Saan nyt kakkaa niskaan, mutta en ymmärrä tällaisia äitejä/isiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
En ymmärrä yhtään vanhempia, jotka ovat muualla töissä esim. viisi päivää viikossa ja näkevät lapsiaan vain viikonloppuisin tai jopa ovat suuren osan vuodesta ulkomailla, erossa lapsestaan :o Ihmettelen myös niitä, jotka ovat työssä, jossa on joka päivä niin pitkiä työpäiviä, ettei juurikaan ehdi olla perheen kanssa. Herää väkisinkin kysymys: onko raha ja työ tällaisille ihmisille tärkeämpiä kuin omat lapset? Tunnen monia isiä, jotka ovat työntakia poissa useita kuukausia vuodessa ulkomailla tai vain viikonloput kotona..äitejä paljon vähemmän. Onko äidin ja lapsen side lujempi kuin isien ja lasten? Mä en voisi kuvitellakaan olevani erossa lapsestani edes viisi päivää viikossa!! Ottaisin työn, joka tukee myös lapsen etuja. En ymmärrä työnarkomaanivanhempia, sori!

Mä uskon, että sellainen on rankkaa. Mutta elämäntilanteita on niin monia. Jos miehellä on työ, johon kuuluu matkustamista ja sitä, että ollaan vaikka pari kuukautta ulkomailla aina välillä, niin pitääkö ottaa loparit, kun tulee vauva?

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Monikohan tekis töitä, jos olisi rahaa elellä muutenkin? Veikkaan, että aika harva tekee työtä ihan työn ilosta piittaamatta siitä rahallisesta vastikkeesta jonka siitä saa ;)

Mutta miksi tehdä työtä oman perheen kustannuksella? Mä en kattois päivääkään miestä, joka olis vaan viikonloput kotona!

Minä taas olen yrittänyt puhua miehelleni, että menisi keikkatöihin, 3-4 päivää pois kotoa ja loppuviikon kotona. Siitä maksetaan ruhtinaalisesti enemmän, kun mitä nyt. Mutta mies tahtoo olla nykyisessä työssään. Ihan hyvin silti pärjätään... Ite teen kaksivuorotyötä, eli aika paljon hoitotunteja tulee. Mutta kyllä se raha on hyvinvoinnin kannalta aika oleellista! Ainakin meillä, joilla se palaa taskunpohjalla :) Mutta toki, jos lotosta voitetaan, kotiin jäädään... :D

On monenlaisia vanhempia. Mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Ehkä nämä ap:n kuvailemat vanhemmat eivät kestäisi kotivanhemmuutta ilman töissäkäyntiä ja ehkäpä perheet ovat lopulta onnellisimpia niin että vanhemmat tekevät valintansa myös oman hyvinvointinsa mukaan. =)

En kyllä minäkään kestäisi olla viikkoa erossa tuosta tytöstä :heart: tiukkaa tekisi jo päivätöihin menokin. Nyt keskityn lapsiin, töitten aika on myöhemmin... mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Minä taas olen yrittänyt puhua miehelleni, että menisi keikkatöihin, 3-4 päivää pois kotoa ja loppuviikon kotona. Siitä maksetaan ruhtinaalisesti enemmän, kun mitä nyt. Mutta mies tahtoo olla nykyisessä työssään. Ihan hyvin silti pärjätään... Ite teen kaksivuorotyötä, eli aika paljon hoitotunteja tulee. Mutta kyllä se raha on hyvinvoinnin kannalta aika oleellista! Ainakin meillä, joilla se palaa taskunpohjalla :) Mutta toki, jos lotosta voitetaan, kotiin jäädään... :D

Mutta oletko ajatellut, miltä lapsista tuntuu nähdä isää vain 3-4 päivää viikossa?

Olisiko sitten parempi maata kotona työttömänä ja syljeskellä kattoon? Laskea senttejä, että saa ruokaan rahaa. Ja paskaa tulisi sitten niskaan siitä, että on työtön. Kun mikään ei ole joillekin hyvä.

Jokainen perhe tekee itse omat ratkaisunsa eikä ne kuulu paskan vertaa kenellekään muulle. Ei tarvitse ymmärtää, mutta eipä kukaan muitten ymmärtämistä ja hyväksyntää haluakaan.

No mutta eikös sitä nykyinen hallitus ole vähän maalaillut sellaista kuvaa että töitä olisi otettava vastaan, oli se työpaikka vaikka sitten toisella puolella Suomea ja perhe jäisi jälkeen (ja perhettä näkisi juurikin vaan esim. viikonloppuisin). Ruotsissahan tällainen on jo ihan totista totta ja jos et suostu lähtemään töihin toiseen kaupunkiin katkeaa tuet.

Siinä saa miettiä, että onko se sitten oikeasti tärkeämpää tienata vaikka sielä toisella paikkakunnalla leipää perheelle pöytään ja kenties lähteä koko perheen voimilla dyykkaamaan ja kerjäämään rahaa että vuokran saa maksettua? Aina se kun ei ole kiinni vanhempien omista haluista tai kyse ei todellakaan aina ole työnarkomani-vanhemmasta vaan kyse voi olla yksinkertaisesti pakon sanelemasta tilanteesta ja eloon jäämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
On monenlaisia vanhempia. Mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Ehkä nämä ap:n kuvailemat vanhemmat eivät kestäisi kotivanhemmuutta ilman töissäkäyntiä ja ehkäpä perheet ovat lopulta onnellisimpia niin että vanhemmat tekevät valintansa myös oman hyvinvointinsa mukaan. =)

En kyllä minäkään kestäisi olla viikkoa erossa tuosta tytöstä :heart: tiukkaa tekisi jo päivätöihin menokin. Nyt keskityn lapsiin, töitten aika on myöhemmin... mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa. =)

Mun mielestä taas ei kannata tehdä lapsia, jos on esim. puolet vuodesta ulkomailla töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Monikohan tekis töitä, jos olisi rahaa elellä muutenkin? Veikkaan, että aika harva tekee työtä ihan työn ilosta piittaamatta siitä rahallisesta vastikkeesta jonka siitä saa ;)

Mutta miksi tehdä työtä oman perheen kustannuksella? Mä en kattois päivääkään miestä, joka olis vaan viikonloput kotona!

Niin no se, jos menee työnteko jo täysin överiksi, sitä en ymmärrä minäkään. Tokihan perheellekin pitäisi jäädä aikaa. Mutta toisille sopii sekin, että mies on reissutyössä ja nähdään harvakseltaan, mikäs minä olen heitä moisesta moittimaan, tyylinsä kullakin. Olenpa kuullut jopa, että kun tällainen reissutyömies onkin vaihtanut tavan päivätyöhön, ja on kotona enemmän, on parisuhde alkanut rakoilla. Tottumista se vaatii sekin.

Muoks tuohon, että mikäs minä olen moittimaan; ei ole mitään tarvetta edes moittia.

Mutta oletko ajatellut, miltä lapsista tuntuu nähdä isää vain 3-4 päivää viikossa?

Munkin tyttö näkee isänsä suurinpiirtein jokatoinen päivä eikä se ole mitenkään vaikuttanut heidän väliseensä suhteeseen. Isä on yhtä tärkeä tytölle kuin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Olisiko sitten parempi maata kotona työttömänä ja syljeskellä kattoon? Laskea senttejä, että saa ruokaan rahaa. Ja paskaa tulisi sitten niskaan siitä, että on työtön. Kun mikään ei ole joillekin hyvä.

Jokainen perhe tekee itse omat ratkaisunsa eikä ne kuulu paskan vertaa kenellekään muulle. Ei tarvitse ymmärtää, mutta eipä kukaan muitten ymmärtämistä ja hyväksyntää haluakaan.

Ja muuta työtä ei ole tarjolla kuin töitä jotka vaativat ulkomailla työskentelyä tai 12 tunnin työpäiviä? Tuskinpa!!

Se vähän riippuu millä alalla olet. Ymmärrän, että joidenkin on tätä vaikea käsittää. En itsekään tykkää reissaamisesta tai pitkistä työpäivistä, mutta se toinen vaihtoehto voi olla työttömyys. Melkein yleistäen voisi sanoa, että nykyisin matkustaminen ja ylityöt on arkea.

Ja jos reissuhommiin joudut mm. myyntipäällikkö, asiakaspalvelupäällikkö jne. niin siitä leimasta on aika vaikea päästä eroon ja "hankkia" työ joka on klo. 8-16.

Arvaa kuinka mielellään meidän perhe ottaisi säännöllisen työn, jos sellaista alallamme olisi. Silti meillä kummallakin perhe on aina etusijalla vaikka päivät voi venyäkin ja matkahommat rasittaa. Vapaata koitetaan kuitenkin pitää, kun vaan mahdollista. Onneksi meidän työreissut ei ole yleensä kuin muutaman päivän mittaisia.

Munkin tyttö näkee isänsä suurinpiirtein jokatoinen päivä eikä se ole mitenkään vaikuttanut heidän väliseensä suhteeseen. Isä on yhtä tärkeä tytölle kuin äiti.

asia on ihan eri, jos on kyse tilanteesta, jossa vanhemmat ovat eronneet.

Ja muuta työtä ei ole tarjolla kuin töitä jotka vaativat ulkomailla työskentelyä tai 12 tunnin työpäiviä? Tuskinpa!!

Parempi tehdä vaikka sitten sellaista hommaa kuin kotona odottaa töitä. Vaikka on töissä, niin samalla voi etsiä toista työpaikkaa.

Jaa että sitä pitäisi luopua työstä jossa mahdollisesti viihtyy ja joka vastaa koulutusta ja siirtyä vaikka paskaa lappamaan tien pientareelle?

Minä ymmärrän..
Meilläkin mies yleensä useita kertoja vuodessa ja kesän komennuksilla etelä-suomessa.
Työt menee yleensä 5pvä poissa, 3kotona (to-iltana tulee, su iltana lähtee) tai 2-3vko ja 1vko kotona..

Rahaa tarvitsevat varmasti ihan kaikki ja toisille sitä ei vaan ole suotu niin, että ei tarvitsisi töissä käydä (huom! kaikille ei ole tavallista päivätyötä klo8-16 jolloin aikaa jää lapsille).
Toinen vaihtoehto esimekiksi meillä olisi se, että myös minä menen töihin ja lapset tarhaan :whistle: Tällöin ei lapset voi olla kummankaan vanhemman kanssa suurinta osaa päivästä!

Onneksi tämän vuoden puolella ei meillä ole ollut kuin 1komennus joka sekin vain 5pvä, tässä kuussa alkaa ½vuoden reissu eikä vielä ole tietoa onko monta viikkoa kerralla pois :/

asia on ihan eri, jos on kyse tilanteesta, jossa vanhemmat ovat eronneet.

Ai miten niin? Jos lapset ovat vain jokatoinen viikonloppu etävanhemmallaan, niin kyllä se viikot reissussa oleva lähivanhempi näkee useammin lapsensa.

Ei kaikki vaan oo niin kiinni lapsissaan että pitäis tarpeellisena nähdä joka päivä, oli se sitten "luonnotonta" tai ei. Ja sitten on tietty nää olosuhteiden pakot sun muut. Ihmisillä on erilaisia arvomaailmoja jne. Ja aika aikaansa kutakin, jotkut voivat olla tollasessa duunissa jonkin tietyn ajan..saattavat ehkä laskea, että saavat rahaa säästöön ja sitten on tulevaisuus turvattu. Noh, onhan noita syitä kuten on ihmisiäkin. Mitäpä niitä muihen asioita miettimään sen kummemmin.

Yhteistyössä