Saako vauvaa jättää yksin hetkeksikään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Tietenkin vastaus on EI,mutta kyse on tälläisestä hommasta,meille on tulossa koiran pentu sekä vauva,ja kysynkin että kun vauva nukkuu, voiko siinä mielestänne käydä koiran kanssa ulkona n.5min? Siis kun pennun pitää päästä pissalle?! Eli voiko vauvaa jättää 5 minuutiksi yksin? Minusta kyllä ei :( Onko teillä ollut tälläistä tilannetta, ja jos on, miten ootta ratkonut?

NO, laitatko vauvan yksin ulos nukkumaan vaunuihin itkuhälyttimen kanssa? Jos vauva on sisällä omassa sängyssään nukkumassa, niin kyllä se itkuhälytin toimii niinkin päin :)

Sinun tilanteessasi jättäisin koiran hankkimisen vähän myöhempään ajankohtaan. Jos asutte rivarissa, vois sen koiran päästää takapihalle pika-pissille hätätilanteessa, mutta kun ei ne pennutkaan ihan käskien pissi ja pasko, että todellisuudessa siellä ulkoiltaessa voi vierähtää pitempääkin..

Kun vauva on nukkunut niin olen käyttänyt koiria ulkona. Välillä jos koiran on ollut pakko päästä niin olen laittanut vauvan omaan sänkyynsä ja leluja esille. Siis sillon kun vauva on tyytyväisenä katsellut. Huutavana paikka on kyllä sylissä. Pitäähän sitä välillä itekin vessassa käydä, enkä ole kyllä vauvaa mukaan ottanut.. ;)

Ei saisi jättää. JOS jotakin tapahtuisi, äitiä odottaisi syyte heitteille jätöstä. Tämän tiedän ihan faktana. Monet käyvät esim pyykkejä ripustamassa, mutta niin vain on, että jos tuona aikana jotain sattuu, se on äidin vika lain mukaan, koska on jättänyt lapsen yksin.

Kokeile vaikka kantoreppua, siihen menee ihan vastasynytynkin. Tai sitten otat vain vauvan toppapuvussa kainaloon, kyllä se siinä pärjää ja jaksat kantaa sen 5 minuuttia.

siis riippuu minne sä sittä koiraa lähdet pissattamaan. ei ny tietty minnekkää kilometrin päähän mutta jos sä sen pissalle päästät omalle pihalles ni mikset vois mennä? seisot ite ovella ja päästät koiran siihen parin metrin päähän.

Itkuhälytin mukaan niin kuuluu varmaan vaikka palohälyttimen äänikin itkun lisäksi. Ei sitä koiraa varmaan kauaksi tarvi lähteä pissattamaan.
Kyl mä ainakin ajattelin kesäaikaan olla pihalla, vaikka vauva ja isompi lapsi nukkuvat sisällä...

Vaunut olohuoneessa ja vauva köllöttelemään sillä aikaa kun pentu tekee asiansa takapihalle. Jätän kuistin oven auki joten kuulen jos vauva itkee koska matkaa meihin on vain muutama metri. Isäntä kun tulee niin käyttää tai minä käytän koiraa loppupäivän läheisellä metsäpolulla jotta oppii ettei pelkkä takapiha ole asiointia varten :)

Alkuperäinen kirjoittaja ota mukaan:
Ei saisi jättää. JOS jotakin tapahtuisi, äitiä odottaisi syyte heitteille jätöstä. Tämän tiedän ihan faktana. Monet käyvät esim pyykkejä ripustamassa, mutta niin vain on, että jos tuona aikana jotain sattuu, se on äidin vika lain mukaan, koska on jättänyt lapsen yksin.

Kokeile vaikka kantoreppua, siihen menee ihan vastasynytynkin. Tai sitten otat vain vauvan toppapuvussa kainaloon, kyllä se siinä pärjää ja jaksat kantaa sen 5 minuuttia.

Mistä tiedät että tuo on fakta? Hieman kyllä epäilyttää..

Kun meillä tyttö oli vauva, pissatin koirat vauvan nukkuessa sängyssään. Myös nykyään kun tyttö (2v) on sisällä, käytän koirat nopealla pissalla, mutta ihan vaan 5 min. Pentu on vietävä heti pissalle kun se herää, eli et voi odottaa sitä kymmentä minuuttiia jos vauva haluaa silloin syödä. Pentu ei opi sisäsiistiksi, jos se jo ehtii pissata sisälle. Harkitsisin myös koiranhankintaa vähän myöhemmin.

Asun toisessa kerroksessa :( olisikin oma piha! *huokaus Niin kun mietin että pitäähän sitä käydä suihkussa,ja vessassa ja sielä saattaa hyvin mennä 10 minuuttia niin entäs onko se sama asia jos käy ihan pikaisesti siis ulkona että koira saa pissattua...? Piti vissiin alkaa hankkiin rivaria...tai sitä kyllä etsitään mutta kun ei löydy... :(

Tottakai äiti on 100% vastuussa lapsesta. Fakta mikä fakta. Itse laittaisin esim rintareppuun tms. Ja hankkisin koiran myöhemmin jos vielä polttelee... nimittäin voi olla ettei pienen vauvan kanssa just polttele herätä aamuisin klo 7 pissattamaan koiraa ;)

siis huoh kyllähän niitä vahinkoja voi sattua vaikka olisit koko ajan vauvan vieressä. Itse jouduin jättämään esikoisen vauvana pinnikseen kun piti mennä hakemaan mullikoita naapurin kaurahalmeesta, ei oikein ollut vaihtoehtoja kuin jättää vauva sinne sänkyynsä.

Mikset ota vauvaa mukaan? Mikäs sen parempi vauvalle kun nukkua vaunuissa ulkona. Saa koiraparkakin vähän pidemmän ja paremman ulkoilun kun pikaisen pissan takapihalle... :)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Asun toisessa kerroksessa :( olisikin oma piha! *huokaus Niin kun mietin että pitäähän sitä käydä suihkussa,ja vessassa ja sielä saattaa hyvin mennä 10 minuuttia niin entäs onko se sama asia jos käy ihan pikaisesti siis ulkona että koira saa pissattua...? Piti vissiin alkaa hankkiin rivaria...tai sitä kyllä etsitään mutta kun ei löydy... :(

Aika paha. Itse en uskaltaisi vauvaa jättää varmaan ollenkaan kerrostaloasuntoon yksinään...

Riittääkö teillä aika kouluttaa koiraa kunnolla? Pieni lapsi ja pentukoira voivat olla melko raskas yhdistelmä.

No jaa toi viimeinen oli ehkä jo liikaa.. Jos käy siis postit katsomassa ja jotain silla välin käy?? Tai jotain vastaavaa. Kyllä siinä omalla pihalla voi huoletta käyttää. Ei kannata kuitenkaan liiallisuuksiin mennä :)

Okei. Jos vauva (pieni vauva) on esim. 5min yksin pinniksessä, niin mitä ihan kauheaa voisi tapahtua? Nukkuuhan vauva yölläkin ilman että joku sitä koko ajan tarkkailee.

Yhteistyössä