Saako vauvaa jättää yksin hetkeksikään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis ei siinä ole mitään kauheeta jos omalla pihalla olet itkuhälyttimen kans, mä lähinnä tarkotin että lähtee ite johki koiraa lenkittää ja vauva jää yksin kotiin.Kunhan heti pääsee vauvan luo jos tarvis.Mä viittasin enemmän siihen kun täällä puhuttiin että lähtee koiraa ulkoiluttaa ja jättää vauvan yksin kotiin.Ja kyl noi isovanhemmat on välil aika höpsöjä noitten lastenlasten suhteen :)

Miten voi elää että ei jossain vaiheessa jätä vauvaa yksin? Tai ettette ole kuuloetäisyydellä?

Eikö se riitä jos jättää vauvan nukkumaan omaan sänkyynsä turvallisesti ja käy katsomassa ja kuullostelemassa silloin tällöin? Musta ei ole kovinkaan eri asia vaikka se että nukkuu sillä välin kun vauvakin, eihän siinäkään olla täysin toisen unta vahtimassa.

Minä en saisi koskaan mitään aikaiseksi jos en uskaltaisi sekunniksikaan jättää vauvaa silmistäni. Mutta aina pitää tarkistaa että puitteet on turvalliset.

Tottakai vauvan voi jättää nukkumaan yksinään ilman että tarvitsee koko ajan vahdata, tää juttuhan lähti siitä että voiko vauvan jättää yksin nukkumaan kun lähtee pissattamaan koiran pentua, mä ainakin olen koko ajan kuuloetäisyydellä/ niin että itkuhälytin toimii.Tääl vissiin puhuttiin siitä että kerrostalossa asuu ja lähtee ulkoiluttamaan koiraa ja jättää vauvan sinne kämppään yksin...Eihän todellakaan saisi mitään tehtyä jos vieressä vahtais vauvaa koko ajan, mutta itse en kuuloetäisyyttä kauemmaks lähe.

Yhteistyössä