Sain potkut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raffeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja M:
KYSYMYS!!!!

Jos menee töihin paikkaan jossa on tehtävä raskasta työtä ja nosteltava paljon tavaroita ja tulee raskaaksi eikä enää voi tehdä työtä kunnolla,niin onko irtisanominen väärin? Mitä työnantaja tekee työntekijällä joka ei voi tehdä töitä? Raskaus siis on irtisanomisen syy,mutta onko väärin irtisanoe sen takia? Asia ei ole niin helppo.

Mä kyllä väitän että niitä töitä pystyy tekemään ihan samalla tavalla on raskaana tai ei!! Ja mä en nyt tiedä et onko mulla mennyt jotain ohi, mut onko ap sanonut että ei pystynyt/saanut nostella?

Alkuperäinen kirjoittaja M:
KYSYMYS!!!!

Jos menee töihin paikkaan jossa on tehtävä raskasta työtä ja nosteltava paljon tavaroita ja tulee raskaaksi eikä enää voi tehdä työtä kunnolla,niin onko irtisanominen väärin? Mitä työnantaja tekee työntekijällä joka ei voi tehdä töitä? Raskaus siis on irtisanomisen syy,mutta onko väärin irtisanoe sen takia? Asia ei ole niin helppo.

Irtisanominen on väärin. Sairasloma on tuossa tapauksessa oikea ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Joo mutta mun tilannetta hankaloittaa aika pirusti se etten kuulu liittoon. Typeränä ajattelin ettei mun kannata siihen liittyä kun ei mun työsopimus muutenkaan olisi jatkunu kun toukokuun puoleenväliin. Tietysti olisin pitäny mun raskauden salassa koeajan loppuun saakka, jos se olis vaan ollut mahdollista. Mun työnkuvaan kuitenkin kuului raskaiden tavaroiden nostelua ynnämuuta, ja alkoi tuo mahakin jo sen verta pistämään silmään että olis se ilmi tullu joka tapauksessa. Tässä sain taas huomata sen kuinka hyväuskoinen hölmö olenkaan. En vaan voi ymmärtää kuinka joillain voi olla sydäntä kohdella toisiaan tahallaan näin julmasti.

vaikket liittoon kuulukkaan, niin kerro ainakin työkkärissä tämä. uskoisin että suosittelevat työsuojeluvaltuutettuun tai vastaavaan yhteydenottoa.ei koeajallakaan saa ihan minkä tahansa syyn perusteella irtisanoa.