Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Vihreät oliivit on ns raakoja. mustat oliivit (jotka ei ole mustia vaan tumman violetteja) ovat kypsiä.
Monet myytävät ns. kalamata oliivit on vihreitä oliiveja jotka on kemiallisesti värjättyjä

Ei pahalla, mutta just ne ruskeahkot, jopa punertavat kalamataoliivit eivät ole värjättyjä. Ne halvat mustat sen sijaan ovat.

https://yle.fi/uutiset/3-6446433 "Kreikkalainen kalamata-oliivi on nimisuojattu. Kalamataa myydään sekä vihreinä että tummempina versioina. Tumma kalamata-oliivi on jätetty puuhunsiksi aikaa, kunnes se on saanut violetintumman värin. Mustan värjätyn oliivin ja tumman kalamata-oliivin erottaa toisistaan jo värinsä puolesta."
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ei pahalla, mutta just ne ruskeahkot, jopa punertavat kalamataoliivit eivät ole värjättyjä. Ne halvat mustat sen sijaan ovat.

https://yle.fi/uutiset/3-6446433 "Kreikkalainen kalamata-oliivi on nimisuojattu. Kalamataa myydään sekä vihreinä että tummempina versioina. Tumma kalamata-oliivi on jätetty puuhunsiksi aikaa, kunnes se on saanut violetintumman värin. Mustan värjätyn oliivin ja tumman kalamata-oliivin erottaa toisistaan jo värinsä puolesta."
Juuri näin ja ei tartte pahoitella :)
(olemme molemmat samaa mieltä, huolimatta kirjoitusvirheistä)
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Apuva. Mulla on erilaisia jouluvalosarjoja, sellaisia ketjuja patterikoteloineen, mutta en tiedä yhtään miten ja mihin niitä laittaisin. ei mulla ole yhtään sisustussilmää :unsure:
on punainen valosarja, kirkas tähti, sellainen helmisarja, sitten viinapulloon laitettuja valoja... (n) en saa sovitettua mihinkään.vaihtelen päivittäin kun ei näytä kivalta missään. mihin laitan sen punaisen valopätkän........se olisi kiva joulunvärinen. :unsure:
 
Apuva. Mulla on erilaisia jouluvalosarjoja, sellaisia ketjuja patterikoteloineen, mutta en tiedä yhtään miten ja mihin niitä laittaisin. ei mulla ole yhtään sisustussilmää :unsure:
on punainen valosarja, kirkas tähti, sellainen helmisarja, sitten viinapulloon laitettuja valoja... (n) en saa sovitettua mihinkään.vaihtelen päivittäin kun ei näytä kivalta missään. mihin laitan sen punaisen valopätkän........se olisi kiva joulunvärinen. :unsure:
Laita jonkin hyllyn päälle tai jos ledinauha niin alle?
Onko jalkavalaisimia, sen varteen voi laittaa jotakin ”käynnöstä”.
Peilin päälle? Murskylyhtyyn? Lasivitriiniin? Ovikranssiin?

 
vierailija
Laita jonkin hyllyn päälle tai jos ledinauha niin alle?
Onko jalkavalaisimia, sen varteen voi laittaa jotakin ”käynnöstä”.
Peilin päälle? Murskylyhtyyn? Lasivitriiniin? Ovikranssiin?
]
olipas sulla heti paljon ideoita.. mutta näyttääkö se tyhmältä jos samassa kirjahyllyssä on pari erilaista...

ainiin onhan mulla varastossa myös sellainen iso lyhty minkä sisään on tehty kaunis jouluasetelma, siellä on kaksi tonttua ja kelkka ja koristekiviä ja valot..

Tule sä sisustamaan tänne :unsure:

mulle iski stressi:notworthy: nyt
 

Yhteistyössä