no niin lastensuojelu ilmoitusta pukkaa päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
siis ymmärrätkö, että lapsi on SINUN, SINÄ olet sen kasvattanut. siksi SINÄ tarvitset apua lapsesi kanssa, ei ne päiväkodin tätit.

Mieti nyt VÄHÄN mitä suustasi (näppäimistöltäsi) päästät! Tässä on ihan selvästi kyse ADHD-lapsesta tai vastaavasta. Kasvatuksella sairautta ei saa aikaiseksi, vaan erityislapsi nyt vaan on tuollainen ja kasvatuksella asiaan ei voi samalla tavalla puuttua kuin normaalin lapsen kohdalla. Se kasvatus ei vaan mene perille.

Lapsi tässä tukea tarvitsee, ja lapsen kanssa toimivat aikuiset. Myös vanhemmat, mutta vähemmän kuin päivähoidon tarvitsema tuki lapsen kanssa. Lapsi voi tarvita esim. henkilökohtaisen avustajan, koska ryhmätoiminta on noin hankalaa.

;) palstatohtori se sieltä teki taas pätevän diagnoosin ihan vaan muutaman kirjoitetun rivin perusteella... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
no mutta viime vasu keskustelussa tossa 1kk sittenn sanoivat että pärjätään tällä kokoonpanolla!! enhän mä ole siellä päiväkodissa näkemässä toimintaa ja miksi mä hakisin apua jos sanotaan ensin että homma on hoidossa JA LASTENSUOJELU ILMOITUS TEHDÄÄN MEISTÄ, VAIKKA ONGELMA ON SIELLÄ RYHMÄSSÄ! millä tavalla siis minä vaarannan lapsen kehityksen? ja lastenneuvolassa kun olen puhunut asiasta on neuvolatäti vaan sanonut että ei ole huolissaan että kyllä se siitä(kun olen kertonut sen mitä mulle oli kerrottu pk).

lisäksi em.adhd diagnoosia ei käsittääkseni saa/tehdä ennenkuin 5v on ikää. mutta en minä tarvitse apua lapsen kanssa vaan hoitotätit siinä on vissi ero!!
Kyllä apua tarvitaan, jos lapsi ei pärjää ryhmässä. Ja se on selvä. Aina elämässä on erikseen vapaa ja työ (lapsilla hoito ja koulu ) molemmissa on vaan pärjättävä, jotta sopeutuu yhteiskuntaan. PK ei varmaan saa avustajaa eikä mitään muutakaan apua ennen kuin ovat saaneet lausunnon psylokogilta/lääkäriltä. En tosin ole varma, mutta kaupunkien rahatilanteen takia lisätyövoimaa ei kauhean helpolla saa. Ja ehkä he eivät oikeasti pärjää lapsen kanssa vaan tarvitsevat kanssa lisäohjeita. Vaikka olisi kuinka selvä adhd-tapaus niin jokainen on kuitenkin yksilö. Ei ongelma ole yksin päiväkodin vaan myös teidän vanhempina on otettava vastuuta siten, että alatte nyt tosiaan ajaa lapsenne asiaa eteenpäin.

NO EIKÖ APU OLE SITTEN SITÄ ETTÄ ON JONOSSA LASTEN PSYKOLOGILLE??? mitähän se sitten tekee jos ei kykene lapsen asiaa eteenpäin viemään? täytyyki varmaan sitte perua se aika jos kerran siitä ei hyötyä ole. minä kun kuvittelin perheneuvolan tätin puheista että juurikin tuota kautta pääsisi mahd. lisätutkimuksiin ja saisi sen lapsen tarvitseman avun em sitten lopulta sen avustajan muodossa.

kiitos melizza linkinsä (olisi itsekkin pitänyt tajuta laittaa tietoa tuosta).enhän mä mitään vastuuta ole vältellytkään. ei noita aikoja mihinkään hetkessä taijota, ja vaikka ongelmia on jo pitkään ollutkin niin jos eka sanotaan että pärjäävät hänen kanssaan ja hetken päästä että ei pärjää niin olisikos mun pitänyt jotenkin olla selvännäkijä ja nähdä tulevaisuuteen? ja sitten kun sanovat että he ei pärjää eikä lapsi pärjää ryhmässä niin miten minä saan mihinkään aikaa heti, en mitenkään.

Meidän pojan tarhassa on yksi rasavilli poika joka kiroilee,lyö,haukkuu jne. toisia lapsia ja häneen ei saada minkäänlaista kontaktia! Hänen käytös on todella rasittavaa ja kupoliin ottaa vielä enemmän kun meidän poika oppii tältä rasavilliltä ihanat kirosanat yms.
Minä olisin ainakin aika iloinen että joku tekisi stopin tuollaiselle käytökselle jos vanhemmat eivät siihen kykene!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meidän pojan tarhassa on yksi rasavilli poika joka kiroilee,lyö,haukkuu jne. toisia lapsia ja häneen ei saada minkäänlaista kontaktia! Hänen käytös on todella rasittavaa ja kupoliin ottaa vielä enemmän kun meidän poika oppii tältä rasavilliltä ihanat kirosanat yms.
Minä olisin ainakin aika iloinen että joku tekisi stopin tuollaiselle käytökselle jos vanhemmat eivät siihen kykene!!

taas näitä "meidän poika ei tee ikinä mitään"

kyllä muakin vähän kummastuttaa tuo että ensin on pärjätty ok lapsen kanssa pk:ssa ja kuukauden päästä tehdän ilmoitus - eikö missään väilssä ilmoittaneet teille että lapsen käytös huononee koko ajan? vai ettekö reagoineet siihen?