Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29358981]Mielestäni sääli ei ole empatiaa.[/QUOTE]

Ai, olevasi huolestunut ja pahoillasi joidenkin toisten äitien tilanteen vuoksi. Okei, ymmärsin, että ajattelet heistä kuitenkin positiivisesti ja tunnet heitä kohtaan empatiaa. Mutta ok, sinä vain säälit. Mitä se sitten sinulle tarkoittaa?

Ai, olevasi huolestunut ja pahoillasi joidenkin toisten äitien tilanteen vuoksi. Okei, ymmärsin, että ajattelet heistä kuitenkin positiivisesti ja tunnet heitä kohtaan empatiaa. Mutta ok, sinä vain säälit. Mitä se sitten sinulle tarkoittaa?

Sääli on enemmänkin negatiivista siinä mielessä, että en mä kellekään ystävälleni mene sanomaan että voi että mä säälin sinua vaan ilmaisen itseäni toisin :)

[QUOTE="a p";29359054]Sääli on enemmänkin negatiivista siinä mielessä, että en mä kellekään ystävälleni mene sanomaan että voi että mä säälin sinua vaan ilmaisen itseäni toisin :)[/QUOTE]

Ilmaiset itseäsi varsin huonosti. Kerrotko vielä, että mikä pointti tällä sun aloituksellasi oli?

Ilmaiset itseäsi varsin huonosti. Kerrotko vielä, että mikä pointti tällä sun aloituksellasi oli?

Kiilottaa kai lähinnä sädekehäänsä vaikka sekin varsin huonosti onnistui. Kuten sanottu sääli on sairautta ja aloitus kyllä kertoo omaa kieltään siitä. Jos tuntisin sääliä jonkun puolesta tuntisin sitä varmasti aloittajan vuoksi, mutta valitettavasti elämä on pitkälti omia valintoja ja sitä henkistä hyvää oloa ja joulumieltä on kovin vaikea toisen puolesta hoitaa, varsinkaan jos siinä ei tämä toinen itse huomaa mitään vikaa olevankaan.

[QUOTE="a p";29359351]Ei tällä mitään erityistä pointtia ollut, kunhan tylsyyksissäni tein. Jos haluaisin sädekehää kiillottaa ja vittuilla muille niin osaisin kyllä senkin tehdä ;)[/QUOTE]

Sillä ei ole mitään merkitystä että sanot niin jos et osaamistasi pysty osoittamaan.

Ai sinulle jouluvalmistelut oli kuitenkin tylsiä? Kovin sekaavaa...

Hyvin ehtii. Eilen leivoin töiden jälkeen piparit, tänään siivoan ja teen lanttulaatikon, huomenna vuorossa karjalanpiirakat ja porkkanalaatikko. Lahjoja olen käynyt ostamassa ruokkiksella. Hyvin ehttii, eikä stressiä pukkaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ddvvö;29359376:
Sillä ei ole mitään merkitystä että sanot niin jos et osaamistasi pysty osoittamaan.

Ai sinulle jouluvalmistelut oli kuitenkin tylsiä? Kovin sekaavaa...

Se on minulle ihan sama :) Koska mä en halua olla ilkeä ja lähteä haukkumaan ketään huonoksi äidiksi, luuseriksi tms. Jos mä tykkään joulusta ja jouluvalmisteluista niin pitäisikö minun koko ajan tehdä niitä? :D Älä huoli, eilen illalla pesin kyllä yhden huoneen lattian milli milliltä, tänään kylppärin ja kohta alan leipomaan :)

[QUOTE="a p";29358784]Kysehän on loppujen lopuksi arvoista. Sinä olet valinnut paljon aikaa työlle, vähän lapsille ja minä taas toisin päin :) ja kyllä, kehtaan vastata nyt näin.[/QUOTE]

Se että on kotona ei tarkoita sitä että on paljon lasten kanssa. Se aika voi kulua paljon muuhunkin kuin lapsiin.

Joulu on ihanaa aikaa kaikkine hössötyksineen. Rakastan tätä aikaa, mut stressaamaan en ole suostunut, vaan nimenomaan nautin hössöttämisestä. Minulle joulu on perhe juhla, yhdessäolon juhla ja sitä myös laitetaan yhdessä ja nautitaan siitä yhdessäolosta jo ennen jouluakin.

Lapsi/lapset mukana kokkauksissa ja leivonnassa, mieskin saattaa työntyä messiin jos kotona. Siivous tehdään aina porukalla, joulumusan soidessa. Lahjat paketoidaan miehen kanssa glögiä juoden ja joulumusan soidessa. Eikä näiden kanssa tule tiukkaa, kun ajoissa aloittaa. Kaikkia ole pakkokaan tehdä viimisellä viikolla.

Minusta yksi ihanimmista jouluhetkistä on aatonaatto ilta. Kinkku muhii uunissa, teen italiansalaattia, juodaan miehen kanssa glögiä, rupatellaan ja laskeudutaan jouluun. Minä maistan italiansalaattia, joka suurta herkkuani ja mies ruisleivän kanssa kinkunlientä, kun kinkku valmis.

Vai säälit.. No kiva.

Mulla oli tällä viikolla yksi vapaapäivä, koko viikonlopun olen töissä. Seuraava vapaa on jouluaatto ja ensi viikkokin mennään sillä yhdellä vapaapäivällä. Joulusta kertyvät ns. ylimäärävapaat pidin pari viikkoa sitten, arkena. Lomaa on turha haaveillakaan, kun on näin paljon arkipyhiä, niin meillä on parin kuukauden lomakielto joka päättyy siinä tammikuun lopussa. Arvaatteko mikä ala?! No tietenkin hoitoala. Palkkioksi siitä että tänäkään vuonna en vietä lomaa yhdessä perheen kanssa, kuulen todennäköisesti v*ttuilua ja haukkumista, joku ehkä yrittää lyödä ja muuta sellaista kivaa. Hoidan haavat, pesen perseet, annan lääkkeet. Pesen, puen, syötän, pistän injektiot, hoidan avanteet ja kystofixit. Juoksen tauotta, kusematta, syömättä. Juoda ei uskalla ettei ala vessattamaan, kupla otsassa ei ole kiva tehdä töitä. Samalla tietysti hymyilen ja hoivaan, silitän poskea ja toivotan hyvää yötä tänäkin vuonna niille lukuisille sukulaisten hylkäämille vanhuksille.

Ei tarvi sääliä, mutta arvostus olis joskus paikallaan. Voisi aloittaa vaikka palkasta ja sellaisesta pienestä harvinaisuudesta kuin "kiitos".

(ja ei, en näytä turhautumistani asiakkaille/potilaille. Ja alanvaihto on edessä heti kun siihen on varaa, opiskeluun siis)

Eikö teillä ole vartijan päivystystä jos joku riehuu?
Hyvä kun vaihdat alaa kun ymmärrettävää kyllä olet väsynyt. Ja tärkeintä on ettet kosta niille yksinäisille vanhuksille pahaa oloasi, kuten jotkut tekee.
En minäkään ymmärrä miten osa sukulaisista hylkää vanhukset...luulis olevan selvä että käytäs katsomassa ja jouluna edes otettais kotihoitoon.

[QUOTE="a p";29359388]Se on minulle ihan sama :) Koska mä en halua olla ilkeä ja lähteä haukkumaan ketään huonoksi äidiksi, luuseriksi tms. Jos mä tykkään joulusta ja jouluvalmisteluista niin pitäisikö minun koko ajan tehdä niitä? :D Älä huoli, eilen illalla pesin kyllä yhden huoneen lattian milli milliltä, tänään kylppärin ja kohta alan leipomaan :)[/QUOTE]

Ööö... enhän mä sitä kysynyt mitä sinä olet tehnyt muuta tai jättänyt tekemettä sillä aikaa kun tapat tylsyyttä ja puhut... sori kirjoitat p:tä nettiin.

Kiitos säälistä.Todellakin ollut ihan hirveä joulun alaus aika.Pitkää päivää töissä kokok ajan ja kotona juuri ja juuri kerennyt käydä nukkumassa.Lapsia nähnyt vilaukselta päivän aikana.Joulujärjestelyt hoidetaan nyt yötä päivää taktiikalla.Ensiviikollakin töitä ma ja pe.Meillä jääny joulujutut ihan isännän armoille.Piytää yrittää nyt keretä tekeen kaikki ja tyytä isännän siivouksiin =)....ei lapset välitä onneksi muista kun lahjoista,niitä ei siivo häiritse =)

Eikö teillä ole vartijan päivystystä jos joku riehuu?
Hyvä kun vaihdat alaa kun ymmärrettävää kyllä olet väsynyt. Ja tärkeintä on ettet kosta niille yksinäisille vanhuksille pahaa oloasi, kuten jotkut tekee.
En minäkään ymmärrä miten osa sukulaisista hylkää vanhukset...luulis olevan selvä että käytäs katsomassa ja jouluna edes otettais kotihoitoon.

Jouluna kotihoitoon? Missä unelmissa sä elät, jos vanhus on vuodepotilas ja sukulaisilla pitkä matka vanhusta katsomaan. Mun mummoni saa lisäksi epileptisiä kohtauksia, eikä kukaan sukulaisista ole sairaanhoitaja tai muutoin alalla että osaisi hoitaa.

Asuu kerrostalossa, jossa ei ole hissiä. Kantamallako me se mummo kotiinsa vietäisiin? Lisäksi on vaipoissa joten pesut ja muut aika hankalia tehdä pienissä tiloissa.

Katsomassa kyllä käydään mutta ajatus siitä että pitäisi jouluna ottaa kotihoitoon on melko monen kohdalla täysin mahdoton.

Mä olin viime jouluun asti tuollainen hössöttäjä kunnes vihelsin pelin poikki itseltäni. Tänä vuonna on menty sieltä mistä aita on matalin. Normaalisti meillä on tehty kaikki itse leivistä ja suklaista lähtien, tänä vuonna leivottiin pipareita valmis taikinasta. No lanttulaatikko, graavilohta ja sinappi tuli tehtyä itse tänäkin vuonna, mutta toivotin joulukiireet ja tressin hevonkuusen muuten. Me ollaan tytön kanssa lauleltu ja katsottu jouluelokuvia kainaloikkain hela viikko.

Mitä ihmettä sä säälit ihmisiä ketkä saavat aikaan paljon ja elävät täysillä elämäänsä? Kyllä on tavoitteet matalalla jos sinusta tärkein on kodin siivous : D Taidat olla joku 60v. vanha rouva tai muuten vain äärimmäisen vanhanaikainen tyyppi. Ja ahdasmielinen kommenttiesi perusteella.

Se että on kotona ei tarkoita sitä että on paljon lasten kanssa. Se aika voi kulua paljon muuhunkin kuin lapsiin.

Juuri näin. Hyvät, työssäkäyvät ahkerat äidit kyllä ovat aidosti läsnä kun kotiin tulevat lapsillensa ja miehellensä. Mutta kotiäidit taitaa katkeroitua, se lattian jynssääminen kun kovin antoisaa puuhaa tuskin on ja sen voi ulkoistaa jos ei kerkeä hoitaa. :)

[QUOTE="äiti88";29359562]Mä en nyt kyllä saanut yhtään sun pointista kiinni. Töissä kaikki on naama norsunvitulla mutta sä onneksi oot saanu naaatiskella siivoamisesta?[/QUOTE]

Mulleko tämä oli tarkoitettu?
En nyt kyllä ymmärtänyt miten tuo työ tuli?

Yhteistyössä