Säde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järjetöntä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järjetöntä?

Vieras
Olen varmaan jonkinlaisessa shokissa poikaystäväni käyttäytymisen vuoksi.Vietimme kivan viik.lopun yhdessä hänen luonaan viikko sitten.(yhdessä oltu 6v.Asutaan eri osoitteissa,itse olen yksinhuoltaja, 1 lapsi,ja siksi emme näe joka päivä).Kun menin maanantaina käymään,ja vein vielä tuliaisiksi kahvinkeittimen hänelle, oli hän aivan raivona.Kun lähdin kotiin sunnuntaina,oli kaikki hyvin,emme jutelleet edes puhelimessa siinä välillä.Hän oli niin raivona,huusi minulle,että on minun takia nyt kipeä ja huonovointinen,koska kun olen ollut kotona,en ole pitänyt sähköjä pois,ja tv-antenni on ollut seinässä,ja itsekkin olen kuulemma siksi välillä kipeä,kun en tee niinkuin hän sanoo.Lähdin silloin aika pian kotiin.Tänään kävin vielä katsomassa,mitä nyt?Niin heitti minut ulos ja sanoi ettei ole mitään asiaa minulle.En ymmärrä?

ainakin mulle tuttua ihan samaa koin...ja tuli ilmi että,
mies heittää naisen ulos ilman hyvää syytä kun se ei tiedä mitä tehdä kun sillä on toinen niin alkaa vähän tahallaansa etsiä riitaa kanssasi,ja ei halua että tulet yllättäen tämän vuoksi

Hmm, ehkäpä miesystäväsi TODELLINEN luonne alkaa vihdoinkin näkymään. Suosittelisin pikaista uudelleen arvioimista suhteestasi ja mieti mitä elämältä haluat. Tuollaistako?

Ei ihme ,jos olet shokissa.Ihan järjettömältähän tuo kuulostaa!Skitsofreenikoillahan on tuon tyyppisiä luuloja,jotka kohdistuvat usein vielä läheisimpiin,osaavat jopa näytellä ns. tervettä/normaalia muille,ja kun se vaatii kovaa ponnistelua,niin sitten räjähdetään läheisille,ja halutaan poistaa kuvioista ne, jotka näkevät koko totuuden ihmisestä,siksi skitsoilla vaihtuu usein myös koko tuttavapiiri,kun totuus tulee esille.Itseään kun ei voi paeta,niin ilman asianmukaista hoitoa tämäntyyppinen käytös jatkuu.OLE VAROVAINEN!Kun nyt olet saanut vihat päällesi ilman mitään konkreettista syytä,voi henkilöltä odottaa mitä vain.Voimia sinulle,muista että tuollainen käytös on sairasta!Vaikka varmasti satuttaakin.Syy ei ole sinussa,vaan toisen sairastuneessa mielessä.

Mullekin tuli mieleen skitsofrenia. Tai joku oikea mielenterveydenhäiriö, erityisesti tuo sähkö-antenni -juttu toi sen mieleen.

Toivottavasti hän ei ala epäillä, että pistorasian mukana tulee jotain säteitä, että häntä salakuunnellaan, vakoillaan tmv., koska sitten alkaa olla jo tosi kyseessä.

Kiitos kun olette kommentoineet.Edelliselle vastaajalle:kyllä näitäkin on ollut,siis joku salakuuntelee,kuulee keskustelut koko ajan,ja ajatuksiin vaikuttaa jotkut muut jne...Onko täällä ketään jonka lähipiiristä löytyy vastaavanlainen henkilö?Mitä tehdä,kun toinen katkaisee välit tälläisen vuoksi,sillä eihän hänellä todellakaan ole kaikki kunnossa.Se raivo oli todella pelottavaa,silmitöntä,enpä ole vastaavaa ennen nähnyt.Ja vielä ilman mitään riitaa-kinastelua,joten tietysti oli viisasta poistua paikalta.Mutta kyllä painaa omaa mieltäkin,miten toinen voi käyttäytyä noin,sehän on se sama ihminen,kenen kanssa vietin kivan viik.lopun viikko sitten,ja nyt en""näe"" ollenkaan sitä ihmistä.Kertokaa ihmessä,jos jotain neuvoja,miten tästä eteenpäin?

Nuo oireet viittaavat kyllä vahvasti skitsofreniaan... Tärkeintä olisi nyt saada tämä poikaystäväsi käymään lääkärissä oireidensa vuoksi, jos hän ei ole ennen käynyt. Tämä voi kyllä olla vaikeaa, etenkin jos häneltä puuttuu itseltään sairauden tunne.

Jos hänellä on skitsofrenia tms. lääkityksen avulla on mahdollista, että hänen sairautensa pysyy täysin oireettomanakin. Nyt tarvitaan sinulta hirveästi tukea, jos hän on todella sairastunut skitsofreniaan. Tsemppiä sinulle, toivottavasti ongelmat ratkeavat.

Nyt kannattaa varmaa vetäytyä itse takavasemmalle vaikka kuinka tykkäisit tyypistä, skitsofreenikolla on niin vakavat oireet ettet sinun niitä yksinhuoltajana tarvitse alkaa hoitamaan, tarvitaan asiantunteva hoitohenkilökunta eikä sinun pidä itseäsi siihen asemaan pistää. Suojaa itsesi ja lapsesi, se on ensisijaista.

Koska olet siinä tilanteessa, että ette asu yhdessä, ei minusta ole mitenkään välttämätöntä pistää suhdetta poikki tämän miehen kanssa, JOS hän lähtee hakemaan apua sairauteensa. Tämä vain omana mielipiteenäni, kaikkihan riippuu siitä, miten paljon häntä rakastat.

Tämäkin maa on täynnä ihmisiä, joiden miehet, vaimot, lapset tai vanhemmat ovat skitsofreenikkoja eikä sairaus itsessään ole välttämättä este esim. seurustelulle. Mielenterveyden häiriöt vain yhä edelleen ovat tabu. Kaikki riippuu tietysti sinun omasta jaksamisestasi. Totta on tietysti, että hoito kuuluu asiantuntijoille, mutta voit olla hänelle tukena.

ai, yksi raivoaa yhden kerran ja täällä leimataan mies heti skitsofreakiksi???!!

hyvä nainen, tunnet tuon tyypin jo 6 vuotta!
onko toi muka EKA kerta kun se noin käyttäytyy????

no sitten sillä on toinen muija tajuatko???

ei se voi muuttua kahden päivän sisällä skitsoksi!