Minkä ikäisten lasten kanssa ootte puhuneet homoudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no tuommoisilla asioilla tarkoitin yleensäkin parisuhdeasioita...oli sitten homo tai hetero. ajattele ne meidän 8 ja 6 vuotiaat ei ole kysyneet edes mistä lapset tulevat? ja miksi tarviikaan? ja ennen kuin joku vetää esiin kiusaus kortin niin voin kertoa että molemmat ovat hyvin suosittuja.

Mä luulen, että 5veeni ei taida tuntea termejä homo ja lesbo, mutta hänelle on luonnollista että voi olla ainakin miespareja. On tiennyt pitkään. Meilläkin on homopari kavereissa. Emme ole asiaa mitenkään erityisesti selitelleet. Parin voi valita eri tavoin ja that's just life.

Kertokaa minullekin, kun en ymmärrä, miten perheessä voi olla vain kaksi isää? Peräsuolessako se sikiö kasvoi?
oletko sä koskaan kuullut termiä "adoptio"? Jos et, niin suosittelen kipaisemaan heti huomenissa lähimopään kirjastoon selailemaan sivistyssanakirjoja, jospa oppisit jotain uutta.

ps. kasvaako sikiö naisen peräsuolessa? Tai kasvaako sikiö adoptiovanhempien peräsuolissa?

Jos taas tarkoitat kysymyksellä "miten perheessä voi olla vain kaksi isää?" sitä, että vanhempia tosiaankin on vain kaksi, eikä vaikkapa kolmea, niin todennäköisesti vanhemmat eivät harrasta suhdetta kun yhden ihmisen kanssa kerrallaan (toistensa kanssa)

Ekaluokalla ollessaan tyttö kysyi, mitä homo tarkoittaa, kun koulun vessassa niin lukee. Silloin juteltiin asiasta vähän tarkemmin, sitä ennenkin oli kyllä ollut jo jonkun kerran puhe siitä, että toiset tykkää enemmän saman sukupuolen edustajista jne.

Kertokaa minullekin, kun en ymmärrä, miten perheessä voi olla vain kaksi isää? Peräsuolessako se sikiö kasvoi?

Se on ihan yhtä kummallista kuin sekin, että suomalaisella avioparilla saattaa olla aasialaisen näköinen lapsi, tai että miehellä saattaa olla lapsia, vaikka hän olisi sairastanut pahan kivestulehduksen sikotaudin seurauksena.

Maailma on varmaan aika hämmentävä paikka, jos ei osaa tehdä eroa biologisen ja sosiaalisen vanhemmuuden välille.

Mä olen puhunut mun 1,8-vuotiaalle, vaikka tuskin ymmärtää. :D
Mutta haluan että kaikki tuollaiset vanhanajan "tabut" ovat arkipäivää ja niistä puhutaan niitä näitä AINA. Kyselee sitten jos jää jotain epäselväksi kun osaa ja jos kiinnostaa...
Höpöttelen muutakin, joten höpöttelen noistakin asioista. Vaikka siitä miksi bussissa se setä huuteli outoja ja haisi käsidesille. :D:D

Mä olen puhunut mun 1,8-vuotiaalle, vaikka tuskin ymmärtää. :D
Mutta haluan että kaikki tuollaiset vanhanajan "tabut" ovat arkipäivää ja niistä puhutaan niitä näitä AINA. Kyselee sitten jos jää jotain epäselväksi kun osaa ja jos kiinnostaa...
Höpöttelen muutakin, joten höpöttelen noistakin asioista. Vaikka siitä miksi bussissa se setä huuteli outoja ja haisi käsidesille. :D:D

Voi, kylläpä oletkin suvaitsevainen.

En muista minä vuonna tuli Suomen huippumalli- haussa, mutta se eka ja siinä oli se "homotyttö" joka
voitti.

Kirjoitti T-paitaan HOMO ja otettiin kuva jne.
Tytön kanssa katottiin sitä.

Tais olla abaut 7-8 tai jotain sinnepäin.

No se kirjoitti sen sanan HOMO isänsä autoon pöllyyn ;)
(joo aika paha) ja mä sitte jotenkin sen tajusin, että mistä se on sen napannu
ja tietty kuka on syyllinen.

Niin sitten keskusteltiin asiasta, sanoin että:
A. Autoihin ei kirjoitella/kosketa
B. Jos ei tiedä jotain sanaa, kysyy
C. Se tarkoittaa ihmisiä, jotka elävät parisuhteessa samaa sukupuolta olevien kanssa

Ja ei siitä sen kummempaa.

Ystäviini kuuluu lesbopari ja se on lapselle ollut aina luonnollista. Tosin hän 5-vuotiaana ei ehkä asiaa niin syvällisesti ymmärrä. Meille aikuisille asiat yleensä ovat vaikeampia kuin lapsille...

Kuumimmat

Yhteistyössä