saakohan sterilisaation

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1 lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1 lapsi

Vieras
olen v-1971 syntynyt ja minulla on yksi 4-vuotias tyttö.ajattelin että jos luoja suo vielä toisen lapsen niin sen jälkeen sitten olisi meidän "kiintiö" täynnä.toinen lapsi syntyisi lääkärin mukaan myös sektiolla.käyköhän sterilointi sen yhteydessä ja riitttääköhän perusteet kun on yli 30 vuotias ja 2 lasta sitten.

http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy33.html

Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi hakijan tulee täyttää ainakin yksi seuraavista edellytyksistä:

1. Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta.
2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta.
3. Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä.
4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot.
5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika.
6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.

Itse otin sektion yhteydessä sterilisaation. Oli helppo toimenpide siinä samalla, ei ylimääräisiä sairaslomia tai kustannuksia.

Kysy neuvolakäynnin yhteydessä että miten pitää toimia. Itse sanoin siitä viimeisessä ultrassa synnytyssairaalassa ja täytyimme kaavakkeet valmiiksi. Vielä sektion yhteydessä lääkäri kysyi olenko varma asiasta, jolloin olisin voinut perua sektion.

Yhteistyössä