Sain aika shokeeraavan sähköpostin... :/

Asianajajatoimistosta tuli. Siinä sanottiin, että kaukainen sukulaiseni Yhdysvalloista on kuollut, ja että hän on testamentannut minulle suurehkon summan rahaa. Tunnelmat ovat nyt aika sekavat, en edes tiennyt minulla olevan sukulaisia rapakon takana, saati että heiltä jäisi jotain perintöä, ja vielä testamenttaisivat minulle. Tuossa on nyt osoite, johon pitäisi lähettää tietoja itsestäni, siis ihan näitä perus: henkilötunnusta, koko nimeä, tilinumeroa ym. tietoja joilla varmistavat että minä olen minä.

Kyllähän tämä tuo aikamoisen helpotuksenkin taloudelliseen tilanteeseen, saa asuntolainat maksettua jne. Mietin vain, että pitäisikö minun kertoa tästä vanhemmilleni ja sisaruksilleni, he olisivat kuitenkin vain kärkkymässä "omaa osuuttaan" itselleen...
 
kmkm
Ootko varma ettei oo huijausviesti. sellasia huijareita on jotka lähettää viestin jossa kerrotaan että joku kaukainen sukulainen on testamentannu jotain ja pyydetään henkkarit, tilinumerot ym joita sitte käytetään rikolliseen tarkoitukseen. Suosittelisin ottamaan ensiksi selvää tarkemmin asiasta.
 
bpt
Älä nyt mitään tietoja lähetä ennen kuin olet varma, että tuo ei ole mikään huijausjuttu. Soita sinne ja kysele lisätietoja ja kai he haluavat sinut nähdäkin jos olet ison perinnön saaja. Äläkä kerro kenellekään!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22862028]Nigerialainen...Älä nyt mitään tietoja ala antamaan. Kohta pyytävät sulta rahaa että saavat muka perinnön luovutettua sinulle.[/QUOTE]

Niin ja toisekseen, ei tällaisia asioita hoideta sähköpostitse vaan perinteisillä kirjeillä.
 
"vieras"
Minä muistelen että radiossa oli juuri vähän aikaa tuollaisesta, että otetaan yhteyttä että on saanut ison perinnön joltain kaukaiselta sukulaiselta, ja se oli jonkinlainen huijausjuttu, poliisi varoitti niistä!
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22862050:
Joo siinä oli jo että pienehkö summa pitäisi siirtää heidän tililleen. Olen tässä jo tekemässä tilisiirtoa, kunhan vain saisi noista iban ym. pankkikoodeista jotain selkoa.
hyvä ,laita vähän extraa niin ei niiden tarvi niin monelta muulta kysellä samaa
 
kmkm
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22862050:
Joo siinä oli jo että pienehkö summa pitäisi siirtää heidän tililleen. Olen tässä jo tekemässä tilisiirtoa, kunhan vain saisi noista iban ym. pankkikoodeista jotain selkoa.
Hullu olet. Asianajotoimistot lähettää ihan paperikirjeenä tollaset tiedot, ei pelkällä sähköpostilla. Oot hullu jos paat rahaa sinne. Oot kohta rahaton sitte, tyhjentävät sun tilit ku saavat tiedot.
 
"kathy"
Mä taas sain samanlaisen brittisukulaiselta, jolta jäi 2,1 miljoonaa puntaa :) Sitä ennen olen saanut ainakin kolmesta eri paikasta ilmoituksen, että mun sähköposti osoite on voittanut kaikenmaailman lotoista, ja joka kerta on kyseessä miljoonia... Kyllä mä olen oikea hannuhanhi :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22862050:
Joo siinä oli jo että pienehkö summa pitäisi siirtää heidän tililleen. Olen tässä jo tekemässä tilisiirtoa, kunhan vain saisi noista iban ym. pankkikoodeista jotain selkoa.
:D pistä nyt vähän extraaki sit kans!
 

Yhteistyössä