Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt....nyt alan käyttää kestovaippoja kaupassakin!

Sain joskus lahjaks todella kauniin kangasvaipan ja sit mulla on 3 muuta kankaista, kestovaippaa. Mut voi arvailla, oonko käyttäny kertaakaan niitä. Ja välillä lirahtelee 🙄

Noooo tämän iltaa oon sit siivonnu kahta autoa, pessyt auton penkkejä ja pyykkiä, joskus olen tunkenut muovikassin housuun ja käytön jälkeen tunkenut ne tuohon laatikkoon aina vaan vähän pienemmäks rutattuna. Ne laatikot on vähän tursottanu ja housussakin pussi tursottaa ja näkyy ikävästi jo ulospäin.

Taittelin ne käytetyt muovikassit kolmiopaketeiksi viikaten, kuin joku paraskin vanha mummeli.
Niitä oli....50-51 kpl. Vaikka käytetään vielä roskapusseina niitä.
Kannattaa.
 
  • Haha
Reactions: Echo ja Lispetti
Oli uhkailuväline tai ei niin ainakin kahdelta yhteenotolta olen välttynyt koirani ansiosta. Tosin toisella kertaa olisi lähtenyt vain laukku, mutta toisella kerralla oli kyllä pahat mielessä - joku äijjä kävi ihan fyysisesti kiinni. Vaikka olenkin aina pystynyt puolustamaan itseäni niin aloin pelätä ulkona pimeällä iltalenkeillä, sillon kun minulla ei ollut koiraa.
Nyt menen mielelläni pimeällä ulos eikä minulle koskaan tule tarvetta vilkuilla taakseni tai ympärilleni.

Mutta, ihan rauhassa saat kävellä meidän ohi, eikä koirani käy kimppuusi. Koira kulkee kuin niitattuna jalkaani kiinni painautuneena, mutta tsekkaa kyllä mitä sulla on mielessä. Koirani on koulutettu käymään kiinni ihmiseen.

Olen samaa mieltä siitä että koirien omistajille ”ajokortit” eli pakollinen koirakoulu - ihan jokaiselle, jolla ei ole näyttää jotakin todistuksia esim. tokosta jne. Oli pieni tai iso koira - molemmat saattavat olla vaarallisia. Pienet koirat puree eniten, mutta eivät luonnollisesti saa välttämättä kovaa tuhoa aikaan, elleivät osu silmiin/kaulaan/vauvaan jne.

Koira on vaarallinen peto väärissä käsissä. Ja valitettavasti luonnevikojakin eksyy markkinoille silloin tällöin! Jalostamista tulisi hillitä ja ihmisille tulisi kaupata vain terveimpiä rotuja!
Asiallista tekstiä, ihan hirveetä miten sulle on meinanna käydä:(
 
Suurin hyöty isosta koirasta täällä on kesällä kun mökkiläiset tuo lemmikkinsä. Torilla niitä näkee lauantaisin eniten. Yleensä vaalea hiukan ylipainoinen keskiikäinen nainen taluttaa sitä afgaania tai irakilaista ihan hyvin mut välillä ne vaan yltyvät murisemaan vieraille. Pelkäävät ainakin sakemannia joten viel on rauha taattu.
Meni hetki tajutessa, että mikä koirarotu on Irakista, vasta sitten tajusin afgaaninkin. :unsure:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Ja Echo mieti. Muovipussi maksaa nykyään jopa 30 senttiä.

30 kipaleen roskapussirullan saa noin puolellatoista eurolla.
Juu. Mutta kaupan muovikasseissakin on pari etua, vaikka pyrin nyt niitä vähentämään: ne on tilavia, kun kangaskasseista tehdään kapeita ja söpöstelymallisia. Me ostetaan usein 3-4 kassillista ruokaa ja yksikään meidän kangaskassi ei ole yhtä leveä, kuin muovikassit.

Ja toinen: vesikelillä ei kangaskassia viitsi laskea marketin pihalla märkään maahan, kun kaivaa avaimia. Niihhh. Ihan kamalan raskasta. :sneaky:
 
Juu. Mutta kaupan muovikasseissakin on pari etua, vaikka pyrin nyt niitä vähentämään: ne on tilavia, kun kangaskasseista tehdään kapeita ja söpöstelymallisia. Me ostetaan usein 3-4 kassillista ruokaa ja yksikään meidän kangaskassi ei ole yhtä leveä, kuin muovikassit.

Ja toinen: vesikelillä ei kangaskassia viitsi laskea marketin pihalla märkään maahan, kun kaivaa avaimia. Niihhh. Ihan kamalan raskasta. :sneaky:
ne purjekankaasta tehdyt pienet kangaskassit on ihan /ceestä

sitä vastoin kauppojen myymät isot kangaskassit (ne joitten matsku muistuttaa kevytpressua) on aivan sairaan hyviä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m1es
ne purjekankaasta tehdyt pienet kangaskassit on ihan /ceestä

sitä vastoin kauppojen myymät isot kangaskassit (ne joitten matsku muistuttaa kevytpressua) on aivan sairaan hyviä
Kangaskassi, kevytpressu? Siis tarkoitatko muovista kestokassia? Niitä meillä on monta, ja niillä on kätevä raahata tavaraa vaikka reissussa/mökillä.
 
Kangaskassi, kevytpressu? Siis tarkoitatko muovista kestokassia? Niitä meillä on monta, ja niillä on kätevä raahata tavaraa vaikka reissussa/mökillä.
Mää käytän ikean kestokassia aina rismassa asioidessani. On vaan kova työ taitella se taskuun mahtuvaksi.

Edit. Vitsailin tuosta ikean kassista. Se on ruma ja ei taatusti mahdu taskuun
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Echo

Yhteistyössä