Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Saattaapi olla b. Mistäs arvasit. :rolleyes:

Juu heräilen nykyään öisin, valvon 2-3 tuntia
:D
Höh, yövalvominen ja heräily on kyllä pepusta. :(:confused:
Sitä on mullakin. Välillä ei saa unen päästä kiinni ja nukahtamiseen menee useempi tunti tai herää 1-3 yössä tai herää klo 5-6 aikoihin ja torkkuu kunnes kello soi. :confused:

Mulla onneksi tällä viikolla ollu 2 hyvää yötä.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Niin. Tai sit vois vanhainkodin hoitajat tehdä semmosen virkistyspäivän missä 80-mummot ja papat kipattais kukkakedolle tai heinälatoon, ja kattois että mitä tapahtuu.

Vai tapahtuuko mitään.
eipä mahtas tapahtua
Anteeks kun tulin tähän ketjuun valittamaan. :unsure:
ei ole tietääkseni kiellettyä valittaa ja on muutkin purkaneet sydäntään

eipä mahtas tapahtua

ei ole tietääkseni kiellettyä valittaa ja on muutkin purkaneet sydäntään
Kiitos.
Jotenki menin täysillä, vaivoista vapaana ja hehkeänä tuonne 40-vuotiaaksi. Ajattelematta yhtään loppuelämää.

Sit mua käveli eräänä päivänä vastaan harmaa&synkkä tyyppi nimeltä "ikääntyminen", se kertoi mulle että "nonni, nyt sitte on hehkeydet ohi" ja se on sen verran kelju että se kiristää otettaan meikäläisestä vuosi vuodelta.

Kiitos.
Jotenki menin täysillä, vaivoista vapaana ja hehkeänä tuonne 40-vuotiaaksi. Ajattelematta yhtään loppuelämää.

Sit mua käveli eräänä päivänä vastaan harmaa&synkkä tyyppi nimeltä "ikääntyminen", se kertoi mulle että "nonni, nyt sitte on hehkeydet ohi" ja se on sen verran kelju että se kiristää otettaan meikäläisestä vuosi vuodelta.
taitaapa se "ikääntyminen" saada otteen meistä kaikista

voidaan lohduttautua sillä että nuo nuorisoliittolaiset tulee kohta perästä ja jos käy tuuri niin saavuttavat meitin

auts, ei oo kiva valvoa öisin

mullaki pitää käydä yöllä kusella (vanhuus, mää tiiän) mutta nukahdan yleensä helposti uudelleen
Minusta taas on ihana valvoa öisin, muut nukkuu naapureissa ja kadut on hiljasia....mutta yöllä herääminen ei ole kivaa, koska mä taas en saa sen jälkeen millään unta enää(n)

• Tykkää
Reactions: Kais
Tässä ei oo mitään hyvää. (n) No ehkä lapsenlapset jos niitäkään tulee, kiitos Gretan pelotteluiden.

Eilen mietin että ihan kuin itseni kipattaisiin johonki tunkioon jossa on harmaita kurttunaamoja. Joku "käytetyt auton sisärenkaat" -kasa.
Ja sit tää on niin hullua kun sitä nuoruutta ei saa takaisin. Ei koskaan, ei ikinä.

Ois kiva kirmailla 17-vuotiaana jonku poikkiksen kanssa kukkapellolla rakastuneena mutta koitapas kirmailla ukon kanssa 70-vuotiaana....
Milläs sut saatais iloseks?(n):unsure:

Hei ruutis, heitäs joku kevyt läppä!!! Pian!!

• Tykkää
Reactions: Kais
Milläs sut saatais iloseks?(n):unsure:

Hei ruutis, heitäs joku kevyt läppä!!! Pian!!

no täältä pesee ja linkoaa

sanonnan "kävi niinku Kälviällä" syntyjuuret on seuraavat:

Kälviän naapurikunnassa muuan tyttö otti pojan saatille latotanssien jälkeen. Kun saavuttiin tytön kotio niin poika vonkas päästä tytön viereen aittaan yöksi. Kun tyttö ei luvannut niin poika uhkas että sitte voipi käyä niinku Kälviällä.

Tyttö kysymään että no miten siellä Kälviällä sitte kävi johon poika että jäin sielläkin ilman.

no täältä pesee ja linkoaa

sanonnan "kävi niinku Kälviällä" syntyjuuret on seuraavat:

Kälviän naapurikunnassa muuan tyttö otti pojan saatille latotanssien jälkeen. Kun saavuttiin tytön kotio niin poika vonkas päästä tytön viereen aittaan yöksi. Kun tyttö ei luvannut niin poika uhkas että sitte voipi käyä niinku Kälviällä.

Tyttö kysymään että no miten siellä Kälviällä sitte kävi johon poika että jäin sielläkin ilman.
Sää kerroit tään jo eilen:cautious:
Iskikö iso D näin aamupäiväntuimaan?:unsure:

taitaapa se "ikääntyminen" saada otteen meistä kaikista

voidaan lohduttautua sillä että nuo nuorisoliittolaiset tulee kohta perästä ja jos käy tuuri niin saavuttavat meitin
Tämä!

Mutta se ärsyttää kun ne nuorisoliittolaiset eivät vielä tajua mikä heitä odottaa. Siinä vaan kaunis, tyylikäs, iloinen kolmikymppisten seurue suunnittelee marketissa illanistujaisiin tarjottavia ja porisevat.
(Hyllyjen takana synkeä Echo-mummeli)

Eivätkä tajua että 15 vuotta menee niin naaman iho on karhea, ryppyjä on, ensimmäiset kolotukset alkaa olla kropassa, silmäluomet alkaa roikkua.

Siinä vaiheessa kun he tajuavat ikääntymisen, oon mä jo läpilaho 80-v.jolla on entistä kurjemmat oltavat. En pääse niille sillonkaan ivaamaan.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Tämä!

Mutta se ärsyttää kun ne nuorisoliittolaiset eivät vielä tajua mikä heitä odottaa. Siinä vaan kaunis, tyylikäs, iloinen kolmikymppisten seurue suunnittelee marketissa illanistujaisiin tarjottavia ja porisevat.
(Hyllyjen takana synkeä Echo-mummeli)

Eivätkä tajua että 15 vuotta menee niin naaman iho on karhea, ryppyjä on, ensimmäiset kolotukset alkaa olla kropassa, silmäluomet alkaa roikkua.

Siinä vaiheessa kun he tajuavat ikääntymisen, oon mä jo läpilaho 80-v.jolla on entistä kurjemmat oltavat. En pääse niille sillonkaan ivaamaan.
Minkälainen raihainen mä oon 80v ku nyt on jo kipuja jos minkälaisia :unsure:o_O Jos oon ees hengissä silloin.
Joo vanhuus eikä ees keski-ikä tuu yksinään. No ehkä me jotenki selvitään. Mä lohduttaudun sillä etten mää oo ollu kaunis ja hoikka ees nuorena :rolleyes::D:LOL:

Mutta tää menee mulla jo ihan neuroottiseksi jo.

Katson kaupungilla ihmisiä ja skannaan kasvojen perusteella "tuo on 30-v, tuo ehkä 50, tuon on pakko olla jo 70."
Mä tiedän jo erittäin hyvin ulkoa tuttujen kasvoja seuraamalla, että mitä kasvoille tapahtuu missäkin vaiheessa.

Tää on jo sairasta!
En ois ikinä uskonu että musta tulee tämmönen ikäkriiseilijä, oon aina ollu koti-uskonto-isänmaa -linjalla eikä mikään Kardashian...

Tähän tarvittaisiin nyt länsimaissa jokin kulttuurimuutos from perulainen intiaaniheimo "mitä enemmän ikääntyneellä naisella on ryppyjä niin sen parempi".

Minkälainen raihainen mä oon 80v ku nyt on jo kipuja jos minkälaisia :unsure:o_O Jos oon ees hengissä silloin.
Joo vanhuus eikä ees keski-ikä tuu yksinään. No ehkä me jotenki selvitään. Mä lohduttaudun sillä etten mää oo ollu kaunis ja hoikka ees nuorena :rolleyes::D:LOL:
No ihan kivannäkönenhän sä oot vieläki!

Mut ehkä se, miten on kokenut itsensä, vaikuttaa ikääntymisen kokemiseen. Mä oon kokenu aina olevani sievä (en sentään kaunis), ehkä siitä sievyydestä on ollut elämässä etuakin, ja tää tiputus onkin nyt rankkaa.

Toisaalta, olen kehittänyt viimesen 15 vuoden aikana semmosen turpavärkin että pärjään sillä vaikka naama kulahtaakin, mut en mä haluu silti olla joku vanha huuhkaja jolla on vaan mukavat jutut tuolla IRL.
"Nonnii kuunnellaas mitä se wanha Echo sutkauttelee, mut voi että kun nää muut naiset on niin kauniita, nuoria ja raikkaita!"

No ihan kivannäkönenhän sä oot vieläki!

Mut ehkä se, miten on kokenut itsensä, vaikuttaa ikääntymisen kokemiseen. Mä oon kokenu aina olevani sievä (en sentään kaunis), ehkä siitä sievyydestä on ollut elämässä etuakin, ja tää tiputus onkin nyt rankkaa.

Toisaalta, olen kehittänyt viimesen 15 vuoden aikana semmosen turpavärkin että pärjään sillä, mut en mä haluu silti olla joku vanha huuhkaja jolla on vaan mukavat jutut tuolla IRL.
"Nonnii kuunnellaas mitä se wanha Echo sutkauttelee, mut voi että kun nää muut naiset on niin nuoria ja raikkaita!"
No juuh,siis mun mielestä ulkonäkö on mulla nykyisin parempi ku nuorena,oon myös painoa pudottanut tässä pari vuotta,hiukset ja pukeutuminen sopii mulle paremmin ku nuorena. Mutta siis nuo fyysiset sairaudet ja kivut tekee olon vanhemmaksi vaikka moni luulee iältä nuoremmaksi ku 43v.

Ja kyllä mua vanhana sit jurppii jossain sukujuhlissa kun mä istun kävelykeppini ja tukipohjalliskenkieni kanssa jossai nurkassa ja multa tullaan kysymään "mites Echo oot jaksanu?"

Ei 25-vuotiaalta naiselta tuommoista kysytä, vaan että mitäs oot touhuillu, jne.

No juuh,siis mun mielestä ulkonäkö on mulla nykyisin parempi ku nuorena,oon myös painoa pudottanut tässä pari vuotta,hiukset ja pukeutuminen sopii mulle paremmin ku nuorena. Mutta siis nuo fyysiset sairaudet ja kivut tekee olon vanhemmaksi vaikka moni luulee iältä nuoremmaksi ku 43v.
Juu ei oo varmasti helppoa aloittaa sairastelu muita ikäisiään aikaisemmin. :unsure:

Yhteistyössä