sain joulukortin lapseni kuvalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylireagoinko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä suuttusin kyllä ihan tosissani jos ilman lupaa olisi lapsen kuvia käytetty. Noista tavaroista en jaksas mörkkiä, ostasin vaikka toiset kengät jos se ois tärkeetä mitkä sillä muksulla on ekana jalassa.

[QUOTE="vieras";25240513]Jos mä kippaan sulle jätesäkillisen kulahtaneita ja koinsyömiä lastenvaatteita,niin kiittäisitkö kauniisti? Tai ostaisin sulle jonkun astiaston joka on sun mielestä susiruma? En koe olevani pilalle hemmoteltu jos haluaisin itse ostaa lapselleni sellaiset kengät kuin mä tykkään.[/QUOTE]

kyllä. kaikesta mitä meidän lapset on saaneet isovanhemmiltaan tai isoisovanhemmiltaa, olen kauniisti kiittänyt.. vaikka toki sielä jotain on sellaista ollut mitä ei ole käytetty, mutta ehkä yks tai kaks vaatetta. jos anoppi ostaa meidän lapsille vaikka ens kevääks kengät, niin olen aidosti kiitollinen ja iloinen siitä.
anoppi vei esikoisen ekan kerran uimaan, ilman että olin mukana. entäs sitten. lapsi sai isoäidin kanssa kivan kokemuksen. mä oon ehtiny myöhemmin uimaan samaisen lapsen kanssa. ensimmäisen kerran teatterissa esikoinen kävi mun äidin kanssa. mä vein lapsen teatteriin toisen ja kolmannen kerran.
te teette asioista ihan liian vakavia.
ja mä oon sellanen äiti, että mun varpaille ei hypitä. sekä mun äiti että anoppi tietää meidän rajat eikä tuputa neuvojaan tai mitään muutakaan, koska minä ja mies päätetään meidän perhettä koskevista isoista asioista, kuten siitä miten me vietämme joulun. mutta se millaset kengät tai haalari lapsilla on talvella, ei ole niin iso juttu että en sitä ostamisen ja antamisen iloa soisi sukulaisillekin tai antaisin heidän kokea erilaisia elämyksiä lasten kanssa. ihanaahan se on että maailmassa on niin paljon aikuisia jotka rakastaa meidän lapsia ylikaiken

No voi hyvä ihminen, yritä suhteuttaa asioita. Jos jokaisesta joulukortista ja vääränlaisesta joululahjasta jaksaa ottaa kierroksia niin miten selviytyy oikean ongelman kanssa?

Kun niitä pahoja juttuja sattuu muuallakin kuin Iltalehden sivuilla, olisko mahdollista olla onnellinen siitä mitä on eikä valittaa vähän joka asiasta?

Eli mistään ei koskaan sais tuntea mitään negatiivista,koska muualla maailmassa on jollain asiat huonommin? Pitäiskö omat tunteet sivuuttaa ja aina vaan ajatella niitä muita? Ei mulla voi olla nälkä kun afrikan lapsilla on vielä enemmän nälkä. Ei mua voi satuttaa riita miehen kanssa kun joillakin ei ole miestä ollenkaan. Ei mua voi ärsyttää päällekäyvä anoppi,kun joidenkin vanhemmat ei välitä. Eiköhän jokaisella oo ihan se oma henkilökohtainen helvettinsä,olkoon miten pieniä asioita vaan. Ilmeisesti ap:lla on muut asiat hyvin,koska tälläinen asia aiheuttaa huolta. Ihmisellä on lupa elää omaa elämäänsä vaikka jotkut sitä vähättelisivätkin.

[QUOTE="vieras";25240611]NYkyään ei taideta olla sitten kovin läheisiä eri sukupolvien kesken.
Omassa perhepiirissäni tuossa ei olisi ollut mitään kummallista.[/QUOTE]

Niin,ei taideta. Eikä siitä voi ketään syyttää jos siihen ei ole kasvanut tai oppinut. Ei pitäisi herättää mitään kummastusta jos toiset ihmiset reagoivat asioihin eri tavalla kuin itse.

[QUOTE="vieras";25240630]Eli mistään ei koskaan sais tuntea mitään negatiivista,koska muualla maailmassa on jollain asiat huonommin? [/QUOTE]

Aina voi muuttaa asennettaan, se tuo hyvää sulle itselles ja ympäristölles. Positiivisuus ja rennompi ote elämään antaa enemmän läheisille kuin negatiivinen ja kiukkuinen kanssaeläjä.

Asennemuutoksen voi aloittaa vaikka tällaisista asioista, isommassa mittakaavassa joku joulukortti on todellakin mitätön asia eikä siihen kannata energiaa tuhlata. Siitä ei mitään hyvää synny, ei itselle eikä muillekaan.

Aina voi muuttaa asennettaan, se tuo hyvää sulle itselles ja ympäristölles. Positiivisuus ja rennompi ote elämään antaa enemmän läheisille kuin negatiivinen ja kiukkuinen kanssaeläjä.

Asennemuutoksen voi aloittaa vaikka tällaisista asioista, isommassa mittakaavassa joku joulukortti on todellakin mitätön asia eikä siihen kannata energiaa tuhlata. Siitä ei mitään hyvää synny, ei itselle eikä muillekaan.

Sekö,että joskus joku asia ottaa päähän,tekee ihmisestä negatiivisen ja kiukkuisen AINA? Kyllä meillä ainakin saa sanoa jos joku kiukuttaa,ei koko ajan tarvitse kulkea hymy perseessä eikä kaikesta tarvitse löytää mitään positiivista. Veikkaan että sulla löytyy myös ainakin yksi asia,joka ylittää sun ärsytyskynnyksen ja se on varmaan ihan normaalia. Ei ihminen ole robotti.

[QUOTE="vieras";25240646]Niin,ei taideta. Eikä siitä voi ketään syyttää jos siihen ei ole kasvanut tai oppinut. Ei pitäisi herättää mitään kummastusta jos toiset ihmiset reagoivat asioihin eri tavalla kuin itse.[/QUOTE]

Ei tietenkään syyttää, mutta siinä vaiheessa kun ihminen hankkii lapsia on toivottavaa, että pyrkii siihen, että ne lapset saavat parhaan mahdollisen alun elämälleen.
:)

[QUOTE="miisu";25240563]Ens pääsiäisenä teetät koko suvulle pääsiäiskortit, joissa on anoppis kuva. Jos vielä saisit sille luudan käteen ja huivin päähän, niin hyvä.
Eihän siitä suuttua voi. Sä vaan niin paljon tykkäät anopista, että halusit teettää hänestä kortteja. Eikä tuollaiseen mitään lupaa tietenkään tarvita. :)[/QUOTE]

Ai hitto mä repesin... :laugh:

Olen niin samaa mieltä tuon nimimerkin freefall kanssa!
Lapsenlapsestaan ylpeä ja onnellinen isoäiti laittaa lapsen kuvan kertoakseen onnesta ja siitä joku ottaa pultit!? Ei kerta kaikkiaan mene jakeluun. Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei murheita ja ongelmia voi verrata, mutta tässä en näe mitään ongelmaa, vaikka kuinka päin asiaa yritän tarkastella. Kuulostaa kohtuullisen epäkypsältä toiminnalta. Tai sitten ongelma ei oikeasti ole tuo kuva vaan yleisesti vihamielinen suhtautuminen tähän isoäitiin l. kaikki mitä hän tekee, syystä tai toisesta ärsyttää.

[QUOTE="...";25240709]Olen niin samaa mieltä tuon nimimerkin freefall kanssa!
Lapsenlapsestaan ylpeä ja onnellinen isoäiti laittaa lapsen kuvan kertoakseen onnesta ja siitä joku ottaa pultit!? Ei kerta kaikkiaan mene jakeluun. Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei murheita ja ongelmia voi verrata, mutta tässä en näe mitään ongelmaa, vaikka kuinka päin asiaa yritän tarkastella. Kuulostaa kohtuullisen epäkypsältä toiminnalta. Tai sitten ongelma ei oikeasti ole tuo kuva vaan yleisesti vihamielinen suhtautuminen tähän isoäitiin l. kaikki mitä hän tekee, syystä tai toisesta ärsyttää.[/QUOTE]

Yleensä tähänkin on joku syy :)

Aikuinen ihminen osaa ajatella sen lapsen etua. Ja tuossa se mummon kiinnostus lasta kohtaan on lapsen etu. Itsekästä tuollaisesta närkästyä. Minäminäminä...lapsesta viis.

Tämä on sitten asia erikseen. Lapsen edun nimissä kuitenkin voisi käsitellä tuota kokonaisuutta, eikä tarttua tuollaisiin "mukaongelmiin". Suhdetta lapsen isovanhempaan voi aina yrittää kehittää. Ja voihan sitä lapsen edun nimissä pieniä myönnytyksiäkin tehdä. Sellaista on vanhemmuus ja aikuisuus.

[QUOTE="vieras";25240732]Yleensä tähänkin on joku syy :)[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";25240740]Ja se paras mahdollinen alku on vain ja ainoastaan se miksikä sä sen luokittelet? :)[/QUOTE]

Ei minun luokitteluillani ole mitään tekemistä sen kanssa.
Eiköhän se ole ihan terve järki joka sanoo jokaiselle että on lapselle parempi jos hänellä on hyvä turvaverkko kuin että jos hänellä on huono tai olematon moinen.
:D

[QUOTE="...";25240751]Tämä on sitten asia erikseen. Lapsen edun nimissä kuitenkin voisi käsitellä tuota kokonaisuutta, eikä tarttua tuollaisiin "mukaongelmiin". Suhdetta lapsen isovanhempaan voi aina yrittää kehittää. Ja voihan sitä lapsen edun nimissä pieniä myönnytyksiäkin tehdä. Sellaista on vanhemmuus ja aikuisuus.[/QUOTE]

No eikä yhtälailla se toinenkin osapuoli voi tehdä myönnytyksiä,onhan hänkin aikuinen? Miksi se on juuri isovanhempi jonka tulee saada toimia kuten tahtoo?

Ei minun luokitteluillani ole mitään tekemistä sen kanssa.
Eiköhän se ole ihan terve järki joka sanoo jokaiselle että on lapselle parempi jos hänellä on hyvä turvaverkko kuin että jos hänellä on huono tai olematon moinen.
:D

Ja sekö tekee turvaverkosta olemattoman,jos ei halua että mummo häärii omiaan joka asiassa? :D Muita ei ole kuin tämä mummi,ja sen takia hänen tulee saada tehdä juuri niinkuin parhaaksi näkee?

Niin. Kuullostaa pienten lasten vanhemmasta kovin tutulta: "Miks just minä, miks ei toi??!!!" Kuten sanoin -tosi kypsää.

Ps. Vanhemmiten ihmiset hieman hidastuvat ja taantuvat, joten heiltä tietynlaisen lapsekkuuden helpommin hyväksyy.

[QUOTE="vieras";25240765]No eikä yhtälailla se toinenkin osapuoli voi tehdä myönnytyksiä,onhan hänkin aikuinen? Miksi se on juuri isovanhempi jonka tulee saada toimia kuten tahtoo?[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";25240765]No eikä yhtälailla se toinenkin osapuoli voi tehdä myönnytyksiä,onhan hänkin aikuinen? Miksi se on juuri isovanhempi jonka tulee saada toimia kuten tahtoo?[/QUOTE]

Miksei kaikki osapuolet saisi laittaa lapsesta kuvaa? Onse nyt kamalaa kun lapsetsa pitää olla ihan yksinoikeus vanhemmilla, herranjumala miten noloa!

Mä en oo koskaan ymmärtänyt miten aikuiset ihmiset käyttää lapsia pelinappuloina ja tässä se taas nähdään...

Miksei kaikki osapuolet saisi laittaa lapsesta kuvaa? Onse nyt kamalaa kun lapsetsa pitää olla ihan yksinoikeus vanhemmilla, herranjumala miten noloa!

Mä en oo koskaan ymmärtänyt miten aikuiset ihmiset käyttää lapsia pelinappuloina ja tässä se taas nähdään...

No,se voi olla että mä reagoin tämmösiin juttuihin sen takia aika voimakkaasti että oma anoppi on mitä on. Ja se ei todellakaan ole pelkästään mun omaa kuvitelmaa,vaan kyseessä on henkilö joka ei ole väleissä omien sisarustensakaan kanssa. Kaksi lastaan taitavat olla ainoita jotka pitävät mitään yhteyttä. En tiedä millainen henkilö todellisuudessa on ap:n miehen äiti,mutta jos yhtään on samoja piirteitä kuin omalla anopillani niin nousee kyllä niskakarvat pystyyn. Kyseessä ei todellakaan ole mikään vanhuudenhöperö mummeli,vaan viisikymppinen johtavassa asemassa työskentelevä materialisti,jonka ainut tavoite elämässä on saada paljon rahaa,mieluiten ilmaiseksi. Mutta muuten ihan mukava.

[QUOTE="vieras";25240771]Ja sekö tekee turvaverkosta olemattoman,jos ei halua että mummo häärii omiaan joka asiassa? :D Muita ei ole kuin tämä mummi,ja sen takia hänen tulee saada tehdä juuri niinkuin parhaaksi näkee?[/QUOTE]

Ja niinhän minä en kirjoittanut vaan vastasin viestiin 56, jossa joku kehuskeli sillä ettei perhepiirissä olla läheisiä koska siihen ei ole opittu.

Lasten hankkimisen myötä useimmat meistä kuitenkin suostuvat "oppimaan" niitäkin asioita jotka eivät ole heille itselleen luontevia; vaikkapa heräilemään yöllä hoitamaan vauvoja ja vaihtamaan toisen ihmisen ulosteisia vaippoja.
Ulkoilusta kiinnostumatonkin vie lapsensa ulos ja niin edelleen.
Esimerkkejä on loppumattomiin.

Yksi näistä esimerkeistä on se että samalla lailla sekin, jolle ei ole luontevaa pitää yllä tiiviitä perhe- tai ystäyyssiteitä ponnistelee antaakseen lapselleen toimivan turvaverkon ja ellei kyseessä ole lasta vahingoittavista defekteistä kärsivät isovanhemmat, myös läheiset suhteet näihin.

Näin siis sellainen vanhempi, joka rakastaa lastaan.

:)

Yhteistyössä