Säälittää lapset, jotka joutuvat asumaan ankeissa kerrostaloasunnoissa=(

• Viestiketjun aloittaja voih
  • Ensimmäinen viesti
voih

oikein ahdistaa, kun kuvittelen silmissäni ne ankeat porraskäytävät ankeisiin pikku koteihin. Ei omaa pihaa, ei omaa rauhaa: naapureista kantautuu kaikki äänet ja kuiskimalla joutuvat elämään. =(

Alkuperäinen kirjoittaja voih:
oikein ahdistaa, kun kuvittelen silmissäni ne ankeat porraskäytävät ankeisiin pikku koteihin. Ei omaa pihaa, ei omaa rauhaa: naapureista kantautuu kaikki äänet ja kuiskimalla joutuvat elämään. =(
Mikä sun tekosyy on huonoihin juttuihin? Asuminen maalla, keskellä metsää ja ainoa harrastus oli lelujen onkiminen patterin takaa :xmas:

Ethän sitten unohda, että kerrostaloja on aika moneen lähtöön :). Mitenköhän ne esim. täällä pärjää? http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12558887416690&itemcmd=move6&listSize=27&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1122389

Onhan se aika kauheeta tuo kerrostaloelämä....ei ylisuurta asuntolainaa vanhemmilla (tai ehkä onkin, sitä ei voi tietää ), ei pulaa leikkikavereista, ei pihahommista riitelemistä, naapurit lähellä jos tulee hätätilanne. Hirveetä :'( :'( :'(

Me käytiin tänään kylässä oikein viihtyisässä kerrostaloasunnossa :)

Mulla on ainakin viehättävä porraskäytävä, kun on wanha kerrostalo, enkä asu lähiössä.
Naapureista ei kuulu mitään ääniä, paitsi jos joku laskee vettä, mutta siihen ei kyllä edes kiinnitä huomiota. En elä kuiskimalla. Omaa rauhaa kyllä on. Eikä kaikki tarvitse omaa pihaa.

Heavyfreak pihalla
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ethän sitten unohda, että kerrostaloja on aika moneen lähtöön :). Mitenköhän ne esim. täällä pärjää? http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12558887416690&itemcmd=move6&listSize=27&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1122389
Todella säälittävää.. *nyyhnyyh*

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Kamalaa en ole huomannut tuota ajatellakkaan kun asutaan luhtitalossa. Ja miten mun lapset mahtuukaan muutamaa neliöö vaille 100.n leikkimäänkään...
Lapsiraukat :'(

Mun lapsuuteni vähän yli 100 neliön kerrostaloasunnossa, kaksikerroksisessa 8. ja 9. kerroksen kattohuoneistossa arvostetulla alueella, luonnon keskellä, merinäköalalla, puulämmitteisellä saunalla, lähellä uimarantaa ja luonnonsuojelualuetta, kavereiden lähellä, oli myös hirmu traumaattinen kokemus, kun ei ollut sitä OMAA PIHAA. Kaksi kesämökkiäkään eivät voineet omaa pientä pihaplänttiä korvata :'( :'( :'(

Ei yhtään tylsä ympäristö. Lasten ikkunasta näkyy veneliikenne ( meren ), jopa joutsenia menee ohi ja muita lintuja.. on puistopuita muutama jotka kukkivat kauniisti keväällä ja värittyvät syksyllä, pihalla on pari pupua ja terassimme on alla omenapuun.. Pihalla on puistotätit ja ilmaiset pihalelut käytössä arkipäivinä jne. metsät puuttuu:)
-sauna ( isohko ja ikkunasta myös merellinen näköala )
-kaupungin keskustassa missä kaikki harrastukset 100m-3km säteellä suunnilleen

Mä oon kasvanut lapsuuteni maatilalla, meillä oli paljon eläimiä ja varsinkin kesäisin myös ihmisiä ympärillä. Tekemistä oli valtavasti. En vaihtais tuota kasvuympäristöä ikinä mihinkään!! Mutta en silti nyt, enkä muista että lapsenakaan, mitenkään säälinyt kaupunkilaislapsia.

Talvisin syrjäkylässä oli pimeää kuin piipussa eikä leikkikaverit tosiaankaan olleet nurkan takana, ja mihinkään ei päässyt ilman autoa (no, sulana aikana pyörällä ). En silti vaihtais, mutta ehkä aika on aavistuksen kullannut muistoja :). Silti oon edelleen sitä mieltä, että kesät on maalla jotain tosi fantastista.

Tärkeintä kuitenkin lienee se, millainen perhe siellä seinien sisällä elelee, ja onko ilmapiiri välittävä.

äiti
ilmankos musta onkin tullu tämmönen. Asuin koko lapsuuteni vuokrakerrostalossa, kolmiossa,jossa ei edes saunaa ollut. Ei todellakaan omaa huonetta, kolme lasta samassa..Voi tsiisus mähän oon ihan luuseri..narun jatkoks vaan

Muakin säälittää jos on tuollaiset olosuhteet.

Me asutaan kerrostalossa, mutta eletään ihan normaalisti, ei koskaan kuiskata, ja rappukäytäväkin on ihana ja valoisa. Eikä meille kuulu kuin joskus imurointia naapurista. Oma piha olis kiva, mutta meille on tärkeintä että ollaan yhdessä, turvassa ja onnellisia. :hug:

Yhteistyössä