Sain kunnon läksytyksen ryhmiksen tädiltä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liinu"

Vieras
Olen 1 v lapsen kanssa kotona ja esikoinen 5 v käy 2 päivää viikossa ryhmiksessä, jossa käynyt koko pienne ikänsä. Tänään oli aamulla pakkasta -22 ja kumpikin nukkuin niin sikeästi, etten viitsinyt varsinkaan vauvaa herättää seitsemältä ja viedä tuonne pakkaseen. Soitin ryhmikseen ja sanoin, että ollaa vähän kaikki flunssa, että poika ei tule tänään hoitoon.... taisi olla huono valhe, kun sain läksytyksen, että pakkanen ei ole syy olla tulematta hoitoon, että on paljon lapsia, jotka tulisivat hoitoon, vaikka olisi millaiset ilmat... tätä kesti varmaan 5 minuuttia.... olis hiljaa, kun kerran maksamme 99 euroa siitä, että poika on siellä 8 päivää kuukaudessa.

[QUOTE="Vieras";27648632]No olitteko kipeenä vai valehtelitko?[/QUOTE]

No onhan meillä nuhaa, mutta olisi kyllä ollut hoitokunnossa. Täytyy myöntää, että jos olisin töissä, olisin vienyt lapsen hoitoon. Pikkasen on huono omatunto, kun huomennakin on vapaa. Hoitopäivät on siis ke ja to.

Jaa... Mä en tiennyt että lasta on pakko viedä hoitoon. Varatuista päivistähän siellä maksetaan. Meilläkin tulee tilanteita joissa olen ilmoittanut että poika ei tule hoitoon esim. kun isälle sattuikin vapaapäivä tai on niin huono keli etten uskalla ajaa yhtään ylimääräistä...

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
En ymmärrä miksi sinua läksytti, toisaalta en ymmärrä miksi valehtelitkaan? Eihän mikään ryhmis ole pakollinen.

Itse saatoin päiväkotiin välillä soittaa jos sattu viikolle vapaa, että tänään ei tule hoitoon. Tai vastaavasti eskariin ilmoitin päivää aikaisemmin, ettei tule sinne huomenna, kun meillä muuta menoa. Eivät nuo ole pakollisia.

No 99€/ kk ei todellakaan kata kahdeksan päivän hoitokustannuksia, että sikäli ei kannalta ryhmiksen henkilökunnalta odottaa kiitollisuutta. Mutta ei kahden hoitopäivän lapsi keneltäkään hoitopaikkaakaan vie (kun täyttöastevaatimukset ovat tätä nykyä niin kovat, että tämmöiset lapset vaan lisätään siihen sakkiin kokopäiväisten hoitolasten päälle täyttämään prosentit yli sadan, missä niiden tulee olla). Ihme asennoituminen tädiltä - olisi iloinen, kun on aikaa antaa aikaa enemmän läsnäoleville.

Krhm. Ryhmiksissä ei ilmeisesti ole maahanmuuttajien lapsia :DDDD. Heillä kun poissaoloäpäiviä kerääntyy vaikka minkämoisten syiden takia. Eivätkä todellakaan ilmoita mihin nyt tällä kertaa jäivät :D

Outoa, mä kiitän ilmoituksesta ja hihkaisen ilosta puhelun jälkeen kun joku ilmoittaa että lapsi on kotona. Lapselle ylimääräinen lepopäivä ja meillä yksi hoidettava vähemmän :) kaikki voittaa

Ihmettelen kyllä työntekijän toimintaa :O MIKSI sun ois pitänyt viedä isompi hoitoon kun kerran jäät itse kotiin? eihän se hoitajan pussista ole pois jos ette käytäkkään kaikkia sovittuja hoitopäiviä! Itse teen aina samoin kun ryhmiksen täti...ilon kiljaisut: nyt se *** on pois, ihanaa sekin saa viettää ylimääräisen vapaapäivän! Kysäiseppä miksi sun ois pitänyt lapsi kiikuttaa hoitoon? Enkä kyllä itsekkään lähtisi viemään kaameella pakkasella isompaa hoitoon jos ei oo pakko.

Teillä on lapsi melko vähän muutenkin hoidossa, vain 8pv/kk. Onko lapsi päässyt ryhmän toimintaan mukaan ok? Jos täti ajatteli lapsen kannalta asiaa, että jos on sitten pitkän tauon jälkeen vaikea päästä kuvioihin mukaan... Entä onko teillä useinkin tapana ottaa noita rokulipäiviä?

Yhteistyössä