sain ilkeitä katseita kun tupruttelin röökiä maha pystyssä.

• Viestiketjun aloittaja "jummijammi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja kyllähän se raskaus tosiaan rajoittaa jo muutenkin, mutta jos se alkoholiton sidukka nyt päivän pelastaa niin saahan sen toki nauttia jos ei muuten, niin ihan vaikka siksi että saa hetkeksi kuohuttaa muita. :D

Tehdäänköhän sellaisia tekotupakoita? Pitäisiköhän itse ostaa sellaisia jos vain jostain saisi, haluaisinpa nähdä miten monta mulkaisua saisin tuolla kaupungilla. Onhan se tupakka itsellekin tosiaan muodostunut tavaksi tässä vähän vajaa 10 vuoden aikana että sellainen tekokääryle olisi aika veikeä keksintö.

Ehkä minä olen sitten jotenkin vähän erilainen persoona tms, kun koen edes vähän tärkeäksi mitä muut minusta ajattelevat. Tai olinhan minä joskus teininä vielä sellainen, että ei vähempää kiinnostanut. Jokin varmaan on muuttunut.
Ehkä sinä sitten olet erilainen persoona, kun annat sinulle vieraiden ihmisten luulojen rajoittaa tekemisiäsi. Mihin vedät rajan? Ehkä sinulla oli teininä parempi itsetunto?

Tekotupakoista en tiedä, mutta jos ainoa motiivi sellaisen hankkimiselle on halu saada "kuohuttaa muita", niin kuinka kauas niistä teinivuosista oikeasti oletkaan päässyt?

[QUOTE="vieras";26863911]Ehkä sinä sitten olet erilainen persoona, kun annat sinulle vieraiden ihmisten luulojen rajoittaa tekemisiäsi. Mihin vedät rajan? Ehkä sinulla oli teininä parempi itsetunto?

Tekotupakoista en tiedä, mutta jos ainoa motiivi sellaisen hankkimiselle on halu saada "kuohuttaa muita", niin kuinka kauas niistä teinivuosista oikeasti oletkaan päässyt?[/QUOTE]

Opettele ymmärtämään sarkasmia ystävä hyvä :)

Teineillä harvoin on kovin hyvä itsetunto, ehkä sitä aikuisena jotenkin ajattelee asioita muutoinkin kuin vain oman navan ympärillä.

Ja tietysti yksi mikä tulee myös mieleen, niin se että olisihan se vähän harmi jos vaikka se kieroon katsoja ilmoittaakin tästä "alkoholia nauttivasta" äidistä johonkin. Onhan se mukavaa sitten esim. sossuille alkaa selittämään että ihan alkoholitonta join. Vai sanotko siinäkin vaiheessa että ei se sinulle kuulu, tämä on minun elämä? Asioilla voi olla monta ikävääkin puolta.

Noh, mutta turhaa spekulointiahan tämä kuitenkin on.

Sanoin vain asiasta, koska koen sen vain jotenkin huvittavana että ihmiset marisevat kun joku katsoo kieroon (en sano että sinä maritset, mutta näihinkin on törmätty). Ei tarvitse tehdä asioita, jos pelkää tulevansa tuomituksi. Minä en pelkää tulevani tuomituksi mistään mitä teen, koska en tee mitään sellaista jonka vuoksi joku minut voisi tuomita.

Tai voihan joku tuomita minut jostain aivan eri syistä kuin em. syyt.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Opettele ymmärtämään sarkasmia ystävä hyvä :)

Teineillä harvoin on kovin hyvä itsetunto, ehkä sitä aikuisena jotenkin ajattelee asioita muutoinkin kuin vain oman navan ympärillä.

Ja tietysti yksi mikä tulee myös mieleen, niin se että olisihan se vähän harmi jos vaikka se kieroon katsoja ilmoittaakin tästä "alkoholia nauttivasta" äidistä johonkin. Onhan se mukavaa sitten esim. sossuille alkaa selittämään että ihan alkoholitonta join. Vai sanotko siinäkin vaiheessa että ei se sinulle kuulu, tämä on minun elämä? Asioilla voi olla monta ikävääkin puolta.
Sarkasmi on sen verran vaativa laji, että jätetään se suosiolla niille, jotka sen osaavat ja hallitsevat :)

Ihan mielenkiinnosta, mitä kaikkea kaikille harmitonta, josta itse nautit, jätät tekemättä sen pelossa, että joku luulojen perusteella saattaa tehdä sinusta ls-ilmon?

"vieras"
Noh, mutta turhaa spekulointiahan tämä kuitenkin on.

Sanoin vain asiasta, koska koen sen vain jotenkin huvittavana että ihmiset marisevat kun joku katsoo kieroon. Ei tarvitse tehdä asioita, jos pelkää tulevansa tuomituksi. Minä en pelkää tulevani tuomituksi mistään mitä teen, koska en tee mitään sellaista jonka vuoksi joku minut voisi tuomita.

Tai voihan joku tuomita minut jostain aivan eri syistä kuin em. syyt.
Joten jätät ne tekemättä, ettei kukaan vaan tuomitse?

[QUOTE="vieras";26864091]Joten jätät ne tekemättä, ettei kukaan vaan tuomitse?[/QUOTE]

En. Vaan jätin esimerkiksi tupakoinnin raskausaikana siksi, koska se on väärin, en siksi että pelkäisin tulevani tuomituksi. Toki en haluaisi tulla tuomituksi, muttei se ollut pääsyy siihen miksi lopetin.

Se, että en joisi edes alkoholittomia juomia baarissa maha pystyssä, ei tarkoita että omaisin huonon itsetunnon, en vain koe tarpeelliseksi tehdä niin. Enkä koe tarpeelliseksi kerätä ihmisten tuimia katseita, koska se ei oikeasti ole minulta pois jättäytyä baareista raskausaikana.

"Noh"
Join itse raskauden aikana kolme tai neljä kertaa sitä mietoa lonkkua (2,2%) pienen pullollisen rentoutuakseni. Maistui hyvältä, ei mennyt tietenkään päähän mut rentoutti kroppaa mukavasti. En kyllä itse tunne mitään syyllisyyttä asiasta, hyvin peni määrä alkoholia silloin tällöin, esim. kerran kuussa, tuskin lasta vahingoittaa. Jos pystyy pitämään alkoholin ihan minimissään ja tiedostaa riskirajat, en näe mitään syytä sille, eikö voisi saunalonkun silloin tällöin ottaa, vaikka raskaanakin. Jos ei pysty raskaana ollessaan pitämään alkoa kokonaan pois tai hyvin vähäisenä, pitää hakeutua hoitoon. Poltin myös savukkeen silloin tällöin, pari kertaa viikossa, ku oikein mieli teki. Jokainen tekee, miten parhaaksi näkee.

"höh"
[QUOTE="jummijammi";26860563]eilen kävin kaupungilla ja alkoi niin tehdä mieli röökiä. en siis ole ikinä polttanut ja vaikka olen raskaana niin ei se yksi tupakka vauvalle mitään pahaa tee. tämä oli viimeinen kerta.[/QUOTE]

typerää ja moukkamaista tuijottaa toista. se että joku tuomitsee eikä hyväksy ihmistä, ei takuulla saa ketään yhtäkään äitiä parantamaan tapojaan yhtään mistään.

Inhoan itsensä nostajia.
älä välitä jos sait haukkuja. itsekin otin silloin tällöin viinilasin vaikka olin raskaana.

"mies"
[QUOTE="vieras";26863615]Ja sen, mitä muut ihmiset luulevat, pitäisi antaa rajoittaa omaa elämää?[/QUOTE]

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka rikkovat "tabuja" rikkomisen ilosta. Yksilön vapaus ei voi olla arvoista tärkein suhteessa omaan lapseen. "Hinta", joka lapsesta on väistämättä maksettava, on oman elämän taustalle jääminen. Jokainen on toki vapaa tekemään mitä tahansa, mutta eihän sellainen nyt vaan voi olla kovin kestävä tai muutenkaan arvostettava elämänfilosofiana.

• Tykkää
Reactions: SoulSyndicate
"vieras"
En. Vaan jätin esimerkiksi tupakoinnin raskausaikana siksi, koska se on väärin, en siksi että pelkäisin tulevani tuomituksi. Toki en haluaisi tulla tuomituksi, muttei se ollut pääsyy siihen miksi lopetin.

Se, että en joisi edes alkoholittomia juomia baarissa maha pystyssä, ei tarkoita että omaisin huonon itsetunnon, en vain koe tarpeelliseksi tehdä niin. Enkä koe tarpeelliseksi kerätä ihmisten tuimia katseita, koska se ei oikeasti ole minulta pois jättäytyä baareista raskausaikana.
Tässä puhuttiin nyt kaikille vaarattomista asioista, joista itse nauttii Tupakointi ei ole sellainen.

"vieras"
[QUOTE="mies";26864175]En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka rikkovat "tabuja" rikkomisen ilosta. Yksilön vapaus ei voi olla arvoista tärkein suhteessa omaan lapseen. "Hinta", joka lapsesta on väistämättä maksettava, on oman elämän taustalle jääminen. Jokainen on toki vapaa tekemään mitä tahansa, mutta eihän sellainen nyt vaan voi olla kovin kestävä tai muutenkaan arvostettava elämänfilosofiana.[/QUOTE]

Selitätkö vielä mitä "tabujen rikkomista" on juoda alkoholiton siideri, kun on kyllästynyt limsaan ja baarimikko suosittelee toista juomaa tilalle?

[QUOTE="mies";26864175]En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka rikkovat "tabuja" rikkomisen ilosta. Yksilön vapaus ei voi olla arvoista tärkein suhteessa omaan lapseen. "Hinta", joka lapsesta on väistämättä maksettava, on oman elämän taustalle jääminen. Jokainen on toki vapaa tekemään mitä tahansa, mutta eihän sellainen nyt vaan voi olla kovin kestävä tai muutenkaan arvostettava elämänfilosofiana.[/QUOTE]

Tätä juuri hain takaa. Hienoa että joku puki ajatukseni sanoiksi.

[QUOTE="vieras";26864294]Selitätkö vielä mitä "tabujen rikkomista" on juoda alkoholiton siideri, kun on kyllästynyt limsaan ja baarimikko suosittelee toista juomaa tilalle?[/QUOTE]

Niin tässähän puhuttiin aiemminkin noin yleensä tästä aiheesta. Kannattaisi lukea kaikkiaan nuo aiemmat viestit jotta olisit edes vähän perillä keskustelusta.

Olen vissiin ollut liikaa tekemisissä absolutistien kanssa ja meillä kotonakin juodaan mm alkoholitonta olutta/siideriä (itsekin juon noita muutenkin kuin raskaanaollessani) joten ensioletus jos näen jonkun maha pystyssä baarissa/terassilla juovan sitä olutta, drinkkiä tms on että tuo on ottanut alkoholittoman vaihtoehdon.

ryyppääjä
ohoh.. Tämähän ketju oli saanut nostetta jossain vaiheessa päivää.. Minä arvelin, että tämä painui jo kokonaan unholaan :D :D ..olihan tullut kunnon tappelu minun "baariryypystä"...

Omaa sädekehää kiillotan sen verran, että edellisen kerran kävin kavereiden kanssa "illan vietossa" viime marraskuussa ja silloin olin ysiltä kotona imettämässä esikoista yöunille ja sitä ennen oli lokakuussa 2010 stand up ilta raskaana. Imetin esikoista reilun vuoden ikäiseksi eli toukokuulle saakka ja olin imetyksen loppuessa siis jo raskaana uudelleen. Nyt kävin morjestamassa työkavereita kun heillä oli illan vietto isommalla tutulla porukalla.. Käytiin syömässä (fine dining) ja parilla sellaisessa olut/viinibaarissa. Simahdin jo hyvissä ajoin, joten kotona olin kahdeltatoista... Että sellainen villi ilta minulla :D seuraavan kerran ehkä sitten kesällä 2014, jos kuopuksenkin kohdalla imetys onnistuu aina vuoden ikäiseksi saakka.

en ole mikään absolutisti, mutta minulle hauskaan yöelämään ei välttämättä tarvitse kuulua runsasta alkoholin käyttöä. Nuorena tanssin yökerhoissa veden voimalla läpi yön kevyesti ja pidin hauskaa (enkä ollut edes kuskina). Olen polttanut tupakkaa ennen ekaa raskautta ja se loppui täysin plussatestiin elokuussa 2010.. Sen jälkeen en ole polttanut kertaakaan, vaikka joskus tuleekin mielihaluja..

"mies"
[QUOTE="vieras";26864253]Selitätkö vielä mitä "tabujen rikkomista" on juoda alkoholiton siideri, kun on kyllästynyt limsaan ja baarimikko suosittelee toista juomaa tilalle?[/QUOTE]

Tarkoitan asiayhteyttä. Raskaana oleva nainen ei vain "sovi" baariin oikein missään päin maailmaa, juomaan edes alkoholitonta, aivan kuten leikkipyssy, vaikka onkin muovia, ei sovi julkisille paikoille.

Olemme Suomessa varmaan kaikista vapaamielisin maa asiassa, mutta meilläkään se ei ole jees. Siksi sellainen toiminta on jotenkin epänormaalia.

• Tykkää
Reactions: SoulSyndicate
[QUOTE="mies";26865083]Tarkoitan asiayhteyttä. Raskaana oleva nainen ei vain "sovi" baariin oikein missään päin maailmaa, juomaan edes alkoholitonta, aivan kuten leikkipyssy, vaikka onkin muovia, ei sovi julkisille paikoille.

Olemme Suomessa varmaan kaikista vapaamielisin maa asiassa, mutta meilläkään se ei ole jees. Siksi sellainen toiminta on jotenkin epänormaalia.[/QUOTE]

Näinpä.

totah
Jos et oo ikinä polttanut, niin miksi ihmeessä poltit nyt? En ihan tajua... Yleensä niillä, jotka ei ole koskaan polttaneet, ei ala ihan tosta vain tehdä mieli tupakkaa. Varsinkaan, jos ovat raskaana. Mut ei kyl muutenkaan.

"vieras"
Niin tässähän puhuttiin aiemminkin noin yleensä tästä aiheesta. Kannattaisi lukea kaikkiaan nuo aiemmat viestit jotta olisit edes vähän perillä keskustelusta.
Niin, ja sinä et ole edelleenkään vastannut yhteenkään kysymykseen. Aloita vaikkapa siitä, että mitä kaikkia tekemisiäsi olet valmis rajoittamaan siinä pelossa, että joku tekee sinusta ls-ilmon? Kysymys on edelleen asioista, joista sinä nautit, ne eivät ole vaaraksi kenellekään, mutta joku jossain joskus saattaa paheksua.

"vieras"
[QUOTE="mies";26865083]Tarkoitan asiayhteyttä. Raskaana oleva nainen ei vain "sovi" baariin oikein missään päin maailmaa, juomaan edes alkoholitonta, aivan kuten leikkipyssy, vaikka onkin muovia, ei sovi julkisille paikoille.

Olemme Suomessa varmaan kaikista vapaamielisin maa asiassa, mutta meilläkään se ei ole jees. Siksi sellainen toiminta on jotenkin epänormaalia.[/QUOTE]

Heh. Millä vuosisadalla sinä elät? Väität tosissasi, että raskaana oleva nainen ei saa istua iltaa ystäviensä kanssa pubissa? Käydä syömässä illalla ravintolassa, jossa tarjoillaan myös alkoholia? Käydä laulamassa karaokea? Täytyykö esim ravintolassa järjestettävät häät jättää väliin ja poistua kotiin heti kirkko-osuuden jälkeen?

Yhteistyössä