Saatoin joutua pahasti huijatuksi.Neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselen

Vieras
Mulle piti tulla siirrettävä hevostalli kesäkuussa. Toimitus peruuntui kuljetusliikkeen takia (tai näin myyjä kertoi). Tallin maksoin kun sain laskun sähköpostiin,myyjä on vuosikymmeniä toiminut pieni yritys (tarkistin netistä ennen maksua). Asun itäsuomessa,myyjä eteläsuomessa,ja hän ns.etänä näitä myy.Talli ei siis ole hänen pihassaan esimerkiksi,enkä ole tavannut myyjää.

hermostuin kun talli ei tullut sovittuna päivänä.Laitoin myyjälle säpöä ja kyselin mikä tilanne on.Hän vastasi heti että tallin piti tänne jo tulla,lupasi palata asiaan.
Seuraavaksi ilmoitti että talli tulee mulle heinäkuun aikana.Tyydyin tähän.
Minusta tuntuu että tallia en tule koskaan näkemään......Tämä asia on vaikeuttanut elämääni nyt niin paljon,että vaadin myyjältä kaupanpurkamisen lisäksi vahingonkorvaukset!
Ensinnäkin en pääse kesälomareissuun;olen kotona / lähikaupassa koska talli voi tulla pihaan milloin tahansa,ja se pitää olla vastaanottamassa.
Toisekseen en hakenut rakennuslupia tallille tietenkään,kun siirtotalli ei niitä olisi vaatinut.Nyt en KERKEÄ tekemään hevoselle enää paikkaa talveksi!!!! hevonen menee täysihoitotalliin talveksi,ja se maksaa 260 e /kk!!!!! Kulut kotona vain 50 e luokkkaa /kk kun heinät on omilta pelloilta.
Mulla ei olisi edes rahaa enää,kun monta tonnia meni hukkaan.. :(
Luin jo kk sitten näitä perusteita mitä syytteitä saa.Ja löytyi tällainenkin pykälä että jos huijari aiheuttaa uhrilleen vahinkoa,ei lievä petos ole riittävä syyte enää.
Ja myyjä kyllä tietää asian,se on sähköposteissa kyllä tiedossa..

Neuvoja,vinkkejä? Poliisin pakeille menen 1.8 heti aamusta!!Sitä ennen en oikeastaan voi tehdä muuta,kuin toivoa että talli pihaan tulisi.
Olen ilmoittanut myyjälle että 1.8 jälkeen en ota tallia enää vastaan. Silloin joudun aloittamaan soittelukierroksen /etsimään jonkun halvan tallin pihaan tms.Mutta yhtään en anna periksi tuon päivän suhteen!!
Mitä jos kulejtusliike soittaakin vaikka 5.8,että on tuomassa tallia? Voinko sanoa että en ota vastaan? Tavarahan periaatteessa on minun kun sen jo maksoin..

Mä olisin yhteydessä siihen kuljetusliikkeeseen, jos kerran myyjä sanonut siellä olevan vika. Sopisin sitten kuljetusliikkeen kanssa milloin voi tuoda. ja sieltä kanssa kuulee, jos vika ei ollutkaan niissä vaan myyjässä.

Ei se muutenkaan olisi lievä petos. Jos petoksella saatu rikoshyöty ylittää 500 euroa, kyseessä on petos. Mutta muutaman tonnin petoksesta selviää sakoillla tai parin kuukauden ehdollisella. Joka tapauksessa tutkintapyyntö olis kannattanut tehdä heti kun homma alkoi vaikuttaa petokselta.

Kuljetusliikkeeseen välittömästi puhelinyhteys ja vaadit heiltä hinnanalennusta kuljetuskustannuksiin tai jopa vahingonkorvausta, jos siitä todellisia menoja syntyy. ja kuluttaja-asiamieheen myös yhteys, jos on tarvis.

Sain siis itse vastaavassa tapauksessa puolet ison rahdin kuljetuskustannuksista takaisin kun valitin kuljetuksesta, jonka myöhästyminen aiheutti minulle taloudellista harmia.

Ok kiitoksia vinkeistä!
En tiedä mikä kuljetusliike on kyseessä,täytyy vielä hiillostaa myyjää...Aluksi uskoin koko homman,kun myyjä tosiaan vaanoi että heinäkuussa tulee. Miksi hän vedättäisi näin pitkälle? Mutta kyllä tässä nyt epäilyt heräävät..Vaikkakin reilu viikko vielä aikaa tietenkin.

Siis ihan oikeasti,minun on PAKKO silloin 1.8 alkaa tallintekoon.....Olkoon sitten vaikka ilman lupia tehty ja laiton :( Siinä on sitten kuukaisi aikaa ennen kuin hevonen tulee kotiin.
Tallille on tehty tietenkin jo paikka valmiiksi,joten kun alan siihen tallia tekemään niin ei tuo siirtotalli minnkään enää edes mahdu.Poliisilaitoksella varmaan osaavat kertoa,että onko se talli sitten enää pakko ottaa vastaan.Kun tosiaan kirjallisena löytyy että elokuussa ei tallia meille enää toimiteta.

En millään pysty maksamaan mitään vajaata 300 e /kk tallivuokraa,plus bensat päälle! Hevonen on pakko pitää kotona, ja viimeiseeen asti taistelen ettei sitä tarvitse myydä :(

Niint osiaan jos jään odottelemaan vielä elokuun alussa että tuleeko se talli,olen auttamatta myöhässä...jos 1.8 aloitan tallin teon niin jonkunlaisen häkkyrän saan kuun loppuun mennessä tehtyä (kun halvalla pitää tehdä,rahat meni tuohon siirtotalliin...)

Anna meille muillekin siirtotallin hankkijoille infoa mistä päin etelä-suomea olet tallia ollut hankkimassa niin ei mene samaan Vipuun joku muu. Nimiä ei tietenkään tarvitse kertoa mutta hiukan tarkennusta paikkakuntaan vaikka. isoista summista on näissä kaupoissa kuitenkin kyse, ainakin tavallisen tallaajan vinkkelistä katsottuna. Itse olen siirtotallia juuri hankkimassa ja muutamaan nyt "jututtanut" ja kirjo on melko laaja jo ihan myyjissäkin. Itse talli näyttää kaikkien kuvissa samalta. Itse en aio maksaa euroakaan ennen kuin talli on pihassa ja olen nähnyt mitä olen maksamassa.

Eikö jo aika nopealla nettikierroksella selviä, että näitä mustalaisten parin tonnin talleja ei kannata ostaa. Tyhmää on lähteä niiden kanssa temppuilemaan.

Saathan olla vailla vaikka mitä korvauksia. Miten sitä tyhjältä otat?

Soitto rakennusvalvontaan olisi riittänyt siihen, että tietäisit että rakennuslupa tarvitaan. Jos homma on noin löyhissä kantimissa, niin huijatuksi tulee. Halpa ja hyvä eivät kulje käsi kädessä ;)

Mulle piti tulla siirrettävä hevostalli kesäkuussa. Toimitus peruuntui kuljetusliikkeen takia (tai näin myyjä kertoi). Tallin maksoin kun sain laskun sähköpostiin,myyjä on vuosikymmeniä toiminut pieni yritys (tarkistin netistä ennen maksua). Asun itäsuomessa,myyjä eteläsuomessa,ja hän ns.etänä näitä myy.Talli ei siis ole hänen pihassaan esimerkiksi,enkä ole tavannut myyjää.

hermostuin kun talli ei tullut sovittuna päivänä.Laitoin myyjälle säpöä ja kyselin mikä tilanne on.Hän vastasi heti että tallin piti tänne jo tulla,lupasi palata asiaan.
Seuraavaksi ilmoitti että talli tulee mulle heinäkuun aikana.Tyydyin tähän.
Minusta tuntuu että tallia en tule koskaan näkemään......Tämä asia on vaikeuttanut elämääni nyt niin paljon,että vaadin myyjältä kaupanpurkamisen lisäksi vahingonkorvaukset!
Ensinnäkin en pääse kesälomareissuun;olen kotona / lähikaupassa koska talli voi tulla pihaan milloin tahansa,ja se pitää olla vastaanottamassa.
Toisekseen en hakenut rakennuslupia tallille tietenkään,kun siirtotalli ei niitä olisi vaatinut.Nyt en KERKEÄ tekemään hevoselle enää paikkaa talveksi!!!! hevonen menee täysihoitotalliin talveksi,ja se maksaa 260 e /kk!!!!! Kulut kotona vain 50 e luokkkaa /kk kun heinät on omilta pelloilta.
Mulla ei olisi edes rahaa enää,kun monta tonnia meni hukkaan.. :(
Luin jo kk sitten näitä perusteita mitä syytteitä saa.Ja löytyi tällainenkin pykälä että jos huijari aiheuttaa uhrilleen vahinkoa,ei lievä petos ole riittävä syyte enää.
Ja myyjä kyllä tietää asian,se on sähköposteissa kyllä tiedossa..

Neuvoja,vinkkejä? Poliisin pakeille menen 1.8 heti aamusta!!Sitä ennen en oikeastaan voi tehdä muuta,kuin toivoa että talli pihaan tulisi.
Olen ilmoittanut myyjälle että 1.8 jälkeen en ota tallia enää vastaan. Silloin joudun aloittamaan soittelukierroksen /etsimään jonkun halvan tallin pihaan tms.Mutta yhtään en anna periksi tuon päivän suhteen!!
Mitä jos kulejtusliike soittaakin vaikka 5.8,että on tuomassa tallia? Voinko sanoa että en ota vastaan? Tavarahan periaatteessa on minun kun sen jo maksoin..

Soita kuluttajansuoja asiamiehelle tuosta asiasta. Kerro kaikki mitä tässäkin kerroit. Hän kertoo mitä sinun tulee tehdä. Hän on sinun puolellasi. Netistä löytyy lomake, minkä voit täyttää kaupan purkamisesta. Kuluttajansuoja asiamies kertoo sinulle kyllä siitäkin. Asiamies ottaa yhteyttä puolestasi siihen tallintoimittajaan ja homma alkaa etenemään.

Yhteistyössä