Sain itse hilajttain isomman summan rahaa ja kaveri (yh) aina rahapulassa ja lainailee. Antaisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;27434782:
Perheeltäni menee tosiaan useampi tuhat joka kuukausi säästöön, asunto on velaton ja autoksi meille kelpaa edelleen tuo vanha kottero.

Entäs jos tilanne olisi se, että rahaa jäisi säästöön pari sataa kuussa ja kartutat oman asunnon käsirahaa?

Mun mielestä on ihan eri asia puhua tilanteesta, jossa itselle jää rahaa tuhansia kuussa säästöön ja sitten esittää hyväntekijää..

Jotenkin en usko, että ostaisit pultsareille röökiä, jos pitäisi valita käytätkö ne vaivalla säästämäsi rahat itseesi vai johonkin toiseen. Tuhansien eurojen kuukausisäästöillä se röökitoppa ei tosiaan tunnu missään, ymmärrän sen.

Voisi hyvin olla että en vastaavassa tilanteessa rahaa lainailisi. Kylään menessä veisin ystävälle ehkä tuliaisiksi tarjottavaa ja vaikka muutakin syötävää, tarjoutuisin kahvilassa maksamaan molempien kahvit/kahvileivän ehkä joskus jopa ruuan, taloudellista vastavuoroisuutta en tietenkään odottaisi. Voi tietenkin olla myös niin ettäyrittäisin pitää etäisyyttä ystävään, jos huomaan että yrittää käyttää hyödykseen vain rahojani tai hyväntahtoisuuttani.

MInun mielestä ei missään tapauksessa pidä lainata rahaa kenellekään, jos vähänkin epäilyttää. Itse sanoisin ettei minulla ole rahaa ja en ole tilivelvollinen kenellekään rahoistani.

Voisin tarjota kyllä kahvireissuilla mutta en lähtisi lainailemaan ellei maksa velkoja takaisin.
Tosiasia on että jotkut ihmiset eivät osaa käyttää rahaa ja heille lainaaminen vain pahentaa asiaa.

Yhteistyössä