sain joulukortin lapseni kuvalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylireagoinko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylireagoinko?

Vieras
Ylireagoinko vai vetäisisikö muut herneen nenään?
Kortti tuli siis lapsen isän äidiltä jonka kanssa aikaisemmin ollut sanaharkkaa kun ostelee lapselle liikaa kaikkea ja tunkee muutenkin mielestäni liian lähelle joskus mulle tärkeissä asioissa.mm.ostaa ensikengät kysymättä multa.Mun ainoa lapsi, ehkä jääkin niin välillä noinkin pienet asiat vtuttaa mua.haluan itse hankkia lapselleni "ensimmäisiä juttuja". Tänä vuonna lähetettin ensimmäistä kertaa joulukortit suvulle, pienen kuvalla tottakai, niin tuntuu tosi tyhmältä että nyt ilmeisesti saavat muutaman kortin sitten.. oonko pikkumainen ja naurettava kun loukkaannun?

no mun mielestä ja saisit olla iloinen että mummo on lapsesta kiinnostunut ja haluaa auttaa jne. Miksi just sun pitää hommata ekat jutut? Yhtä lailla ne on teidän vaikka mummon ostamat. Se on sit eri juttu jos tunkee väkisin kylään ilmottamatta tai syöttää lapselle jotain mitä ei pitäis yms. Niitäkin nimittäin riittää...

Voi että, minä ja mieheni olemme monesti haaveilleet tuollaisesta isoäidistä tai -isästä lapsellemme. Emme ole koskaan saaneet mitään apua kummankaan vanhemmilta eikä heitä voisi vähempää kiinostaa laittaa lapsen kuvaa joulukorttiin. Olisin otettu ja ylpeä jos laittaisivat :) Jos kengät ostaisivat lapselle niin säilyttäisin ne hänelle muistoksi rakastavista isovanhemmista.

älä nyt viitsi olla naurettava. Jos mummo ostaa ensikengät niin mikä estää sinua ostamasta vaikka toiset ja pitämällä niitä vuorotellen, tai olla pitämättä!!

Olisin ylpeä, että mummo on noin innostunut lapsenlapsestaan!

Jotkut ei ehkä ymmärrä tätä ja ovat enemmän sellaisia hälläväliä-ihmisiä,mutta kyllä mä ymmärrän miltä susta tuntuu. Ja tämä ei tarkoita sitä,että vahtisin lastani haukan lailla ja kieltäisin muita ihmisiä koskemasta häneen,mutta on asioita jotka vanhemmat haluavat itse kokea ja olla ensimmäisiä.

Mun anoppi oli sanelemassa että mitä vauvalla pitää olla päällä kun kotiutuu sairaalasta,mitä tarjotaan ristiäisissä ja ketä kutsutaan. Hänen mielestään myös hän päättää mitä vauvalle syötetään ja milloin ja mun toiveet ja sanomiset kuitataan käden heilautuksella ja sanomalla "höpö höpö". Sitäkö mä äitinä olen,höpöhöpö?

Jotkut sanois varmaan että no anna mummon hössöttää ja kivahan se vaan on,mutta eikö tervejärkinen ihminen tajua lopettaa jos selvästi loukkaa toista? Ihan asiassa kuin asiassa? Ei se lopu koskaan jos ei sano ääneen mitä ajattelee. Selkä suoraksi ja sanot seuraavan kerran että "kiitos tarjouksesta,mutta haluan tehdä tämän asian itse". Joulukortti juttu oli hassu,pitäisin eukkoa vähän höpsähtäneenä.

Lisäisin vielä että joku ensikenkien ostaminen on eri asia, niitähän voi ostaa vaikka kahdet :) Mutta toi joulukorttijuttu menisi mulla kyllä yli hilseen. Oli läheinen tai ei.

älä nyt viitsi olla naurettava. Jos mummo ostaa ensikengät niin mikä estää sinua ostamasta vaikka toiset ja pitämällä niitä vuorotellen, tai olla pitämättä!!

Naurettavaa on vähätellä asiaa josta toinen on selkeästi pahoittanut mielensä. Onneksi sä et koskaan kitise mistään kenenkään mielestä turhasta asiasta.

Mä olisin hyvin hyvin ihmeissäni, jos joku käyttäisi mun lasteni kuvia joulukortissa, varsinkin jos se tapahtuisi kysymättä. Todella omituista mun mielestä ja olisin pahastunut, ehdottomasti!

Kyllä minä loukkaantuisin jos joku lähettäisi minun lapsen kuvalla kortin lupaa kysymättä. On eri asia jos lupa olisi kysytty etukäteen. Itse en ainakaan pitäisi siitä että mun lapseni kuva on jossain uppo-oudoilla ihmisillä. Kun itsekin laitetaan vain lähimmille.

Innostunut voi olla monella eri tavalla. Voi olla kiinnostunut ja innostunut ilman että saa toisen tuntemaan itsensä jyrätyksi.

• Tykkää
Reactions: Kerpele ja Anatolia
Kyllä lapsista mummoille ja vaareillekin riittää :). Ja tädeille, enoille, sedille, kummeille...

Mutta silti ihmettelisin ja olisin ehkä närkästynytkin, jos joku ilman minun lupaani teettäisi lapseni kuvalla varustettuja joulukortteja. Antaisin toki luvan, jos vaikka isoäiti sitä kysyisi, mutta ei ilman lupaa saa niin tehdä.

[QUOTE="marika";25240438]Mä olisin hyvin hyvin ihmeissäni, jos joku käyttäisi mun lasteni kuvia joulukortissa, varsinkin jos se tapahtuisi kysymättä. Todella omituista mun mielestä ja olisin pahastunut, ehdottomasti![/QUOTE]

Samoin.

[QUOTE="pippa";25240441]Kyllä minä loukkaantuisin jos joku lähettäisi minun lapsen kuvalla kortin lupaa kysymättä. On eri asia jos lupa olisi kysytty etukäteen. Itse en ainakaan pitäisi siitä että mun lapseni kuva on jossain uppo-oudoilla ihmisillä. Kun itsekin laitetaan vain lähimmille.[/QUOTE]

Onko lapses sukulaiset sulle uppo-outoja ihmisiä?

[QUOTE="jep";25240455]En haluaisi, että kukaan lähettää lapsieni kuvia joulukortteina, koska ovat mielestäni mauttomia.[/QUOTE]

Siis lapsenkuvajoulukortit, ei lapseni:)

Ehkä se teki vain teidän perheelle kortin lapsen kuvalla? Itse olisin kyllä ärsyyntynyt, jos multa tai mieheltä kysymättä joku lähettelisi ympäriinsä lapsemme kuvia. Mä olen kyllä laittanut tutuille korttien mukana joskus kuvia heidän lapsistaan, jos ovat olleet esim. meidän mökillä kylässä ja ollaan otettu siellä kuvia, mutta mihinkään yleiseen jakoon ne kuvat eivät ole menneet vaan ollaan annettu niitä lasten vanhemmille muistona :D

Yhteistyössä