Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
No niin. Mun kolesterolimittaustulokset tulivat. Oli ihan hiton nopea, eilen siis kävin kokeissa. Voinen suositella Puhti- yhtiön tai mikä ikinä onkaan, toimintaa.

Mies saa piikitellä mua juustosta koska.

Kokonaiskolesteroli 6 ku sen pitäisi olla alle 5.
Huono kolesteroli LDL 3,7 ku sen pitäis olla alle 3
Hyvä kolesteroli 1,7 kun sen pitäisi olla vähintään 1,2 eli se osuus on hanskassa.
Ja triglyseridit 1,29 kun niiden pitäisi olla alle 1,7 eli sekin hyvin.


Hyvästi herkkujuustot. *huokaa* Tai siis hyvästi herkkujuustoöverit. Vähänhän toki voi yhä syödä. Vähemmän kuin mitä viimeiseen pariin viikkoon.


Nii ja 25 euroa! Siis toi testi. Yksityisellä.
 
r0s
ei kuutosen kolesterooli oli pahakaan, Suomessa on aivan sairaan tiukat rajat

Joo, ja se suhdeluku minkä pitää olla alle neljä on alle neljä, että sinällään ihan hyvä.


Mut vähän vielä vähemmän lihaa ja tilalle papuja. Aamupalalle, jokaikinen aamu se puuro. Ja suklaat vois jättää veks (unohdin kokonaan syöneeni noin kymmenen konvehtia tossa sivumennen) ja juuston ei oo ihan pakko olla sitä rasvaisinta, kermaista valkohomejuustoa ku gruyerekin on varsin hyvää. Ja cheddar. Ja manchengo. Ja muu juusto. Ja muutkin muujuustot. :p
 
r0s
aijjajajai, pitäs ostaa jonku paikallisen tuottajan hunajaa että olis varppina hyvää

ite ostan semmoselta jolla on pesiä meidän torpan vieressä

No ku ei oo paikallisen hyvää! Täällä on liikaa rypsi- ja rapsipeltoja.

Jostain pohjoisesta voisi saada eri makuista. Tai ulkosaaristosta. Tosin se sit ois kai jotain männynkukkahunajaa eikä sekään hyvältä kuulosta :D
 
r0s
Mun unista klo 8-9 sais pari Hollywood-leffaa aikaan.
Huomaa että kroppa ja ehkä mielikin on silloin rentoutunut, ja unet on aina vaan ihanampia.

Mä olin jo aamuyöstä jossain kanarialla. Ajeltiin kohti Telden huippua ja himoitsin eväspussissa olevia juustoja ja ilmakuivattua kinkkua. Sit joku naapurustosta kaasutti duuniin tai postipoika päräytteli ja heräsin.

-Kylmään suomeen ja vähäjuustoiseen uuteen sydänystävällisempään elämääni. *huokaus*
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
Mä olin jo aamuyöstä jossain kanarialla. Ajeltiin kohti Telden huippua ja himoitsin eväspussissa olevia juustoja ja ilmakuivattua kinkkua. Sit joku naapurustosta kaasutti duuniin tai postipoika päräytteli ja heräsin.

-Kylmään suomeen ja vähäjuustoiseen uuteen sydänystävällisempään elämääni. *huokaus*
No. Ehkä se Kanaria sulle joskus koittaa koronan jälkeen. :)

Pystytkö kikkailemaan tuon ruokavalion kans siten, että joku päivä otat pari siivua juustoa (jos sitä nyt teille ostetaan enää), ja nipistät jostain muusta?
Sillein mä teen herkkupäivinä.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
r0s
No. Ehkä se Kanaria sulle joskus koittaa koronan jälkeen.

Pystytkö kikkailemaan tuon ruokavalion kans siten, että joku päivä otat pari siivua juustoa (jos sitä nyt teille ostetaan enää), ja nipistät jostain muusta?
Sillein mä teen herkkupäivinä.

Joo, aion pystyä!

Vähemmän lihaa, enemmän papuja ja kalaa ja osa maidosta (ei kahvimaito!) rasvattomaksi niin siinä se sit jo onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä