Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla kahvikiintiö täynnä, nyt vedän Beroccaa.

Tää pimeys tappaa meikäläisen. Mäkin haluaisin istua rantahiekassa Kanarialla nyt! Syödä tuoreita appelsiineja ja väistellä rantamiesten lähentely-yrityksiä!
"Oh....really? But I'm over forty! But thanx anyway, I keep it in mind!"
Me mentiin rantsuun mis oli joku elämäntapahippi, joogaava partaukko, lyhyt mies kera kahden ipanan, tuhdinpuoleinwn tummempi täti ja isovatsainen mies saksanpaimenkoirineen. Ei ehdoteltu. :)
 
En suhtaudu myönteisesti koiria uhkailuvälineinä käyttäviin ääliöihin enkä hentoihin naisiin, jotka yrittävät hallita massiivista koiraa "älä nyt kulta viitsi"-toiveilla (tuollainen on naapuristossakin).
Eikä tuossa auta selittely siitä, että sinä tai joku muu osaa käyttäytyä vastuullisesti. Minäkin osaan käyttäytyä vastuulisesti aseiden kanssa, pitäisikö siis käsi- ja konetuliaseita olla vapaasti saatavilla, aseethan eivät tapa?

Maahan pitäisi saada koulutuksella suoritettava koirakortti, joka vaadittaisiin suurten rotujen omistajilta. Kortin menettäisi heti, jos syyllistyy väkivaltarikokseen, uhkailuun tai jättää koiransa vartoimatta niin, että se hyökkää toisen pienemmän koiran kimppuun.
Oli uhkailuväline tai ei niin ainakin kahdelta yhteenotolta olen välttynyt koirani ansiosta. Tosin toisella kertaa olisi lähtenyt vain laukku, mutta toisella kerralla oli kyllä pahat mielessä - joku äijjä kävi ihan fyysisesti kiinni. Vaikka olenkin aina pystynyt puolustamaan itseäni niin aloin pelätä ulkona pimeällä iltalenkeillä, sillon kun minulla ei ollut koiraa.
Nyt menen mielelläni pimeällä ulos eikä minulle koskaan tule tarvetta vilkuilla taakseni tai ympärilleni.

Mutta, ihan rauhassa saat kävellä meidän ohi, eikä koirani käy kimppuusi. Koira kulkee kuin niitattuna jalkaani kiinni painautuneena, mutta tsekkaa kyllä mitä sulla on mielessä. Koirani on koulutettu käymään kiinni ihmiseen.

Olen samaa mieltä siitä että koirien omistajille ”ajokortit” eli pakollinen koirakoulu - ihan jokaiselle, jolla ei ole näyttää jotakin todistuksia esim. tokosta jne. Oli pieni tai iso koira - molemmat saattavat olla vaarallisia. Pienet koirat puree eniten, mutta eivät luonnollisesti saa välttämättä kovaa tuhoa aikaan, elleivät osu silmiin/kaulaan/vauvaan jne.

Koira on vaarallinen peto väärissä käsissä. Ja valitettavasti luonnevikojakin eksyy markkinoille silloin tällöin!:( Jalostamista tulisi hillitä ja ihmisille tulisi kaupata vain terveimpiä rotuja!
 
vierailija
Oli uhkailuväline tai ei niin ainakin kahdelta yhteenotolta olen välttynyt koirani ansiosta. Tosin toisella kertaa olisi lähtenyt vain laukku, mutta toisella kerralla oli kyllä pahat mielessä - joku äijjä kävi ihan fyysisesti kiinni. Vaikka olenkin aina pystynyt puolustamaan itseäni niin aloin pelätä ulkona pimeällä iltalenkeillä, sillon kun minulla ei ollut koiraa.
Nyt menen mielelläni pimeällä ulos eikä minulle koskaan tule tarvetta vilkuilla taakseni tai ympärilleni.

Mutta, ihan rauhassa saat kävellä meidän ohi, eikä koirani käy kimppuusi. Koira kulkee kuin niitattuna jalkaani kiinni painautuneena, mutta tsekkaa kyllä mitä sulla on mielessä. Koirani on koulutettu käymään kiinni ihmiseen.

Olen samaa mieltä siitä että koirien omistajille ”ajokortit” eli pakollinen koirakoulu - ihan jokaiselle, jolla ei ole näyttää jotakin todistuksia esim. tokosta jne. Oli pieni tai iso koira - molemmat saattavat olla vaarallisia. Pienet koirat puree eniten, mutta eivät luonnollisesti saa välttämättä kovaa tuhoa aikaan, elleivät osu silmiin/kaulaan/vauvaan jne.

Koira on vaarallinen peto väärissä käsissä. Ja valitettavasti luonnevikojakin eksyy markkinoille silloin tällöin!:( Jalostamista tulisi hillitä ja ihmisille tulisi kaupata vain terveimpiä rotuja!
nyt narraat, sullahan hurtta juoksee pitkin toisten peltojen ja niittyjen kun ootte ulkona
 
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Echo
Oli uhkailuväline tai ei niin ainakin kahdelta yhteenotolta olen välttynyt koirani ansiosta. Tosin toisella kertaa olisi lähtenyt vain laukku, mutta toisella kerralla oli kyllä pahat mielessä - joku äijjä kävi ihan fyysisesti kiinni. Vaikka olenkin aina pystynyt puolustamaan itseäni niin aloin pelätä ulkona pimeällä iltalenkeillä, sillon kun minulla ei ollut koiraa.
Nyt menen mielelläni pimeällä ulos eikä minulle koskaan tule tarvetta vilkuilla taakseni tai ympärilleni.

Mutta, ihan rauhassa saat kävellä meidän ohi, eikä koirani käy kimppuusi. Koira kulkee kuin niitattuna jalkaani kiinni painautuneena, mutta tsekkaa kyllä mitä sulla on mielessä. Koirani on koulutettu käymään kiinni ihmiseen.

Olen samaa mieltä siitä että koirien omistajille ”ajokortit” eli pakollinen koirakoulu - ihan jokaiselle, jolla ei ole näyttää jotakin todistuksia esim. tokosta jne. Oli pieni tai iso koira - molemmat saattavat olla vaarallisia. Pienet koirat puree eniten, mutta eivät luonnollisesti saa välttämättä kovaa tuhoa aikaan, elleivät osu silmiin/kaulaan/vauvaan jne.

Koira on vaarallinen peto väärissä käsissä. Ja valitettavasti luonnevikojakin eksyy markkinoille silloin tällöin!:( Jalostamista tulisi hillitä ja ihmisille tulisi kaupata vain terveimpiä rotuja!
Muuta maalle. Täällä ei tarvita vasikan kokoista hurttaa kulkemaan vieressä. :whistle:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Boobis ja Lispetti
Mut tää saari on voittanut mut!

Haluaisin pienen pullon shampoota. Mut EN sitä tresemmen matkaputelia mitä myydään suomessakin.

Joka saamarin kaupassa on vain jättipulloja! Ei rinkkaan mahdu!
Ihanaa, te ootte siis siellä!!!❤ Viettäkää oikein rentouttava loma ja pysykää turvassa!❤ Voin kuvitella miten onnellinen olet siellä kaaaaikkien ihanien herkkujen äärellä mistä täällä voi vain haaveilla!

Me tultiin just mökkilomalta. Nyt on virtaa kun pienessä kylässä. Olen tankannut puhdasta talvi-ilmaa ja äärimmäisen kaunista lumista luontoa muistini ja sieluni pullolleen!❤
Päälimmäisenä mielessä ihana sininen hetki valkoisessa ihanassa lumen peittämässä metsässä ja hirvi käveli etäällä! Kyllä Suomen luonto on maailman kaunein!❤
 

Yhteistyössä