Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Yks kuusi täysikasvuisena tuottaa metsänomistajalle 75-150 euroa, jos sen tietty harventaa pois nuorena nii sillon vähemmän. Se ei tunnu paljolta, mutta jos alueen parin-kolmen kerrostalon asukit aattelee "mä vaan käväsen äkkiä mettässä hakemas kuusen", niin siitä tulee isot tappiot jo.

Ettehän te keltään lompakosta/tililtäkään veisi satasta? Tai työpaikalta?
Just olin syssyllä kuule hauta pystyssä pari pottia kerralla ja iskin mäntyä laikkuun.

Täällon kaupungissa niin tiheenä tuo mettä, että hyvin kelpaa ottaa sellasia mitkä ei muutenkaan siinä mahdu kasvamaan.
Vähän vaan harvennan.:sneaky:

Tohon lasihurrikaanniin menee muutama hassu tupsu sammalta ja jäkälää, sellasen raapasee jo koira tassullaan kun painelee metässä neliveto päällä jonkun stalkkerin perässä.:X3:
 
Just olin syssyllä kuule hauta pystyssä pari pottia kerralla ja iskin mäntyä laikkuun.

Täällon kaupungissa niin tiheenä tuo mettä, että hyvin kelpaa ottaa sellasia mitkä ei muutenkaan siinä mahdu kasvamaan.
Vähän vaan harvennan.

Tohon lasihurrikaanniin menee muutama hassu tupsu sammalta ja jäkälää, sellasen raapasee jo koira tassullaan kun painelee metässä neliveto päällä jonkun stalkkerin perässä.
Seli






seli







seli. :sneaky:
Ja sun piskis rouhasee puoli mettää mukaansa kun riehuu lenkillä. :sneaky:
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Kais ja Lispetti
Meillä on vihreä tekokuusi,aitoa ei voi laittaa vaikka tykkäisin.
Astma ja kuusiallergia estää. Hengitystiet menis tukkoon ja allergia taas tekis sen että kutittaisi ihoa,nenä vuotaisi ja kosketusalkergiasta tulis kutisivia patteja.
On tekokuusetkin nykyään nättejä, muistan joskus lapsena kun naapurilla oli teko kuusi, sellanen vihreä muovivarsi ja harvassa ihan hullusti taipuvia/törröttäviä oksia.
Kyl ne yritti sitä saada hyväksi mut ne oksat vaan oli liian harvassa. Silloin mietin että jos tai kun on tekokuusi niin miksi siitä ei voi tehdä oikeasti tuuheaa ja nättiä kun se olisi mahdollista, toisin kuin metsäkuusi on se mikä on, jos löytää hyvän niin ok, mutta jos löytyy vain rankkuja niin niihin on tyydyttävä.
 
Nuttura narskuu ja Kekkosen kuva tärisee, mutta tämä vielä.

Emme ole (pölliviä) so maleja emmekä (epärehellisiä) ira kkeja. Olkaamme siis rehellisiä suomalaisia!

Jos suomalaisilla itsellään on Robin Hood-ajattelua
-"se rikas Güllen-Giggelin perhe ei köyhdy jos vien niiltä kuusen"
-"tää mun rikas työnantaja ei köyhdy jos pöllin siltä teippirullat, kahvipaketit ja kynät"/kyl tällä Viking Linellä rahaa on uusiin pyyhkeisiin
-"Suomen riisto-valtiolla on vielä rahaa jonka ovat riistäneet pienituloisilta, joten kierrämpä vähän veroja/laitan Kelan hakemuksen vähän miten sattuu"

niin meillä ei ole oikeutta kehua olevamme jotenkin parempia, kuin muut kansat. Nykysuomalaiset ovat pilanneet Suomen rehellisen maineen.
 
Viimeksi muokattu:
Nuttura narskuu ja Kekkosen kuva tärisee, mutta tämä vielä.

Emme ole (pölliviä) so maleja emmekä (epärehellisiä) ira kkeja. Olkaamme siis rehellisiä suomalaisia!

Jos suomalaisilla itsellään on Robin Hood-ajattelua
-"se rikas Güllen-Giggelin perhe ei köyhdy jos vien niiltä kuusen"
-"tää mun rikas työnantaja ei köyhdy jos pöllin siltä teippirullat, kahvipaketit ja kynät"
-"Suomen riisto-valtiolla on vielä rahaa jonka ovat riistäneet pienituloisilta, joten kierrämpä vähän veroja"

niin meillä ei ole oikeutta kehua olevamme jotenkin parempia, kuin muut kansat. Nykysuomalaiset ovat pilanneet Suomen rehellisen maineen.
JJjjaaaa sitten otetaan hetki rauhallisesti ja hengitellään pari hönkäystä talvisäässä kun joulu on kun joulu on tähän paperipussiin.
Lissu ja Elli, tuokaas lepositeet ja pamit jostakin, että saadaan tää yks joulunhengetär rauhottumaan!
 
On tekokuusetkin nykyään nättejä, muistan joskus lapsena kun naapurilla oli teko kuusi, sellanen vihreä muovivarsi ja harvassa ihan hullusti taipuvia/törröttäviä oksia.
Kyl ne yritti sitä saada hyväksi mut ne oksat vaan oli liian harvassa. Silloin mietin että jos tai kun on tekokuusi niin miksi siitä ei voi tehdä oikeasti tuuheaa ja nättiä kun se olisi mahdollista, toisin kuin metsäkuusi on se mikä on, jos löytää hyvän niin ok, mutta jos löytyy vain rankkuja niin niihin on tyydyttävä.
Joo,on tuo ihan nätti ja varsinkin kun koristelee. Eka kuusi oli just sellainen pienempi ja aika harva. Se olikin aika halpa tekele silloin. :LOL:
 
JJjjaaaa sitten otetaan hetki rauhallisesti ja hengitellään pari hönkäystä talvisäässä kun joulu on kun joulu on tähän paperipussiin.
Lissu ja Elli, tuokaas lepositeet ja pamit jostakin, että saadaan tää yks joulunhengetär rauhottumaan!
Mee sää vaan punnitsemaan markettiin joulumansikkasi jonkun perunan kilohintaan, mut mä ainakin vietän rehellistä joulua.
:)

Niin. Seuraavana jouluna painatan kortteihin: Rehellistä Joulua. :sneaky:

Ja tämä ei ole Lispelle, vaan kaikille, koska moni tekee tätä samaa. Näen punaista kun pöllitään pieniäkin juttuja.
Miks me saarnataan pikku-Pekalle "älä vie kaverin lyijykynää", kun äiti ja isä kahmii työpaikalta koko lyijykynäpaketin?
 
Viimeksi muokattu:
Mee sää vaan punnitsemaan markettiin joulumansikkasi jonkun perunan kilohintaan, mut mä ainakin vietän rehellistä joulua.


Niin. Seuraavana jouluna painatan kortteihin: Rehellistä Joulua.

Ja tämä ei ole Lispelle, vaan kaikille, koska moni tekee tätä samaa. Näen punaista kun pöllitään pieniäkin juttuja.
Miks me saarnataan pikku-Pekalle "älä vie kaverin lyijykynää", kun äiti ja isä kahmii työpaikalta koko lyijykynäpaketin?
Mä oon rehti, mutta esim. Anoppi kuvittelee että kun se nappasee äkkiä muovikassin eikä laita tiskille se saa sen ilmatteena, en viittiny pilata sen kuvitelmia kertomalla että myyjä näppäilee sen koneelta..... Hän ei kuulemma muovipussista maksa, no maksaa kyllä vaikkei sitä tajuakkaan:ROFLMAO:
 
Mee sää vaan punnitsemaan markettiin joulumansikkasi jonkun perunan kilohintaan, mut mä ainakin vietän rehellistä joulua.


Niin. Seuraavana jouluna painatan kortteihin: Rehellistä Joulua.

Ja tämä ei ole Lispelle, vaan kaikille, koska moni tekee tätä samaa. Näen punaista kun pöllitään pieniäkin juttuja.
Miks me saarnataan pikku-Pekalle "älä vie kaverin lyijykynää", kun äiti ja isä kahmii työpaikalta koko lyijykynäpaketin?
Kyllä mä ymmärrän täysin ja sisimpäni kertoo että tee just niin, mutta mä olen ihminen jota ei ole leivottu korkealla moraalilla ni en pysty.:D
Joissain asioissa olen tosi pedantti, mutta vain niissä mitkä priorisoin.

Teen mun kepposet salassa niin toivotaan, että se ei tartu muihin.:giggle:
 
  • Vau!
Reactions: Echo
Mee sää vaan punnitsemaan markettiin joulumansikkasi jonkun perunan kilohintaan, mut mä ainakin vietän rehellistä joulua.


Niin. Seuraavana jouluna painatan kortteihin: Rehellistä Joulua.

Ja tämä ei ole Lispelle, vaan kaikille, koska moni tekee tätä samaa. Näen punaista kun pöllitään pieniäkin juttuja.
Miks me saarnataan pikku-Pekalle "älä vie kaverin lyijykynää", kun äiti ja isä kahmii työpaikalta koko lyijykynäpaketin?
Mä en ole koskaan saarnannut kenellekään pikku-Pekalle kaverin lyijykynistä kyllä yhtään mittää:geek:
 
  • Vau!
Reactions: Echo
Oisko kannattanut? Nyt se sun Pekkas punnitsee marketissa "joo nää avokadot on niiiin hyvii ja parsa, mäpä punnitten ne jauhosina perunoina..."

Ja äiti kiittää ovisilmästä kurkkien.
Miksi mä syyttömille sellasesta saarnaisin?:eek:
Mun tuntemat Pekat ovat olleet luonteiltaan niin kilttejä, että ei ole tullut tarvetta saarnailla :unsure:
 
Mä oon rehti, mutta esim. Anoppi kuvittelee että kun se nappasee äkkiä muovikassin eikä laita tiskille se saa sen ilmatteena, en viittiny pilata sen kuvitelmia kertomalla että myyjä näppäilee sen koneelta..... Hän ei kuulemma muovipussista maksa, no maksaa kyllä vaikkei sitä tajuakkaan
Joissakin paikoissa myyjät ihan sanoo että älä laita kassalle, ja näpyttelevät ne kassit suoraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Mä oon rehti, mutta esim. Anoppi kuvittelee että kun se nappasee äkkiä muovikassin eikä laita tiskille se saa sen ilmatteena, en viittiny pilata sen kuvitelmia kertomalla että myyjä näppäilee sen koneelta..... Hän ei kuulemma muovipussista maksa, no maksaa kyllä vaikkei sitä tajuakkaan
Sano sille että ottaa kaks kerrallaan, ne on niin tiiviisti, että kassa ei tajua että niitä on kaks!:geek:
 

Yhteistyössä