E
esimies
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja esimies:Alkuperäinen kirjoittaja P:Alkuperäinen kirjoittaja esimies:Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:Äläpä selitä siellä olet sitten mikä tahansa esimies, mulla oli vuosi sitte samanlainen tapaus. Vein jutun eteenpäin, mentiin oikeuteen asti. Esimieheni myönsi että syy irtisanomiseen oli raskaus. Joutui pulittamaan mulle sievoisen summan rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja esimies:Ikävä kyllä irtisanomisellesi ei juuri voi mitään tehdä. Koeaika on juuri sitä varten, että silloin KUMPIKIN OSAPUOLI on oikeutettu purkamaan työsopimuksen eikä siihen tarvita mitään syitä. Se, että olet raskaana on ehkä oikea syy, mutta sä et ikinmaailmassa tule voittamaan tuollaista juttua jos sitä yleensä eteenpäin viet. Olen elämäni aikana joutunut irtisanomaan noin 20 ihmistä, osan koeajalla ja kyllä ne irtisanomiset on vaan työntekijän pitänyt niellä ja se siitä. Kyllähän kaiken voi aina riitauttaa ja sitä rataa, mutta koska kyseessä on noin iso firma (Tradeka) ja lisäksi sulla tosiaan oli se koeaika niin kyllä se nyt vaan on noin ja se siitä.
Olen pahoillani puolestasi.
Höpö höpö... Jos kyseessä on tuon kokoinen firma niin voit olla aika varma, että homma menee työnantajan voitoksi. Se on sitten eri juttu, jos jonkun pikkukaupan omistaja antaa kenkää...
Mä teen näiden asioiden parissa töitä päivittäin, joten...
Kannattaa kuitenkin aina yrittää, siinähän todistelevat sitten, että irtisanominen EI johtunut raskaudesta, vaikka irtisanominen hupsheijaa sattuikin osumaan juuri siihen ajankohtaan, kun työnantaja on saanut raskaudesta tiedon.
Niin kauan, kun ei näistä asioista nosteta älämölöä, niin kauan lain rajamailla toimivat työnantajat tekevät mitä lystäävät ja sumeilematta pelaavat omaan pussiinsa.
Tradekan sana ap:tä vastaan... Hmmmm... kumpikohan menee läpi? Mietihän nyt... Kyllä kuule se "muu syy" on se mikä papereihin jää. Oli totuus sitten mikä hyvänsä...
Ei mene näin, oikeus on työntekijänpuolella lähes aina. Todella harvoin yritys kääntää asian voitokseen saati näinkin ilmiselvässä jutussa.
Mihin perustat tämän "tietosi"?
Oletko juristi?