Ööö, se sun lapses on sun vastuulla ihan koko ajan...Tätä mäkin oon joskus miettinyt, että sehän ois sitten mun vastuulla, jos vauvalle käy jotain sillä aikaa kun olen poissa.
Kannattaiskohan tällaisetKIN asiat miettiä jo etukäteen... Jos ei selviydy sekä koiran että vauvan kanssa kunnialla, niin jos jättäisi toisen hankkimatta?miehen matkojen ajan olemaan yksin vauvan kanssa ja meillä oli silloinkin koira. En voinut aina pukea vauvaa ja raahata vaunuja ulos kun koira piti ulkoiluttaa.
Tosin koiran puolesta ikäviä nämä todella nopeat pisulla käynnit olivat.
Tiedän äidin joka teki näin. Jätti vauvan kotiin kun haki/toi taaperonsa hoitoon. Tuumasi vain että jos itkee sielä niin ei se nii haittaa. Asuivat noin 10min kävelyn päässä ja siihen lisäksi se aika lapsen pukemiseen jne....Heitteillejättö. Että kyllä niitä on jotka jättää muutenkin kun kipastakseen pihalla roskia viemässä.Postilaatikolla tai roskiien viemässä käyt 2 minuutissa, isompien sisarusten noutamisesta tuskin selviää siinä ajassa kotiin? Luulen, että lastensuojelullakin voisi olla jotain sanottavaa, jos vauva jätetään yksin kotiin!
Koiraako tässä sinun tapauksessa pitäisi sääliä? Siis ihan oikeasti! Sekö se tärkeintä tässä oli? Ei sinun olisi pitänyt pakosti näin toimia, sinä tahdoit näin toimia, muitakin ratkaisuja varmaan olisi ollut. Miksi lasta ei olisi voinut vaan pukea päälle? Ai niin joo, huoh miten vaikeaa se olisi ollut!Tosin koiran puolesta ikäviä nämä todella nopeat pisulla käynnit olivat.
Tätä muinaiset suomalaiset- argumenttia odotinkin. Se on varmasti käsitelty jokaisessa vastaavassa ketjussa. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ennen ei ollut antibioottejakaan, mutta en mä siksi jätä pissatulehdusta hoitsmatta kun isoisoäiti kuoli munuaisaltaan tulehduksesta johtuvaan sepsikseen.Jännä, että ollaan heti pitämässä nykypäivän äitejä uusavuttomina, jos joku jättää vauvansa koiran pissityksen tai isomman lapsen hakemiseen likeltä. Ennenvanhaan äidit jättivät huoletta vauvat yksin tai pienen sisaren kanssa tupaan, kun menivät lypsylle yms.
itse en ole uskaltanut vauvojani jättää, jos pihalta olen poistunut, mutta ei se vauva hajoa, jos hetken on yksin. Meilläkin vauvat heräilivät unistaan rauhassa jokellellen, joten sielä ne saattoivat vaunuissa tai sängyssä jokellella joskus kun suihkustakin tulin. Enkä nyt todellakaan tarkota, että kenenkään pitäisi kättää saati, että jättäisi markettireissun ajaksi, mutta kauheaa hysterisointia.