Valitusta päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Kyllä harmittaa, pojalla 4v oli tänään valokuvaus tarhassa.
Mies vei aamulla päiväkotiin ja tarhan johtaja, joka myös opettajana pienten ryhmässä oli ottamassa vastaa. Mies kertoi, että kuvausvaatteet mukana ja pyysi että ne vaihdetaan päälle valokuvauksen alkaessa. Johtaja käsi jättää pojan vaatenaulakkoon muovipussiin ja siitä sit helppo ottaa oikeat vaatteet päälle kuvauksen alkaessa.
Nyt hain poja tarhasta ja oman ryhmän hoitaja sanoi, että ei olleet vaihtaneet kuvausvaatteita kun eivät niistä tienneet, ei ollu johtaja muistanut mainita ja ihmetteli mikse poika itse kertonut vaatteista.
Eikös se nyt kuitenkin olis ollut henkilökunnan homma katsoa, että tulee oikeat vaatteet päälle? Vaikka toi johtaja ei muistanut asiasta mainita, olisivat voineet pojalta itseltään kysyä onko vaihtovaatteita. Poika itse sanoi, että ei muistanut vaihtaa. Niin ja kuvausvaatteita ei viitsitty aamulla kotona pukea päälle, jos olis sattunut vaikka sotkemaan ne aamupalalla.

Joopajoo........................ ryhmässä on mitä? varmaan 22 lasta tai jotain? Kaikille pitäisi vaatteet vaihtaa ennen kuvausta? Yhdyn karhunkaatajan kommenttiin....

Ei ne ehdi siellä kaikkien kuvausvaatteita huolehtia. Olisit laittanu lapselle aamulla kamppeet päälle valmiiksi. Eikä tarhakuvissa tarvi muutenkaan ykköset yllä olla.

[QUOTE="ope";24635274]Joopajoo........................ ryhmässä on mitä? varmaan 22 lasta tai jotain? Kaikille pitäisi vaatteet vaihtaa ennen kuvausta? Yhdyn karhunkaatajan kommenttiin....[/QUOTE]

12 lasta on ryhmässä ja kaikki yli 3v joten osaavat kyllä itse pukea päällensä jos hoitaja muistuttaa vaihtovaatteista.

Meillä ainakin tarhassa on nimenomaan sanottu että kuvauspäivänä vaatteet tuodaan erikseen jotta eivät sotkeennu aamupalalla. Mutta ilmeisesti eri paikoissa eri tavalla?

Meidän lasten pk:ssa ovat kyllä ehtineet vaihtaa lapsille kuvausvaatteet jos sellaiset on erikseen viety. Yleensä viedessä kysyivät että onko erikseen kuvausvaatteet. Kyllä mäkin katsoin valmiiksi kivat sisävaatteet päälle ja lisäksi vein sotkeentumisen varalta toiset vaatteet. Ei musta ainakaan olisi kiva jos lapsi olisi ollut valokuvassa niissä hoidossa asuvissa varavaatteissa, ne kun on tosi harvoin käytössä niin ovat sellaiset "ei niin kivat" vaatteet. Ja itsehän lapset ne vaatteet kuitenkin vaihtavat, ei se ole suuri voimainponnistus hoitajilta kerran vuodessa.

[QUOTE="ani";24635292]Meillä ainakin tarhassa on nimenomaan sanottu että kuvauspäivänä vaatteet tuodaan erikseen jotta eivät sotkeennu aamupalalla. Mutta ilmeisesti eri paikoissa eri tavalla?[/QUOTE]

meillä siis sama juttu. Ja tuolla ylempänä joku ihmetteli, miksen pukenut poikaa aamulla valmiiks, vaikee pukee kun oli yön töissä ja isä jo vienyt aamulla pojan tarhaan kun pääsin kotiin.

[QUOTE="tiina";24635303]meillä siis sama juttu. Ja tuolla ylempänä joku ihmetteli, miksen pukenut poikaa aamulla valmiiks, vaikee pukee kun oli yön töissä ja isä jo vienyt aamulla pojan tarhaan kun pääsin kotiin.[/QUOTE]

Eikö se isä osaa lapselle pukea oikeita vaatteita?

Eikö 4-vuotias osaa jo ITSE ilmaista että äiti käski vaihtaa vaatteet, jos aikuiset ei muista?

Eikö se isä osaa lapselle pukea oikeita vaatteita?

Eikö 4-vuotias osaa jo ITSE ilmaista että äiti käski vaihtaa vaatteet, jos aikuiset ei muista?

No jos oli etukäteen sanottu että kuvausvaatteet erikseen niin ehkäpä asiaa ei ole lapselle niin kovin muistuteltu. Inhimillinen erehdys hoitajilta eikä varsinaisesti kenenkään syy, mikä hinku täällä on taas päästä tuomitsemaan harmistuneita vanhempia.

[QUOTE="heh";24635328]No jos oli etukäteen sanottu että kuvausvaatteet erikseen niin ehkäpä asiaa ei ole lapselle niin kovin muistuteltu. Inhimillinen erehdys hoitajilta eikä varsinaisesti kenenkään syy, mikä hinku täällä on taas päästä tuomitsemaan harmistuneita vanhempia.[/QUOTE]

Jaa, mulle on ihan selviö että 4-vuotias alkaa jo opettelemaan omista vaatteista huolehtimista ensisijaisesti ihan itse. Ellei sitten jo osaa.

[QUOTE="tiina";24635303]meillä siis sama juttu. Ja tuolla ylempänä joku ihmetteli, miksen pukenut poikaa aamulla valmiiks, vaikee pukee kun oli yön töissä ja isä jo vienyt aamulla pojan tarhaan kun pääsin kotiin.[/QUOTE]

Miksei isä pukenut?

Yhteistyössä