Olen niin väsynyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen jo pitkään harkinnut eroa miehestäni. Meillä on lapsi, jonka takia olen yrittänyt jaksaa ja toinen syy on se, että minua ei tueta vaan koitetaan keinolla millä hyvänsä saada jäämään. Nyt olen päättänyt lähteä, nimenomaan lapsen takia.
Mieheni on kaatokännissä joka viikonloppu, kuristaa, lyö, potkii ja huutaa lapsen nähden sekä keskellä yötä kun lapsi nukkuu. En jaksa tällaista elämää.
Saanko lähteä lapsen kanssa, vaikka ei vielä ole mitään virallisia asioita hoidettu? Ajattelin etsiä pian asunnon, jotta saan elämäni järjestykseen.

:'(

Mieheni sanoi, että hänellä on todisteita siitä, etten ole kelvollinen hoitamaan lastamme. Tiedän, että ne on uhkailuja, mutta pelkään kuollakseni, että lapsi viedäänkin minulta :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieheni sanoi, että hänellä on todisteita siitä, etten ole kelvollinen hoitamaan lastamme. Tiedän, että ne on uhkailuja, mutta pelkään kuollakseni, että lapsi viedäänkin minulta :(

Miehesi pelkää, ja tuohan kuulostaa siltä "viimeseltä oljenkorrelta"..

Asiattomin perustein ei lasta viedä. Uhkailut on uhkailuja ja sinun pitää nousta niiden yläpuolelle. Hyvä kun jo tiedät itsekin, että se on vain keino pitää sinut alistettuna suhteeseen missä voit huonosti. Tieto lisää varmuutta. Ota asioista selvää jotka sinua pelottavat. Voit soittaa nimettömänäkin esim lastensuojeluun ym paikkohin mihin todennäköisesti joudut menemään eron jälkeen, sopimaan mm lapsen elatuksen ja tapaamisten suhteen. Ota siis asioista selvää jo etukäteen! Lykkyä tykö ja anna itsellesi tilaisuus uuteen tulevaisuuteen. Väkivalta ja alkoholismi ei kuulu hyvään parisuhteeseen, eikä siitä pidä lastenkaan joutua kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja EveLiinu:

Asiattomin perustein ei lasta viedä. Uhkailut on uhkailuja ja sinun pitää nousta niiden yläpuolelle. Hyvä kun jo tiedät itsekin, että se on vain keino pitää sinut alistettuna suhteeseen missä voit huonosti. Tieto lisää varmuutta. Ota asioista selvää jotka sinua pelottavat. Voit soittaa nimettömänäkin esim lastensuojeluun ym paikkohin mihin todennäköisesti joudut menemään eron jälkeen, sopimaan mm lapsen elatuksen ja tapaamisten suhteen. Ota siis asioista selvää jo etukäteen! Lykkyä tykö ja anna itsellesi tilaisuus uuteen tulevaisuuteen. Väkivalta ja alkoholismi ei kuulu hyvään parisuhteeseen, eikä siitä pidä lastenkaan joutua kärsimään.

Kiitos kannustavasta tekstistä!

Yhteistyössä