Saako teille lasten kaverit tulla omien eväiden kanssa kylään?

mu
no riippuu varmaan tilanteesta.Jos joka päivä kyläilee karkkipussin kanssa niin sit kyl sanoisin et voi syödä karkkinsa sit myöhemmin.Meil ei karkkia syyä ku kerran viikossa
 
vieras
Eiole kukaan pyrkinyt sisään karkkien kanssa, joita ei olisi tarkoitus tarjota. Jos sellasia karkkeja on, niin ovat jättäneet autoon kysymättäkin. Ja meille ei tultais kyllä syömään herkkuja ja sitten omat lapset olisi ilman.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-79:
tottakai, ei tollasta voi kieltää:eek:. Parempi ois ettet päästä lainkaan kylään...jos tollai ajattelet.
Ai vaikka kävisi tosi usein makeisineen? Katsottaisko teillä sit vierestä vai syötäis itse kans?
 
MÄ voin vaan kuvitella esikoosen kaverien ilimeet ku mä kieltääsin niiltä omien evähien syönnin :D :D Etenki ku niitä on täs ny ollu kesän mittahan toinenki meillä yökyläs ja ihan vaan tavallisesti kyläs.
Minen oo toisten mukuloosta vastuus se on niiren omien vanhempien asia. Saavat syärä aivan vapaasti ja muutenki saavat syödä meillä jos näläkä on. Mä tykkään ku ovat ku kotonansa. Nuoret on ihania :heart:
 
neiti-79
no vaikkakin, kyl meiän lasten kaverit tuo karkkia mukanaan. Tarjoaa toki muutaman makeisen lapsilleni siitä pienestä pussista joka on... mut vaikkei antaiskaa ni en todellakaan rupeaisi kieltämään!!:eek:
 
kunhan kaikille tarjotaan. Sama koskee omia lapsiani ihan jo välipalavoileivänkin kanssa eli jos välipalaa otetaan niin tarjotaan myös muille tenaville, vaikka lapset keskenään olisi kotona. Ja joskus kakkonen sitten onkin saattanut jopa puuron koko porukalle keittää jos nälkä on ollut.
 
En mäkään varmaan kieltäisi, jos joskus joku toisi ja tarjoaisi muillekin, mutta meillä ei normaalisti syödä jatkuvasti herkkuja. Muutama vuosi sitten meillä oli kuitenkin ongelma, kun poijan kaveri tuli harvase päivä herkkujen kera meille, niin tein sellaisen säännön, että tulkoot meille vasta kun on herkut syönyt tai sitten ostakoot ne vasta meiltä poistuessaan.

Onko tosiaan niin, että perheissä saa lapset syödä karkkia vaikka päivittäin, jos joku kaveri pussin kanssa tulee kylään? Missä on karkkipäivät ym?
 
Ei ole ollut tuollaista meillä. Mä varmaan kieltäisin, jos alkaisi toistumaan, koska en tykkää, että karkkeja mössätään jatkuvasti. Meillä on karkkipäivä ja satunnaisesti siitä voi poiketa, mutta ei jatkuvasti. Enkä missään nimessä anna mussuttaa mitään sipsejä ympäri taloa.
 
En tykkäis yhtään, että meidän lapset kyläilis herkkujen kans lapsiperheissä. Mielestäni se ois tyhmää. Eli toivottavasti meille ei moista aasia tule kylään. Jos kaikki lapset ois isompia, niin ehkäpä paremmin hyväksyisin. Ja kun meillä ei lastenhuoneissa ruokailla muutenkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
En mäkään varmaan kieltäisi, jos joskus joku toisi ja tarjoaisi muillekin, mutta meillä ei normaalisti syödä jatkuvasti herkkuja. Muutama vuosi sitten meillä oli kuitenkin ongelma, kun poijan kaveri tuli harvase päivä herkkujen kera meille, niin tein sellaisen säännön, että tulkoot meille vasta kun on herkut syönyt tai sitten ostakoot ne vasta meiltä poistuessaan.

Onko tosiaan niin, että perheissä saa lapset syödä karkkia vaikka päivittäin, jos joku kaveri pussin kanssa tulee kylään? Missä on karkkipäivät ym?
Täällä maalla niitä kavereita ei tuu joka päivä kylään, ja yleensä tulee ilman omia eväitä vanhempiensa kera. Ongelma lienee ennemmin jossain tiiviillä asuinalueella. Täältä lähdetään kerhoihin ja leikkikentälle jos kavereita haluaa.
 
vieras
meidän lapsella on ainaomat keksit tai pullat tai leivät mukana kun menee kylään. on niin allerginen et kaikille helpompi näin. syö eväänsä silloin kun toisetkin syö.
 

Yhteistyössä