Huomenta!Huomenta,kahvia ja aamupalaa
Huomenta!Huomenta,kahvia ja aamupalaa
"Vilkuttaa"Huomenta!
ei se siirtotaksa ole automaattisesti kaksinkertainen säähköön verrattuna vaan riippuu juuri sen paikallisen yhtiön taksoistaPäivää!
Oon joutessani googlaaillut tyttärelle edullisinta sähkösopimusta mutta onpas hankalaa.
Fortumilla opiskelijaversio maksaisi 15 euroa kuussa ja saa käyttää max. 2000 kvh kuukaudessa. Jossain muualla kuukausi taas kustansi 9,90 ja kilowattitunteja sai olla jopa 2600. Mut se on sit vuodeksi määräaikainen.
Ja sit noihin tulee vielä se siirtomaksu erikseen? Eihän se nyt voi olla, että 27 neliön yksiössä pitäisi maksaa 45 euroa kuussa (laskin siirtomaksun olevan kaksinkertainen kulutusmaksuun verrattuna) kuukaudessa sähköstä. Eihän?!
Niimut eihän Oomikaan voi päättää mistä sähkönsiirto tulee. Ja kun se on Caruna niin...ei se siirtotaksa ole automaattisesti kaksinkertainen säähköön verrattuna vaan riippuu juuri sen paikallisen yhtiön taksoista
fortumin taksat on kovia, kannattaa ottaa sähkö oomilta
riippuu paikkakunnasta, joiilakin paikkakunnilla (esim. Helsinki) myyjä ja siirtäjä on samassa konsernissa ja ne laskuttaa kimpassaNiimut eihän Oomikaan voi päättää mistä sähkönsiirto tulee. Ja kun se on Caruna niin...
Ja myönnän, en tajua enää hölkäsenpöläystä noista. Ja eikö muka oo enää mahdollista ostaa sähköään niin että tulisi vain se yksi lasku missä näkyy kaikki kulut?
riippuu paikkakunnasta, joiilakin paikkakunnilla (esim. Helsinki) myyjä ja siirtäjä on samassa konsernissa ja ne laskuttaa kimpassa
samoin joillakin on myyjillä on sopimus yhteisestä laskusta paikallisten verkkojen kanssa, en tiedä onko Carunalla
kävin vilkasee Carunan hinnastoa, oli 12,90€/kk + 4,56c/kWh tollasenn pikkukämpäänNäemmä just Fortumilla tuolla missä tytär pian asuu. *huokaus*
Mä vaihdoin oomi energiaan. On halvempi.Päivää!
Oon joutessani googlaaillut tyttärelle edullisinta sähkösopimusta mutta onpas hankalaa.
Fortumilla opiskelijaversio maksaisi 15 euroa kuussa ja saa käyttää max. 2000 kvh kuukaudessa. Jossain muualla kuukausi taas kustansi 9,90 ja kilowattitunteja sai olla jopa 2600. Mut se on sit vuodeksi määräaikainen.
Ja sit noihin tulee vielä se siirtomaksu erikseen? Eihän se nyt voi olla, että 27 neliön yksiössä pitäisi maksaa 45 euroa kuussa (laskin siirtomaksun olevan kaksinkertainen kulutusmaksuun verrattuna) kuukaudessa sähköstä. Eihän?!
kävin vilkasee Carunan hinnastoa, oli 12,90€/kk + 4,56c/kWh tollasenn pikkukämpään
jos kuluttas kuukaudessa 100kWh niin siirto veroineen tekis 17,46€ ja sähkö Oomilta noin kympin eli kaikenkaikkiaan 27,46
toi 12,90 on siirron kiinteä kuukausihinta jonka päälle tulee vielä kulutettuun määrään perustuva lisämaksu, esim. 100kWh kulutukseta 4,56€Entä tämä? https://web.fortum.fi/helper?CONSUMPTION=s&HOUSE_HOLD_SIZE=one&ENVIRONMENT=preferred&STUDENT=no&HOUSE_TYPE=apartment&PRICE_CHANGES=no&ELECTRIC_HEATING=no
Siis toi S-kokoinen sopimus. Siiihen tulee sit vielä Carunalta jotain siirtohintoja (vai toi sama 12.90?) päälle?
Onko Oomin versio määräainainen vai pääseekö siitä irti heti ku joku nuorimies heiluttelee Cittarissa tarjousta johon saa kaupan päälle viidenkybän lahjakortin kauppaan?
toi 12,90 on siirron kiinteä kuukausihinta jonka päälle tulee vielä kulutettuun määrään perustuva lisämaksu, esim. 100kWh kulutukseta 4,56€
oomilla on sekä toistaiseksi voimassa olevia että määräaikasia vaihtoehtoja, ite teen aina 24kk soppareita
toi 16 euron tarjous Fortumilta on mun mielestä kallis koska pikkukämpässä tuskin menee 2000kWh vuosi
laita maski niin se peittää haavalapunPuudutuspiikki sattui enemmän kuin koepalan otto.
2 pv ei saa kastella,äh kiva haavalappu poskessa ja mä meen vielä kauppaan tään jälkeen.
Joo,laitan. Kuhan saan vaan hengitettyä eikä ala rintaa puristamaan,joskus käy niin.laita maski niin se peittää haavalapun
Puudutuspiikki sattui enemmän kuin koepalan otto.
2 pv ei saa kastella,äh kiva haavalappu poskessa ja mä meen vielä kauppaan tään jälkeen.
Joulutorttuihin kuuluu luumutäyte...Kiinnostaako salmiakkijoulutortut? Ohje video löytyy facesta puoli seitsämän ohjelman sivulta.
Mun poika teki joskus hakaristin mallisia joulutorttuja, kun sanoin että ''käytä mielikuvitusta ja tee sellasia kuin itte tahdot''...sinä vuonna oli joku joulutorttukohu, kun ruottalaiset hermostui jostain hakaristihössäkästä ja poitsu lähetti sillai terpat Ruotsin sukulaisille samalla*muistelee nostalgisesti vanhoja hyviä aikoja, kun torttukin oli vielä torttua ja oli lunta maassa sekä pakkasta*Joulutorttuihin kuuluu luumutäyte...
Terveisin: Äärikonservatiivinen Jouluihminen
Innostuinpas väsäämään tänään synttäreitteni kunniaksi pienen padallisen karjalanpaistia, lihat tosin kypsensin eilen illalla jo osin...täytyy sen verta kehua, etten ikinä ole onnistunut nuin hyvin ja melkein itkettää ajatus siitä, että kohta se loppuu...tai siis huomenna, kuhan jaksan ottaa lisää
Onneksi olkoon!Innostuinpas väsäämään tänään synttäreitteni kunniaksi pienen padallisen karjalanpaistia, lihat tosin kypsensin eilen illalla jo osin...täytyy sen verta kehua, etten ikinä ole onnistunut nuin hyvin ja melkein itkettää ajatus siitä, että kohta se loppuu...tai siis huomenna, kuhan jaksan ottaa lisää