sain ilkeitä katseita kun tupruttelin röökiä maha pystyssä.

• Viestiketjun aloittaja "jummijammi"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppääjä;26860772:
Kävin tuolloin kavereita moikkaamassa baarissa ja baarimikolle valittelin tiskillä ollessani, että tympii juoda raskaana ollessa ainoastaan limpparia tai mehuja baarissa käydessä. Baarimikko sitten sanoi, että onhan heillä alkoholitonta siideriäkin tarjolla.. ja pitihän sitä maistaa :) Ei siis ollut tarkoitus hakea ympäristöltä huomiota, satuin vain huomaamaan sen kaikkea muuta kuin huomaamattoman mulkaisun siltä tädiltä :D ..enkä minä nyt ala ventovieraille selittämään mitä minä juon ja miksi.. jos nyt joku sattui vetämään väärän johtopäätöksen asiasta, niin se ei ole minun ongelma.

Legu: Sori.. ei ollut tarkoitus nostattaa verenpainetta.. tai no ehkä vähän. :D :D
No aivan yhtä typerältä se silti kuulostaa, että maha pystyssä pitää edes raahautua baariin, vaikka edes kavereiden takia.

Tai sitten jos sinne on aivan pakko mennä, niin en viitsisi kuitenkaan esittää juovani alkoholipitoisia juomia.

Mutta kukin tyylillään, toki :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huh";26860801]Mutta on se jännä että jotkut tietoisesti aiheuttaa lapselle vaikka mitä tupakoimalla!!! Itte jouduin olemaan 2kk teholla lapsen vieressä taistelemassa hänen kanssaan elämästä. Ja tämä ei siis johtunut tupakoinnista tms. Mutta jos tällaisen joku tupakoiva näkisi niin tulisikohan toisiin ajatuksiin tupakoimisen suhteen...mitä voi lapselle käydä ja mitä hän voi joutua käymään läpi.[/QUOTE]

Asioita tunnutaan pitävän niin itsestäänselvinä, että ei se lapsi kuitenkaan ole sairas kun ei tuo naapurin tädinkään lapsi ollut vaikka veti tupakkaa kuin korsteeni.

"Paras" oli se kun joku joskus sanoi, että ei se tupakoimattomuus tai muiden päihdeaineiden käyttö takaa tervettä lasta. Juu ei takaa ei, siksi itse koen sen vielä typerämpänä ottaa riski näiden asioiden suhteen.

P.s Tajusin kyllä jo, että aloitus on harvinaisen huono provo.

Viimeksi muokattu:
Bah
No aivan yhtä typerältä se silti kuulostaa, että maha pystyssä pitää edes raahautua baariin, vaikka edes kavereiden takia.

Tai sitten jos sinne on aivan pakko mennä, niin en viitsisi kuitenkaan esittää juovani alkoholipitoisia juomia.

Mutta kukin tyylillään, toki :D
Mikä vika se on baarissa käydä kavereita moikkaamassa? Kotiinko se pitäisi linnoittautua?

Nykyään ei baareissakaan saa enää polttaa ja voihan se olla jos on jossain rauhallisemmassa pubissakin ollut istumassa iltaa.

Ja esittää? Jos toinen maistaa alkoholitonta siideriä, miten se on esittämistä? Ihan hyvin sitä sidukkaa joku tykkää juoda vain maun vuoksi. Ja jos on vielä tiskillä pyöritellyt tölkkiä kädessä, eiköhän siitä ole ollut luettavissakin että on alkoholiton. Taitaa nyt oma kieroutunut mielesi vain koittaa päästä niskan päälle kun ei voi pyytää hätiköintiä anteeksi :D

Mikä vika se on baarissa käydä kavereita moikkaamassa? Kotiinko se pitäisi linnoittautua?

Nykyään ei baareissakaan saa enää polttaa ja voihan se olla jos on jossain rauhallisemmassa pubissakin ollut istumassa iltaa.

Ja esittää? Jos toinen maistaa alkoholitonta siideriä, miten se on esittämistä? Ihan hyvin sitä sidukkaa joku tykkää juoda vain maun vuoksi. Ja jos on vielä tiskillä pyöritellyt tölkkiä kädessä, eiköhän siitä ole ollut luettavissakin että on alkoholiton. Taitaa nyt oma kieroutunut mielesi vain koittaa päästä niskan päälle kun ei voi pyytää hätiköintiä anteeksi :D
Pöhpöh, en vain tajua sitä että miksi täytyy edelleen roikkua baareissa vaikka lapsi on tulossa? Muuttuhan se elämä siitä kuitenkin, ne baareilevat kaverit varmaan ehkä jäävät vähän enemmän taka-alalle, näin ainakin minulla kävi. En lapsen synnyttyä voinut ravata baareissa entiseen tahtiin, enkä vaan voi ymmärtää miksi raskaana olevan paikka on edes baarissa. Enkä tarkoita, että raskaana olevan täytyisi linnoittautua kotiin, täytyykö asiat kärjistää noin ääripäähän?

Kyllä tiedän monia, jotka käyvät moikkaamassa kavereitaan baarissa ja juovat alkoholittomia juomia, mutten silti käsitä sitä että miksi se on niin HIENOA.

Eikä minun tarvitse mielipidettäni pyytää anteeksi :)

• Tykkää
Reactions: Katylina
"vieras"
Pöhpöh, en vain tajua sitä että miksi täytyy edelleen roikkua baareissa vaikka lapsi on tulossa? Muuttuhan se elämä siitä kuitenkin, ne baareilevat kaverit varmaan ehkä jäävät vähän enemmän taka-alalle, näin ainakin minulla kävi. En lapsen synnyttyä voinut ravata baareissa entiseen tahtiin, enkä vaan voi ymmärtää miksi raskaana olevan paikka on edes baarissa. Enkä tarkoita, että raskaana olevan täytyisi linnoittautua kotiin, täytyykö asiat kärjistää noin ääripäähän?

Kyllä tiedän monia, jotka käyvät moikkaamassa kavereitaan baarissa ja juovat alkoholittomia juomia, mutten silti käsitä sitä että miksi se on niin HIENOA.

SoulSyndicate kahden vuoden päästä: "Yhyy-hyy, kaikki kaverit on hylänneet sen jälkeen kun tulin raskaaksi ja sain lapsen, yhyy-hyy. Onko muille käynyt näin? Miksi te kavereiden hylkääjät teette niin? Yhyy-hyy!!11!11"

Pöhpöh, en vain tajua sitä että miksi täytyy edelleen roikkua baareissa vaikka lapsi on tulossa?
No kun jos joku vaikka haluaa käydä siellä? Kyllähän monet tykkää iltaa istua jossain mukavassa kulmakuppilassa, tanssiravintolassa tai vaikka karaokebaarissa. Ja saa siellä käydä raskaanakin ja vaikka pienen vauvan vanhempana. Ei ne baarikäynnit kaikille ole jotain nuoruuden kännäilyä, joka sitten loppuu lasten myötä.

Ja minkä siinä pitäisi olla hienoa? Ja kuka sanoo, että siinä on jotakin hienoa? Onko kirjastossa käynnissä jotain hienoa, täytyykö siellä maha pystyssä kulkea ja esitellä itseään? Ja pitäisikö siellä käynti lopettaa lasten myötä. Tai otetaan vaikka joku ratsastusharrastus, johon sitä vauvaa ei voi mukaansa viedä, ja on jopa jonkun verran vaarallista raskaana.

Ihmiset nyt on erilaisia ja tykkää eri jutuista, ja yleensä niitä tehdään ihan omaksi mielihyväksi, ei siksi, että jokin niissä olisi "niin hienoa" tai että muut saisivat tuijotella ja ihmetellä.

[QUOTE="vieras";26863005]SoulSyndicate kahden vuoden päästä: "Yhyy-hyy, kaikki kaverit on hylänneet sen jälkeen kun tulin raskaaksi ja sain lapsen, yhyy-hyy. Onko muille käynyt näin? Miksi te kavereiden hylkääjät teette niin? Yhyy-hyy!!11!11"[/QUOTE]

Hehe, kyllä vain. Monet silloiset hyvätkin ystävät ovat pakostikin jääneet pois elämästä, koska heidän elämäntyylinsä on sitä "jee, vedetään viinaa, ollaan kännissä joka viikonloppu". En kuulu tuohon porukkaan enää, en ole kuulunut moneen vuoteen :) + Olen taas raskaana ja elämäni on tällä hetkellä paljon antoisampaa kuin teini-ikäisenä, enkä koe tarvitsevani sitä elämäntyyliä enää, onhan minulla nyt lapsi ja ehkä jotkut osaavat asennoitua siihen.

Toki ulkona voi käydä silloin tällöin, mutten koe tarpeelliseksi raahautua baareihin maha pystyssä.

Bah

Ei tarvitsekkaan pyytäämielipidettäsi anteeksi mutta keskustellahan tässä voi ja esitää eriävän mielipiteen.

Että ihan yhtälailla kuitenkin kärjistät itse. Ei baarissa voi käydä vaikka kertaa tai kahta raskauden aikana vaan se on sitten roikkumista siellä. Mitäs jos tämäkin tapaus on käynyt ensimmäisen kerran 4kk vaikka siellä baarissa? Enkä kyllä ymmärrä tuota HIENOA osaa tuossa sun jutussa, en itse ole törmännyt että se olisi jotenkin COOL käydä baarissa masu pystyssä. Ihan normaalia minusta.

Ja se, että 'baareilevat kaverit varmaan ehkä jäävät vähän enemmän taka-alalle' niin sekin on aikamoista yleistystä mielestäni. Mitäs jos ne muutkin ovat pienten lasten äitejä vaikka pitkästä aikaa yhdessä ulkona? Ei se elämä niihin lapsiin lopu :D

Ja minkä siinä pitäisi olla hienoa? Ja kuka sanoo, että siinä on jotakin hienoa? Onko kirjastossa käynnissä jotain hienoa, täytyykö siellä maha pystyssä kulkea ja esitellä itseään? Ja pitäisikö siellä käynti lopettaa lasten myötä. Tai otetaan vaikka joku ratsastusharrastus, johon sitä vauvaa ei voi mukaansa viedä, ja on jopa jonkun verran vaarallista raskaana.
Vertaatko tosissasi esim. ratsastusHARRASTUSTA baareiluun? On sinullakin harrastukset, jos nämä asiat ovat jotenkin vertailtavissa :D

Ja se, että 'baareilevat kaverit varmaan ehkä jäävät vähän enemmän taka-alalle' niin sekin on aikamoista yleistystä mielestäni. Mitäs jos ne muutkin ovat pienten lasten äitejä vaikka pitkästä aikaa yhdessä ulkona? Ei se elämä niihin lapsiin lopu :D
Mainitsin jo itse tästä, että ei se elämä siihen lopukaan. Ei se minullakaan ole loppunut. :) Mutta edelleenkin, turha tästä kai on väitellä koska jokainen tekee kuten itse tahtoo. En vain tajua tätä, ja ei minun tarvitsekaan tajuta. :D

No sinä siis et näe baareilla muuta funktiota kuin ryyppämisen, se tuli jo selväksi. Itse en paljoa baareissa kulje, mutta eikö karaoke ja tanssiminen esimerkiksi ole ihan HARRASTUKSIA?
Ei, en koe baarissa käyntiä pelkästään ryyppäämiseksi. Koska itse jos käyn baarissa, en edes koe tarpeelliseksi vetää "perseitä olalle" ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Tanssiminen on harrastus, mutta en tajua miksi sitä täytyy suorittaa esim. yökerhossa? Tiedät varmaan, että kova melukin on jo haitallista sikiölle. Tuskinpa jossain pienissä rauhallisissa baareissa kukaan edes käy tanssimassa.

Ei, en koe baarissa käyntiä pelkästään ryyppäämiseksi. Koska itse jos käyn baarissa, en edes koe tarpeelliseksi vetää "perseitä olalle" ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Tanssiminen on harrastus, mutta en tajua miksi sitä täytyy suorittaa esim. yökerhossa? Tiedät varmaan, että kova melukin on jo haitallista sikiölle. Tuskinpa jossain pienissä rauhallisissa baareissa kukaan edes käy tanssimassa.
Et tajua ja tuskinpa on näin ja noin. Eiköhän se sinun mutusi ole tarpeeksi kaikkitietävää sitten sulkemaan kaikki ihmisten mahdolliset harrastukset ja ajanviettotavat ravintoloiden ulkopuolelle. Karaokekaan ei ilmeisesti ole sitten harrastus. Ja ne on kaikki haitaksi sikiöllekin. Turha kai tästä on jatkaa.

Et tajua ja tuskinpa on näin ja noin. Eiköhän se sinun mutusi ole tarpeeksi kaikkitietävää sitten sulkemaan kaikki ihmisten mahdolliset harrastukset ja ajanviettotavat ravintoloiden ulkopuolelle. Karaokekaan ei ilmeisesti ole sitten harrastus. Ja ne on kaikki haitaksi sikiöllekin. Turha kai tästä on jatkaa.
Turhaanhan sinä minulle suutut, jos tuon esiin joitakin asiaan liittyviä seikkoja :) Yli 85 dBA voi olla vaaraksi (mm. voi aiheuttaa pienipainoisuutta tai ennenaikaisen syntymän). Vai meinaatko että yökerhoissa musiikki soi tuota hiljemmalla?
Toki siitä, kuinka paljon sikiö altistuu tälle melulle on merkitystä. Ja esim. monissa tehdastöissä olevat äidit joudutaan siirtämään vähemmän meluiseen työympäristöön. Tuskin näitä säädöksiä huvikseen tehdään, jos niillä ei mitään merkitystä ole.

Mutta edelleen, kukin tyylillään.

Viimeksi muokattu:
Turhaanhan sinä minulle suutut, jos tuon esiin joitakin asiaan liittyviä seikkoja :) Yli 85 dBA voi olla vaaraksi (mm. voi aiheuttaa pienipainoisuutta tai ennenaikaisen syntymän). Vai meinaatko että yökerhoissa musiikki soi tuota hiljemmalla.
Toki siitä, kuinka paljon sikiö altistuu tälle melulle on merkitystä. Ja esim. monissa tehdastöissä olevat äidit joudutaan siirtämään vähemmän meluiseen työympäristöön. Tuskin näitä säädöksiä huvikseen tehdään, jos niillä ei mitään merkitystä ole.

Mutta edelleen, kukin tyylillään
En minä sinulle ole suuttunut, jokseenkin turhautunut vain siitä, että olet valmiiksi päättänyt mielesi, eikä sitä mikään aio mihinkään liikuttaa, vaikka maailma on täynnä erilaisiin tarkoituksiin sopivia ravintoloita ja pubeja, joissa istutaan iltaa, syödään, juodaan, pelataan, lauletaan, tanssitaan, katsotaan standupia tai musiikkia tai vaikkapa teatteria.

Jos joku sanoo taikasanan baari, se tarkoittaa jotain jytävää yökerhohelvettiä? Oletko kuullut esimerkiksi lava- tai paritansseista? Ja kyllä se ratsastaminenkin on raskaana vaarallista, mutta kun sillä ei ole samanlaista stigmaa kuin ravintoloilla meidän alkoholisoituneessa Suomessa, niin tuota harrastusta ei tarvitse perustella. Kun taas kaikki ravintoloihin liittyvät toiminnot tulee tykkänään lopettaa kun plussa napsahtaa testiin.

Hyvä heittää loppuu sitten se "kukin tyylillään" kun on ensin ilmoittanut että ei hyväksy niitä toisia tyylejä.

Niin, no miksi sitten pitäisi harrastaa ratsastusta tai mitään em. asioista, jos ne eivät ole ehkä kaikkein paras asia raskaana oleville? En minä jaksa itse ainakaan henk.koht. kitistä siitä mitä EN VOI tehdä, vaan teen sitä mitä voin tehdä tai koen sellaiseksi että raskaana oleva yleensäkin voi tehdä.

Ja kyllähän jokainen silti tekee asiansa kuten itse "parhaaksi näkee", vaikka joku toinen toisikin eriävän mielipiteen tähän asiaan. Eli, kukin tyylillään.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
jaa miksi ei sais käydä baarissa. Me ollaan muutaman kaverin kanssa käyty pari kertaa tänä vuonna pelaamassa korttia yhdessä mukavassa kuppilassa illalla. Eilen käytiin syömässä ja muut ehdotti että käydään kaljalla syömisen jälkeen. Mentiin baariin ja pelattiin korttia, muut joi yhdet kaljat, itse vicyä a fantaa. Hui kauhea kun oli hirveetä, vauva kärsi ihan kauheasti. Olisi ehkä ollut typerää kieltäytyä sillä verkkeella että miksi minä sinne bubiin lähtisin kun kohta en voi kuitenkaa enää tulla. Ja nämä on sellaisia kavereita joita näen kyllä ihan muutenkin kuin baarissa.

Nyt oikeesti järki käteen ihmiset. Jos joku käy pari kertaa raskausaikana kavereiden kanssa baarissa niin mitä sitten! Ja sitäpaisi miksi ei sais juoda alkoholitonta siideriä tms. jos siitä tykkää!

Eikai nyt kukaan olekaan sanonut ettei sitä SAA juoda, jokainen SAA juoda ja tehdä mitä itse lystää.

Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki muut siellä baarissa olevat tajuaisivat ettette ole menneet sinne juopottelemaan. Monet saattavat oikeasti luulla, että olette alkoholia nauttivia odottavia äitejä.

Olen oikeasti itse monesti kuullut, kuinka joku valittaa että ihmiset katsoo kieroon. Sinäänsä en ihmettele, koska ei kukaan vieras ihminen ole selvänäkijä, joka tietää että no teillä on lasissa vain alkoholitonta juomaa. Ja se, että "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä nuo muut ajattelee"-asenne on ihan terve asenne.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Eikai nyt kukaan olekaan sanonut ettei sitä SAA juoda, jokainen SAA juoda ja tehdä mitä itse lystää.

Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki muut siellä baarissa olevat tajuaisivat ettette ole menneet sinne juopottelemaan. Monet saattavat oikeasti luulla, että olette alkoholia nauttivia odottavia äitejä.

Olen oikeasti itse monesti kuullut, kuinka joku valittaa että ihmiset katsoo kieroon. Sinäänsä en ihmettele, koska ei kukaan vieras ihminen ole selvänäkijä, joka tietää että no teillä on lasissa vain alkoholitonta juomaa. Ja se, että "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä nuo muut ajattelee"-asenne on ihan terve asenne.
Ja sen, mitä muut ihmiset luulevat, pitäisi antaa rajoittaa omaa elämää?

[QUOTE="vieras";26863615]Ja sen, mitä muut ihmiset luulevat, pitäisi antaa rajoittaa omaa elämää?[/QUOTE]

Ja kyllähän se raskaus tosiaan rajoittaa jo muutenkin, mutta jos se alkoholiton sidukka nyt päivän pelastaa niin saahan sen toki nauttia jos ei muuten, niin ihan vaikka siksi että saa hetkeksi kuohuttaa muita. :D

Tehdäänköhän sellaisia tekotupakoita? Pitäisiköhän itse ostaa sellaisia jos vain jostain saisi, haluaisinpa nähdä miten monta mulkaisua saisin tuolla kaupungilla. Onhan se tupakka itsellekin tosiaan muodostunut tavaksi tässä vähän vajaa 10 vuoden aikana että sellainen tekokääryle olisi aika veikeä keksintö.

Ehkä minä olen sitten jotenkin vähän erilainen persoona tms, kun koen edes vähän tärkeäksi mitä muut minusta ajattelevat. Tai olinhan minä joskus teininä vielä sellainen, että ei vähempää kiinnostanut. Jokin varmaan on muuttunut.

Viimeksi muokattu:
tuore äiti
Provohan tämä, mutta onhan näitä ihmisiä oikeastikkin olemassa.

Mietin vaan että eikö ne äidit jotka on tupakoineet raskausaikanaan tunne kauheeta morkkista siinä vaiheessa kun se IHANA nyytti on sylissä? joka kerta kun vedit sauhuja niin se oma vauva kärsi hapenpuutetta ja ties mitä.... Puhumattakaan niistä jotka jatkaa tupakointia synnytyksen jälkeen... käyt röökillä ja sit vauva rinnalle :X

Yhteistyössä