Sain lapsen 18-vuotiaana ja nyt kun olen 31v ja lapsi 13v, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
jo saa taas mennä ja bilettää. Oikeestaan en edes välitä viihteellä käymisestä. Ja jos ihan totta puhutaan, niin olen päässyt milloin haluan, vaikka lapsi oli miten pieni. Nyt ei vaan tarvitse sillalailla "hoitoon" laittaa, mutta ei kyllä voi yksinkään vielä jättää. Tai en minä ainakaan jätä. Tuo teini vaan itse on usein kaverilla yötä tai sukulaisillaan, leireillä, matkoilla jne.. Joten vapaata aikaa on jo vähän liiaksikin.

Joten nytpä olen ajatellut lähteä uudelle kierrokselle. Haluan lisää lapsia tai ainakin vielä yhden lapsen, hullua tai ei. Tai en mä oikein käsitä sitä, että se olisi jotenkin huono tai hullu juttu. Lapset on vaan niin ihania ja kyllä mua joskus harmittaa, että lapsiluku jäi yhteen. Toivottavasti saan siis vielä lisää lapsia.

Se, että lapsi on jo iso/vanha ja mulla on enemmän vapautta tehdä mitä vaan ei siis ole se mun juttu. Mä haluan tehdä juttuja lapsen/lasten kanssa.

Tuo on niin surullinen ilmiö, että sitten 30-40v välillä "biletetään" ja otetaan sitä takaisin joka muilla oli 20v. Mene lapin ruskafestareille Leville, siellä on kaltaisiasi vanhoja nuoruuttaan hakevia...

[QUOTE="vieras";28762322]Tuo on niin surullinen ilmiö, että sitten 30-40v välillä "biletetään" ja otetaan sitä takaisin joka muilla oli 20v. Mene lapin ruskafestareille Leville, siellä on kaltaisiasi vanhoja nuoruuttaan hakevia...[/QUOTE]

Juu, 30-40-v onkin niin ikäloppu että loppuelämän puuhasteluita ovat Tallinnan seuramatkat sekä marjastus :stick:

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
[QUOTE="vieras";28762322]Tuo on niin surullinen ilmiö, että sitten 30-40v välillä "biletetään" ja otetaan sitä takaisin joka muilla oli 20v. Mene lapin ruskafestareille Leville, siellä on kaltaisiasi vanhoja nuoruuttaan hakevia...[/QUOTE]

Eikös ap juuri ilmaissut, ettei välitä käydä viihteellä vaikka mahdollisuuksia olisi? Joten mistä moinen kommentti?

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28762336:
Eikös ap juuri ilmaissut, ettei välitä käydä viihteellä vaikka mahdollisuuksia olisi? Joten mistä moinen kommentti?

Niinpä! Käyn muutaman kerran vuodessa ja nekin voisin jättää väliin. Nuokin vaan siksi, että kiva viettää ystävien kanssa iltaa. Ja jutella uusien tuttavuuksien kanssa ja ihan vaan siksikin, ettei vaan aina kotona ns. nyhjäis. Tykkään kyllä kotona olemisesta, mutta joku raja sentään. En koskaan vedä räkäkännejä ja joskus olen myös selvinpäin. Yleensä vietetään koko ilta myöhään ystävien kanssa ja käydään vaan pistäytymässä jossain.

Ap

Et ehkä osaa kaivata sellaista mitä sinulla ei ole koskaan ollut. Mikä siis ei ole yhtään paha asia, eipä siinä biletyksen skippaamisessa paljoa menetä. Aika nuorikin olet vielä, jos on mies joka on samaa mieltä niin hyvinhän vielä ehdit aloittaa rumban alusta, jos tahdot. :D

Ja koska mä pääsin myös parikymppisenä lähtemään, niin ei tarvitse edes ottaa takaisin nuoruutta. En mä silloinkaan välittänyt siitä meiningistä hirveemmin. Nykyään kun lapsi ei ole aina kotona, niin sitä sitten voi tylsyyttään lähteä jossain käymään. Haluan lapsen kotiin! Ja mitä sitten kun lapsi vaan kasvaa ja kasvaa ja sittenhän se muuttaa jo kotoakin. Iik! :)

Siis eikö mun pitäiskin saada lapsia koti täyteen vai miten tässä muuten käy? :D

Ap

Juu, 30-40-v onkin niin ikäloppu että loppuelämän puuhasteluita ovat Tallinnan seuramatkat sekä marjastus :stick:

Joo en tarkoita sitä, että toinen jalka olisi jo haudassa. Nyt puhuttiin bilettämisestä. Jos sen vaiheen jättää elämässään väliin, sitä ei voi saada takaisin. Se on yhtä kuin nuoruus. Bilettäminen ei ole sitä, että mennään Levin ruskafestareille kahden kaverin kanssa, juodaan viinistä humala ja käydään tanssimassa. Sitä se "bilettäminen" vaan meinaa tuossa vaiheessa elämää.

Bilettäminen oikeasti tarkoittaa oikeasti isoa kaverijoukkoa, joiden kanssa juodaan, hullutellaan, tehdään tyhmiä, sekoillaan poikien kanssa ja etsitään sitä oikeaa. Se on sitä kun soittaa keskiviikkona parille kaverille, että nyt juodaan vähän skumppaa ja mennään tanssimaan. Se on sitä kun kundeja roikkuu hihasta joka viikko erilainen. Se on sitä kun jaksetaan klo 04 jälkeen lähteä jatkoille kadulta löytyvillä kaupan ostoskärryillä ja harrastaa seksiä jonkun söpön pojan kanssa. Bilettäjä nukahtaa, ei mene nukkumaan. Bilettäjä juo shotteja, ei pelkästään sidukkaa tai vinkkua. Bilettäminen on sitä, kun aamulla kuuden aikaan saadaan kymmenen hengen porukassa mieleen lähteä ex'tempore tästä nyt toiseen kaupunkiin jatkamaan.

Tuota sä et saa enää vanhempana. Ja parhaat miehetkin on jo viety ja ilman metsästystä, ei ole jahtia. Se vaan on fakta.

Niin olenhan mä nuori vielä, ainakin joidenkin mielestä ja varsinkin itseni :D Ja haluan myös aloittaa rumban alusta joo. Mutta kun en edes sitä ensimmäistä rumbaa ole kokenut kun olen yhden ainoikaisen äiti. Lapsi oli vielä mahdottoman helppo, suoraansanottuna. Joten pitäisikö nyt yrittää saada parikin lasta peräjälkeen, niin pääsisi oikein kunnolla kokemaan sen rumban!? :D

Ap

Mitä helvettiä sä horiset? Ai kolmikymppisten jälkeen ei saa enää olla elämää?? Kasva ja karvoitu sinäkin vähän niin ymmärrät että ei elämä lopu vielä kolmkymppisenäkään.

[QUOTE="vieras";28762413]Joo en tarkoita sitä, että toinen jalka olisi jo haudassa. Nyt puhuttiin bilettämisestä. Jos sen vaiheen jättää elämässään väliin, sitä ei voi saada takaisin. Se on yhtä kuin nuoruus. Bilettäminen ei ole sitä, että mennään Levin ruskafestareille kahden kaverin kanssa, juodaan viinistä humala ja käydään tanssimassa. Sitä se "bilettäminen" vaan meinaa tuossa vaiheessa elämää.

Bilettäminen oikeasti tarkoittaa oikeasti isoa kaverijoukkoa, joiden kanssa juodaan, hullutellaan, tehdään tyhmiä, sekoillaan poikien kanssa ja etsitään sitä oikeaa. Se on sitä kun soittaa keskiviikkona parille kaverille, että nyt juodaan vähän skumppaa ja mennään tanssimaan. Se on sitä kun kundeja roikkuu hihasta joka viikko erilainen. Se on sitä kun jaksetaan klo 04 jälkeen lähteä jatkoille kadulta löytyvillä kaupan ostoskärryillä ja harrastaa seksiä jonkun söpön pojan kanssa. Bilettäjä nukahtaa, ei mene nukkumaan. Bilettäjä juo shotteja, ei pelkästään sidukkaa tai vinkkua. Bilettäminen on sitä, kun aamulla kuuden aikaan saadaan kymmenen hengen porukassa mieleen lähteä ex'tempore tästä nyt toiseen kaupunkiin jatkamaan.

Tuota sä et saa enää vanhempana. Ja parhaat miehetkin on jo viety ja ilman metsästystä, ei ole jahtia. Se vaan on fakta.[/QUOTE]

En allekirjoittas tätä, "bilettäminen" ei vaan ole kaikkien juttu. Ehkäpä enemmänkin se vapaus, mutta eivät kaikki vaan jaksa kiinnostua juomisestä, sekoilusta ja yhden yön jutuista.

• Tykkää
Reactions: Berttaliini
[QUOTE="vieras";28762413]Joo en tarkoita sitä, että toinen jalka olisi jo haudassa. Nyt puhuttiin bilettämisestä. Jos sen vaiheen jättää elämässään väliin, sitä ei voi saada takaisin. Se on yhtä kuin nuoruus. Bilettäminen ei ole sitä, että mennään Levin ruskafestareille kahden kaverin kanssa, juodaan viinistä humala ja käydään tanssimassa. Sitä se "bilettäminen" vaan meinaa tuossa vaiheessa elämää.

Tuota sä et saa enää vanhempana. Ja parhaat miehetkin on jo viety ja ilman metsästystä, ei ole jahtia. Se vaan on fakta.[/QUOTE]

Mistä sanakirjasta sä olet tämän määritelmän löytänyt? Eiku aijaa, se oli sun oma määritelmä. Kasva ja karvoitu edelleen. ;)

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="vieras";28762423]Niin olenhan mä nuori vielä, ainakin joidenkin mielestä ja varsinkin itseni :D Ja haluan myös aloittaa rumban alusta joo. Mutta kun en edes sitä ensimmäistä rumbaa ole kokenut kun olen yhden ainoikaisen äiti. Lapsi oli vielä mahdottoman helppo, suoraansanottuna. Joten pitäisikö nyt yrittää saada parikin lasta peräjälkeen, niin pääsisi oikein kunnolla kokemaan sen rumban!? :D

Ap[/QUOTE]

Jos se tekee sinut onnelliseksi. Muista kuitenkin että kyllä nekin lapset vielä isoiksi kasvavat eivätkä välttämättä ole niin helppoja. ;D

Bilettäminen= juodaan alkoholia, paljon, usein ja erilaista, nussitaan, paljon, usein ja eri tyyppien kanssa, bilettäjällä on paljon kavereita ja paljon tyhmiä päähänpistoja.

Onneksi en ole bilettäjä, koskaan ollutkaan.

[QUOTE="vieras";28762423]Niin olenhan mä nuori vielä, ainakin joidenkin mielestä ja varsinkin itseni :D Ja haluan myös aloittaa rumban alusta joo. Mutta kun en edes sitä ensimmäistä rumbaa ole kokenut kun olen yhden ainoikaisen äiti. Lapsi oli vielä mahdottoman helppo, suoraansanottuna. Joten pitäisikö nyt yrittää saada parikin lasta peräjälkeen, niin pääsisi oikein kunnolla kokemaan sen rumban!? :D

Ap[/QUOTE]

Nuorihan sinä olet, nuorempi kuin minä, enkä vanhana itseänikään pidä :D samaa tässä tulee joskus itsekin pohdittua, että mitä sitten kun lapset ovat jo pois pesästä lentäneet, mitä sitten tehdä? Ei enää iltatähteä siinä iässä ainakaan, vaan melkein se nyt kolmekymppisenä olisi tehtävä, mutta ei mikään pakko, kiva asia olisi kuitenkin :)

Mistä sanakirjasta sä olet tämän määritelmän löytänyt? Eiku aijaa, se oli sun oma määritelmä. Kasva ja karvoitu edelleen. ;)

Tai no joo, jos "bilettäminen" tarkoittaa vain ja ainoastaan tätä niin olet oikeassa, suurin osa kolmikymppisistä ei voi enää bilettää. Suurimmalla osalla kolmikymppisistä kun on jo se erittäin laadukas puoliso. Mutta otetaan kaikki tuo sisältö ja miinustetaan siitä ne lukuisat eri miehet kainalosta, lisätään se yksi siellä aina oleva ja muutetaan sanaksi vaikka "hippaaminen" niin kaikki on tyytyväisiä. :)

Jaa no mun tuttavapiirissä ei sitten taida kukaan viettää nuoruuttaan, vaikka nuoria ja lapsettomia valtaosa heistä onkin.

Jos tuo sun kertoma siis on sitä "nuoruutta" ja "bilettämistä". :D

[QUOTE="vieras";28762438]Jos se tekee sinut onnelliseksi. Muista kuitenkin että kyllä nekin lapset vielä isoiksi kasvavat eivätkä välttämättä ole niin helppoja. ;D[/QUOTE]

Tottakai lapset tekevät mut onnelliseksi. Mähän olen jo superonnellinen tuosta yhdestä. Joo mä tiedän, ettei aina ole helppoa lapsen kanssa. Siis tuon ainokaisen kanssa on kyllä ollut useimmiten hyvin helppoa. Kaikki lapset eivät ole, mutta ihan sama kun se on mun lapsi ja se on tärkeintä.

Ap

Ilmeisesti tämän 13-vuotiaan isä ei ole kuvioissa mukana, vai ymmärsinkö väärin?

31-vuotias on vielä nuori saamaan lapsia. Itse halusin ehdottomasti ensin parisuhteen ja vasta sitten siihen parisuhteeseen - jota myös lapsen kodiksi sanotaan - lapsia, mutta sehän ei nykyään ole ilmeisesti mikään must-juttu. Tai en tiedä haaveileeko ap. siis vain lapsesta, ei erityisesti siitä, että lapsi syntyisi parisuhteeseen.

Ennenaikaan ihmiset eivät eläneet paljon päälle kolmekymppisiksi ja lapset piti saada nuorempana. Nyt pidetään kolmekymppisiä vanhempia nuorina, jotkut pitävät jopa alle kolmekymppisiä vanhempia vähän jo liian nuorina vanhemmiksi. Mistähän tämä muutos muuten johtuu? Ei ennen tuollaisia mietitty, ja silti ihmiset olivat onnellisia.

Ilmeisesti tämän 13-vuotiaan isä ei ole kuvioissa mukana, vai ymmärsinkö väärin?

31-vuotias on vielä nuori saamaan lapsia. Itse halusin ehdottomasti ensin parisuhteen ja vasta sitten siihen parisuhteeseen - jota myös lapsen kodiksi sanotaan - lapsia, mutta sehän ei nykyään ole ilmeisesti mikään must-juttu. Tai en tiedä haaveileeko ap. siis vain lapsesta, ei erityisesti siitä, että lapsi syntyisi parisuhteeseen.

Lapsen isän kanssa ei kyllä olla yhdessä. Mutta kyllä minunkin mielestäni olisi hyvä jos lapsi syntyisi parisuhteeseen. Minulle se ainakin on tärkeää.

Ap

Tuo oli elämääni siinä 15-18 vuotiaana. Sitten siihen kyllästyi eikä kaveritkaan enään jaksaneet. Seurustelin, eikä voinut vaihtaa miestä kun paitaa. Tuo kuvaus on pelkästään sinkuille ja harva on sinkku siinä koko parinkympin iän. Sain esikoiseni siinä 20 vuoden iän kynnyksellä. Eikä tosiaan tee mieli hillua tuolla festareilla pää täynnä viinaa ja roikkua miesten kaulassa. Joskus se oli kivaa, kun ikä alkoi lähestyä pariakymppiä, alkoi siitä tulla jo vähän säälittävää.

Oletko koskaan nähnyt 30 vuotiaita? Cheek on yli 30 vuotias....pupulandia bloggari on 29 vuotias (olen luullut paljon nuoremmaksi). 30 vuotias ei todellakaan ole vanha, mutta räkäkännissä biletys ei kyllä ole suositeltavaa parikymppisillekään.

Aika tarkka ohje bilettämisestä. Kaikki juhlinta joka ei ole ko kuvauksen mukaista ei sitten ole bilettämistä. Ehkä bailaamista mutta EI bilettämistä!

Yhteistyössä