V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Suunnittelitko lapset?
Itsekkin sain lapset 18v ja 19v. Kolmaskin olisi jo syntynyt ollessani 20v jos meistä olisi kiinni.
Mikä koulutus sinulla on?
Mua kanssa kiinostaa sun koulutus. Itse sain esikoiseni (toistaiseksi ainokaiseni) kanssa 22 vuotiaana, ei ollu viel ammattia. Mutta kävin sit myöhemmin ammatin lukemassa![]()
Oletko nyt jälkikäteen tyytyväinen, kun olet vasta 28-vuotias ja lapset ovat jo isoja. Vai tekisitkö nyt toisin? Tai mitä ajattelet heistä, jotka hankkivat lapsia vasta kolmekymppisenä.
mä sain lapset 18-19-21 ja 24 vuotiaananyt on lapset tehty
![]()
Mä olen saanut lapsen 19-, 22-, 23-, 28-, 31- ja 33-vuotiaana.
Mietin just yks päivä että näiden nuorempien kanssa oon jo ihan sellainen vanha äiti; kamala identiteettikriisi kun tottunut olemaan vanhempainilloissa aina nuorimmasta päästä
Kummassakin on puolensa, nuorempana ei heti näkynyt naamasta yksi valvottu yö. Ja nuorempana synnytykset oli helpompia.
Ja nuorena varmaankin jaksaa hyvinkin opiskella ammatin työn ohessa. Kuvittelen ainakin, kun itse näin "vanhana" (lapset tehty 37 v), nyt 47v olen jaksanut kokoaikatyön ja lasten ohella opiskella yhteensä ainakin 120 opintopisteen verran, niin voin vaan kuvitella, kuinka paljon enemmän olisi jaksanut opiskella "nuorena" äitinä.