Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta.
Ihana ilma - tai siis kaikki kelit peittoaa helteen. Otan taivaalta vaikka lentäviä kissoja ja koiria kuin hellettä (Onko tullu nyt kaikille selväks että inhoan hellettä :sneaky:).

Jotenkin...ikävä kotiseutuja. Asun siis kaukana lapsuudenkodistani, ja vaikka suht kivasti oon pärjänny omillani, niin nyt haluisin heittäytyä 5-vuotiaan tasolle: vaan jatkaa kesää jossain aurinkoisella pikkutiellä viimeisiä ahomansikoita katsellen ja lapsuudenkodin räsymattoja ihaillen, kuin että....

....Wilma laulaa, laskupino pitää setviä, mietin kuinka lapset pärjää koulussa, töissä paineet.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k. ja Elena777
Huomenta.
Ihana ilma - tai siis kaikki kelit peittoaa helteen. Otan taivaalta vaikka lentäviä kissoja ja koiria kuin hellettä (Onko tullu nyt kaikille selväks että inhoan hellettä ).

Jotenkin...ikävä kotiseutuja. Asun siis kaukana lapsuudenkodistani, ja vaikka suht kivasti oon pärjänny omillani, niin nyt haluisin heittäytyä 5-vuotiaan tasolle: vaan jatkaa kesää jossain aurinkoisella pikkutiellä viimeisiä ahomansikoita katsellen ja lapsuudenkodin räsymattoja ihaillen, kuin että....

....Wilma laulaa, laskupino pitää setviä, mietin kuinka lapset pärjää koulussa, töissä paineet.
Mulla on ollut viimeaikoina ikävä mummolaan.
Muistan aina miten serkkujen ja sisarusten kanssa kirmailtiin suoraan mummolan rannasta hiekkaista tietä pitkin kyläkauppaan ostamaan karkkia, sipsiä ja limpparia. Isältä toki kinuttiin ensiks rahaa niihin.
Monta tuntia vaan uitiin ja kalasteltiin, joko laiturilta tai veneellä...välillä isä laittoi rantasaunan lämpimäks ja pakotti pois vedestä, että käytäis saunassa ja mentäis syömään...usein kuitenkin tultiin takas rantaan illaksi kalastelemaan ja yllätys yllätys uimaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
Mulla on ollut viimeaikoina ikävä mummolaan.
Muistan aina miten serkkujen ja sisarusten kanssa kirmailtiin suoraan mummolan rannasta hiekkaista tietä pitkin kyläkauppaan ostamaan karkkia, sipsiä ja limpparia. Isältä toki kinuttiin ensiks rahaa niihin.
Monta tuntia vaan uitiin ja kalasteltiin, joko laiturilta tai veneellä...välillä isä laittoi rantasaunan lämpimäks ja pakotti pois vedestä, että käytäis saunassa ja mentäis syömään...usein kuitenkin tultiin takas rantaan illaksi kalastelemaan ja yllätys yllätys uimaan.
Just nuo on lapsuuden parhaimpia muistoja, semmoinen kiireetön pulikointi järvessä ja kauppareissut jne. :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Joskus tuntuu oma elämä päälleliimatulta, ja ne omat lapsuuden muistot aidommilta. Ihan kuin mä vaan yrittäisin pitää perhettä.

Sit mä mietin mun Äitiä joka myös yhteenmuuttaessaan mun Isän kans joutui vieraalle paikkakunnalle, ja sillä kesti onttouden tunne pitkään. Mut silti ne osas (riidoistaan huolimatta) luoda ihanan lapsuuden.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.

Yhteistyössä