Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Päivää!

Oon joutessani googlaaillut tyttärelle edullisinta sähkösopimusta mutta onpas hankalaa.

Fortumilla opiskelijaversio maksaisi 15 euroa kuussa ja saa käyttää max. 2000 kvh vuodessa. Jossain muualla kuukausi taas kustansi 9,90 ja kilowattitunteja sai olla jopa (vuodessa) 2600. Mut se on sit vuodeksi määräaikainen.

Ja sit noihin tulee vielä se siirtomaksu erikseen? Eihän se nyt voi olla, että 27 neliön yksiössä pitäisi maksaa 45 euroa kuussa (laskin siirtomaksun olevan kaksinkertainen kulutusmaksuun verrattuna) kuukaudessa sähköstä. Eihän?!
 
Viimeksi muokattu:
Päivää!

Oon joutessani googlaaillut tyttärelle edullisinta sähkösopimusta mutta onpas hankalaa.

Fortumilla opiskelijaversio maksaisi 15 euroa kuussa ja saa käyttää max. 2000 kvh kuukaudessa. Jossain muualla kuukausi taas kustansi 9,90 ja kilowattitunteja sai olla jopa 2600. Mut se on sit vuodeksi määräaikainen.

Ja sit noihin tulee vielä se siirtomaksu erikseen? Eihän se nyt voi olla, että 27 neliön yksiössä pitäisi maksaa 45 euroa kuussa (laskin siirtomaksun olevan kaksinkertainen kulutusmaksuun verrattuna) kuukaudessa sähköstä. Eihän?!
ei se siirtotaksa ole automaattisesti kaksinkertainen säähköön verrattuna vaan riippuu juuri sen paikallisen yhtiön taksoista

fortumin taksat on kovia, kannattaa ottaa sähkö oomilta
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
ei se siirtotaksa ole automaattisesti kaksinkertainen säähköön verrattuna vaan riippuu juuri sen paikallisen yhtiön taksoista

fortumin taksat on kovia, kannattaa ottaa sähkö oomilta
Niimut eihän Oomikaan voi päättää mistä sähkönsiirto tulee. Ja kun se on Caruna niin...


Ja myönnän, en tajua enää hölkäsenpöläystä noista. Ja eikö muka oo enää mahdollista ostaa sähköään niin että tulisi vain se yksi lasku missä näkyy kaikki kulut?
 
Niimut eihän Oomikaan voi päättää mistä sähkönsiirto tulee. Ja kun se on Caruna niin...


Ja myönnän, en tajua enää hölkäsenpöläystä noista. Ja eikö muka oo enää mahdollista ostaa sähköään niin että tulisi vain se yksi lasku missä näkyy kaikki kulut?
riippuu paikkakunnasta, joiilakin paikkakunnilla (esim. Helsinki) myyjä ja siirtäjä on samassa konsernissa ja ne laskuttaa kimpassa

samoin joillakin on myyjillä on sopimus yhteisestä laskusta paikallisten verkkojen kanssa, en tiedä onko Carunalla
 
Päivää!

Oon joutessani googlaaillut tyttärelle edullisinta sähkösopimusta mutta onpas hankalaa.

Fortumilla opiskelijaversio maksaisi 15 euroa kuussa ja saa käyttää max. 2000 kvh kuukaudessa. Jossain muualla kuukausi taas kustansi 9,90 ja kilowattitunteja sai olla jopa 2600. Mut se on sit vuodeksi määräaikainen.

Ja sit noihin tulee vielä se siirtomaksu erikseen? Eihän se nyt voi olla, että 27 neliön yksiössä pitäisi maksaa 45 euroa kuussa (laskin siirtomaksun olevan kaksinkertainen kulutusmaksuun verrattuna) kuukaudessa sähköstä. Eihän?!
Mä vaihdoin oomi energiaan. On halvempi.
 
kävin vilkasee Carunan hinnastoa, oli 12,90€/kk + 4,56c/kWh tollasenn pikkukämpään

jos kuluttas kuukaudessa 100kWh niin siirto veroineen tekis 17,46€ ja sähkö Oomilta noin kympin eli kaikenkaikkiaan 27,46

Entä tämä? https://web.fortum.fi/helper?CONSUMPTION=s&HOUSE_HOLD_SIZE=one&ENVIRONMENT=preferred&STUDENT=no&HOUSE_TYPE=apartment&PRICE_CHANGES=no&ELECTRIC_HEATING=no

Siis toi S-kokoinen sopimus. Siiihen tulee sit vielä Carunalta jotain siirtohintoja (vai toi sama 12.90?) päälle?


Onko Oomin versio määräainainen vai pääseekö siitä irti heti ku joku nuorimies heiluttelee Cittarissa tarjousta johon saa kaupan päälle viidenkybän lahjakortin kauppaan?
 
Entä tämä? https://web.fortum.fi/helper?CONSUMPTION=s&HOUSE_HOLD_SIZE=one&ENVIRONMENT=preferred&STUDENT=no&HOUSE_TYPE=apartment&PRICE_CHANGES=no&ELECTRIC_HEATING=no

Siis toi S-kokoinen sopimus. Siiihen tulee sit vielä Carunalta jotain siirtohintoja (vai toi sama 12.90?) päälle?


Onko Oomin versio määräainainen vai pääseekö siitä irti heti ku joku nuorimies heiluttelee Cittarissa tarjousta johon saa kaupan päälle viidenkybän lahjakortin kauppaan?
toi 12,90 on siirron kiinteä kuukausihinta jonka päälle tulee vielä kulutettuun määrään perustuva lisämaksu, esim. 100kWh kulutukseta 4,56€

oomilla on sekä toistaiseksi voimassa olevia että määräaikasia vaihtoehtoja, ite teen aina 24kk soppareita

toi 16 euron tarjous Fortumilta on mun mielestä kallis koska pikkukämpässä tuskin menee 2000kWh vuosi
 
toi 12,90 on siirron kiinteä kuukausihinta jonka päälle tulee vielä kulutettuun määrään perustuva lisämaksu, esim. 100kWh kulutukseta 4,56€

oomilla on sekä toistaiseksi voimassa olevia että määräaikasia vaihtoehtoja, ite teen aina 24kk soppareita

toi 16 euron tarjous Fortumilta on mun mielestä kallis koska pikkukämpässä tuskin menee 2000kWh vuosi


Jees. Mut ekan kuukauden saa ilmaiseksi. Siis kampanjaetu. Ja sit on aikaa odottaa hyvää tarjousta. :p


Pidän Oomin mielessä, kun keväällä noita taas vertailen.
 
Puudutuspiikki sattui enemmän kuin koepalan otto.
2 pv ei saa kastella,äh kiva haavalappu poskessa ja mä meen vielä kauppaan tään jälkeen.

Mä laitoin silloin muinoin miehen teippaamaan mun selkääni poistetun luomen päällä olevan siteen päälle kelmua ihoteipillä jotta pääsin pesulle. Mut naamaan on hieman hankala. Sattuu ku jälkikäteen repii ihoteippiä veks.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Innostuinpas väsäämään tänään synttäreitteni kunniaksi pienen padallisen karjalanpaistia, lihat tosin kypsensin eilen illalla jo osin...täytyy sen verta kehua, etten ikinä ole onnistunut nuin hyvin ja melkein itkettää ajatus siitä, että kohta se loppuu...tai siis huomenna, kuhan jaksan ottaa lisää:cry:
 
Joulutorttuihin kuuluu luumutäyte...
Terveisin: Äärikonservatiivinen Jouluihminen
Mun poika teki joskus hakaristin mallisia joulutorttuja, kun sanoin että ''käytä mielikuvitusta ja tee sellasia kuin itte tahdot''...sinä vuonna oli joku joulutorttukohu, kun ruottalaiset hermostui jostain hakaristihössäkästä ja poitsu lähetti sillai terpat Ruotsin sukulaisille samalla*muistelee nostalgisesti vanhoja hyviä aikoja, kun torttukin oli vielä torttua ja oli lunta maassa sekä pakkasta* :unsure:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: m.e.k. ja Ellimaar

Yhteistyössä