Säälittää viikko-viikko systeemillä olevat lapset.

• Viestiketjun aloittaja sääli
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Jos haluat kutsua lapsiasi vahingoksi :( itse teen kaikkeni, että lapsillani on asiat hyvin. En olis valinnut väärää miestä, huonoa isää, eronnut, muuttanut 150 km päähän. En ehkä keksi nokkelia suomen- tai englanninkielisiä sanontoja ("get the point" tai sellaisia, tai penaalin kynistä tai vastaavaa), joten yritän sit vaan muuten lasten elämän tehdä yksinkertaisin keinoin hyväksi.
Jep - nyt viimeistään olen vakuuttunut, että olet lukutaidoton idiootti! ;)

"Maarikka"
Jos haluat kutsua lapsiasi vahingoksi :( itse teen kaikkeni, että lapsillani on asiat hyvin. En olis valinnut väärää miestä, huonoa isää, eronnut, muuttanut 150 km päähän. En ehkä keksi nokkelia suomen- tai englanninkielisiä sanontoja ("get the point" tai sellaisia, tai penaalin kynistä tai vastaavaa), joten yritän sit vaan muuten lasten elämän tehdä yksinkertaisin keinoin hyväksi.
Kuinka joku voi olla noin tyhmä. Ei kukaan ole lapsiaan kutsunut vahingoksi.

Hmmph itse olen tällaisen järjestelyn kasvatti 1 vuotiaasta lähtien. Uskon että ainakin perusluottamuksen ja kiintymysvaiheen kehittyminen on vähän kärsinyt, kun oon jatkuvasti kokenut tulevani hylätyksi hoitajan vaihtuessa ja kadotessa viikoksi... Pieni lapsi ei voi ymmärtää sitä.

Vähän helpommalla olisin ehkä päässyt, jos vuorottelu olisi alkanut vasta kun olin kouluikäinen, mutta se olisi saattanut olla eri tavalla raskasta.

Mun mielestä systeemi on joka tapauksessa HUONO, mutta vielä huonompi olisi ollut, jos olisin menettänyt toisen vanhemman kanssa vietetyn ajan... Harmi, että vaihtoehdot ovat toinen toistaan surkeampia.

Eli kyllä, olen katkera siitä, että kodit olivat kuin yö ja päivä ja niin mustakin tuli ihan erilainen lapsi riippuen kumman luona olin, lisäksi usein itkin jomman kumman perään salaa, en olisi halunnut lähteä tai jääd ja aina kätkin nämä tunteet vanhemmiltani, etten loukkaisi toista ikävöimällä toista, eli väitin itkeväni jostain muusta syystä kun oikeasti itkin äiti-ikävää.

Herkemmälle lapselle vuorottelu on todennäköisesti perseestä, vaikka sitä ei koskaan tulisi ilmaisseeksi vanhemmille. Aikuisten, jotka järjestävät asian näin, on paras myöntää se, että lapsen etu ei ole toteutunut kovin hyvin välttämättä, vaikka sen eteen olisikin tehnyt parhaansa. Sellaista sattuu.

Ihanne olisi pystyä järjestämään asia esim. niin että vanhemmat asuvat vuorotellen samassa asunnossa lapsen kanssa ja itse vuoroviikoin toisessa vuokra-asunnossa.

Bbierass
Kruusutarha juuri konkretisoi, miten tässä keskustellaan kahdesta huonosta vaihtoehdosta, kun pitäisi päinvastoin pohtia hyviä vaihtoehtoja.

Sitten eräät yrittävät keksiä näppäriä sanontoja, ja siirtää huomion itse asiasta...

Nii enkä minä oo ainoa katkera erolapsi, mun sukupolvi on varmaan ensimmäisiä, joista ihan huomattava osa on kahdessa kodissa kasvatettuja.

Melkein puolet kavereistani on käynyt saman läpi, ja valitettavasti aikuisena sitä on vaikea nähdä myönteisenä asiana vaikka joo, onhan se rikkaus että edes sai pitää molemmat vanhemmat elämässä... Oman mielenterveyden kustannuksella tosin...

Ei vanhemmat halua tietää, mitä ne on tehnyt väärin, kun ne yrittää niin kovasti tehdä kaiken oikein, mutta fakta on se, ettei kaikessa voi onnistua ja tämä vuorottelutouhu on niitä asioita, joissa onnistumisprosentti ei vaikuta ihan huimaavalta.

Yhteistyössä