkaa riittää kyllä että ei tässä työttömäksi jää.. Laillista on juu, eli minähän joudun irtisanomaan itse itseni ja olen kieltäytynyt tarjotusta työstä. Karenssikin tulisi, mutta menen suoraan muihin töihin..
Huomaatko, että sinulle on tarjottu aivan loistavaa tilaisuutta työnantajan puolelta ja sinä hylkäät sen laiskuuttasi?
 
"vieras"
Mäkään en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä et opiskelisi. Saisit pitää paremman työpaikan, olisiko palkkakin parempi? Vuorotyö on raskasta, varsinkin sitten kun alkaa tulla ikää enemmän ja vaikeaa sumplia aikataulut lapsiperheessä. Kun jaksaisit muutaman vuoden pakertaa niin se kannattaisi pidemmällä tähtäimellä. Mutta kai sulla ei ole tippaakaan kunnianhimoa.
 
"Jenis"
Sä kyllä ymmärrät nyt niin väärin kuin vain mahdollista. Ap ei ole sanonut irtisanoutuneensa.
No en kai, eikö hän sanonut lähtevänsä keikkatöihin koska ei tahdo opiskella? Eli vaihtaa töitä ainakin.

Enkä tarkoittanut (tätä kommentoi joku muu) että lähäristä pitäis tohtoriksi opiskella, vaan että mun hommassa oli vaatimuksena maisterin paperit, ja näistä seuraavat ois sitte ne tohtorin paperit. En ole ikinä kuullut (yksityisellä) että olemassa olevaan "virkaan", eli "toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen", voitaisiin jälkikäteen muuttaa koulutusvaatimuksia tuolla tavalla.
 
dah
Eiks ap niin omassaan sanonu, jotenkin että se voi tehä huostaanottopäätöksen suoraan perheessä?

Niin ja harmaa, sosionomilla on pikkasen vähän koulutusta tuohon hommaan, luulisin että vaaditaan yliopistotason koulutusta. Ihan ilman että AMK:ta halveeraan.
Niin siis pointtini oli, että miksei sosionomilla olisi pätevyys tuohon? Ei se yliopistokoulutus jeesusta tee.
 
Niin siis pointtini oli, että miksei sosionomilla olisi pätevyys tuohon? Ei se yliopistokoulutus jeesusta tee.
No ihan kattonu vaan vierestä niin lähäriä-sairaanhoitaja-sosionomi on kaikki aika kevyttä höttöä. Toivottavasti edes on joitain lisäkoulutusta. Niin siis ite viittä vaille valmis sairaanhoitaja että "omaa alaa" arvostelen, kehitettävää olis ja paljon. Jotenkin kai toivon että ois syvällisempää korkealla asteella koulutus
 
dah
[QUOTE="Jenis";27822504]No en kai, eikö hän sanonut lähtevänsä keikkatöihin koska ei tahdo opiskella? Eli vaihtaa töitä ainakin.

Enkä tarkoittanut (tätä kommentoi joku muu) että lähäristä pitäis tohtoriksi opiskella, vaan että mun hommassa oli vaatimuksena maisterin paperit, ja näistä seuraavat ois sitte ne tohtorin paperit. En ole ikinä kuullut (yksityisellä) että olemassa olevaan "virkaan", eli "toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen", voitaisiin jälkikäteen muuttaa koulutusvaatimuksia tuolla tavalla.[/QUOTE]

Alkuperäisestä tekstistä minä saan käsityksen, että ap lähtee keikkailemaan saman firman sisällä.

Tuossa jo mainitsinkin, että tuttavani piti päivittää tutkintonsa saadakseen pitää työpaikkansa. Ilmeisesti sosiaalialalla on käynnissä jonkinsorttinen kompetenssin saattaminen työn vaativuuden tasalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
"Jenis"
Alkuperäisestä tekstistä minä saan käsityksen, että ap lähtee keikkailemaan saman firman sisällä.

Tuossa jo mainitsinkin, että tuttavani piti päivittää tutkintonsa saadakseen pitää työpaikkansa. Ilmeisesti sosiaalialalla on käynnissä jonkinsorttinen kompetenssin saattaminen työn vaativuuden tasalle.
Ok, ala on tosiaan mulle vieras - omalla alalla sitten se kompetenssi kerätään/keräytyy työn ohessa, ja se ns. kuuluu asiaan että näin tapahtuu.
 
säpäle harmaana
http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/sosiaalipalvelut/lastensuojelu/huostaanotto

"Kuka huostaanotosta päättää?

Huostaanoton valmistelee kunnan lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Päätöksen huostaanotosta tekee kunnan sosiaalihuollon johtava viranhaltija tai hänen määräämänsä muu viranhaltija.

Kun lapsen huoltaja tai 12 vuotta täyttänyt lapsi itse vastustaa huostaanottoa, hallinto-oikeus ratkaisee huostaanottoasian.

Huostaanoton lopettamisesta tehdään päätös, kun sijaishuollon tarvetta ei enää ole ja lopettaminen ei ole selvästi vastoin lapsen etua.

Huostassapito lakkaa viimeistään, kun nuori täyttää 18 vuotta.

Kiireellinen sijoitus

Välittömässä vaarassa oleva lapsi voidaan sijoittaa kiireellisesti.

Kiireellinen sijoitus on väliaikaisratkaisu, ja se lopetetaan, kun sille ei enää ole perusteita. Kiireellinen sijoitus voi päättyä myös päätökseen huostaanotosta. Päätöksen kiireellisestä sijoituksesta ja sen lopettamisesta tekee sosiaalityöntekijä."
 
Ei tehty kannetta lääkäristä. Epikriisiin oli satuiltu tilanne ihan eri tavalla mitä puhuimme lääkärin kanssa. Epikriisissä tosin lukee että altistuksessa annettu 1,5dl maitoa. Päättäkää täällä sillä aikaa kuka saa tehdä huostaanottopäätöksen. Mulla on mentävä nukkumaan. Paska päivä ja paska koko palsta, ärsyttää että rekkasin tai ees kirjotin koskaan mitään..
 
"vieras"
Ei tehty kannetta lääkäristä. Epikriisiin oli satuiltu tilanne ihan eri tavalla mitä puhuimme lääkärin kanssa. Epikriisissä tosin lukee että altistuksessa annettu 1,5dl maitoa. Päättäkää täällä sillä aikaa kuka saa tehdä huostaanottopäätöksen. Mulla on mentävä nukkumaan. Paska päivä ja paska koko palsta, ärsyttää että rekkasin tai ees kirjotin koskaan mitään..
Tehkää nyt ihmeessä valitus! Voitte parhaimmassa tapauksessa pelastaa jonkun toisen lapsen hengen.
 

Yhteistyössä