Saako synnytyssaliin ottaa mukaan oman tietokoneen?

• Viestiketjun aloittaja kohta poksuu
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";24541408]Tai miksi edes mennä sinne sairaalaan, laittaa vain palstan auki ja ponnistaa kotona. Tarvittaessa isä voi kirjoittaa tänne, mikäli ei itse juuri sillä hetkellä pysty. Kyllä palsta tietää. :snotty:[/QUOTE]

Tai se äitikin, kun iskä pyörtysi lattialle että mitä mää nyt teen!?!

Ja palsta vastaa että jätä se sika, kummosen kanssa sä oletkaan mennyt lapsen tekemään? Jättää nyt pulaan tuolla tavoin.....

• Tykkää
Reactions: Modesti
"vieras"
kuules aamuäree ei se ihan aina niin ole että synnytyssaliin mennään vasta kun todenteolla synnytetään...meillä ainakin silloin kovasti ruuhkaa ja sinne pääsi vasta ponnistamaan ja olin sen ajan osastolla kivuissani ja kestinne paremmin kun juttelin mesessä kamujen kanssa =)

[QUOTE="vieras";24541427]kuules aamuäree ei se ihan aina niin ole että synnytyssaliin mennään vasta kun todenteolla synnytetään...meillä ainakin silloin kovasti ruuhkaa ja sinne pääsi vasta ponnistamaan ja olin sen ajan osastolla kivuissani ja kestinne paremmin kun juttelin mesessä kamujen kanssa =)[/QUOTE]

Kuulen kuulen, ja sitähän mä sanoinkin, ettei siellä salissa useinkaan makoilla ja odotella. Höh.
Ja en ole teilannut tätä ajatusta, vai?

[QUOTE="vieras";24541427]kuules aamuäree ei se ihan aina niin ole että synnytyssaliin mennään vasta kun todenteolla synnytetään...meillä ainakin silloin kovasti ruuhkaa ja sinne pääsi vasta ponnistamaan ja olin sen ajan osastolla kivuissani ja kestinne paremmin kun juttelin mesessä kamujen kanssa =)
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24541436:
Kuulen kuulen, ja sitähän mä sanoinkin, ettei siellä salissa useinkaan makoilla ja odotella. Höh.
Ja en ole teilannut tätä ajatusta, vai?
[/QUOTE]

Hehe, nytkö tulee jo kohta riita siitä et jotkut onki yhtäkkiä samaa mieltä. :D

"vieras"
no mua ny lähinnä ärsytti ton aamuäreen kommentissa se,että sen mielestä todenteolla synnytetään vasta kun ponnistetaan!!!!!!!!!!!!!!!! Mä ainakin synnytin todenteolla jo siellä osastolla kun kivuissani kärvistelin ja tosiaan kävin vaan ponnistamassa sitten salissa!!!

"..."
luimpa tuolta odostusajasta syyskuisten juttuja ja siellä ainakin viimeisimmät päivitykset synnytystilanteesta tyyliin "kohta ei pysty enää kirjottaa, yökköä odotellessa"
että ompas nyt niin kauheeta jos jotkut jaksaa kirjottaa vielä netissä sieltäkin. kyllä siellä varmaan on muutakin mielessä mut onko se sitten niin myrkkyä jos jollekulle tulee mieleen ottaa sinne läppäri, jos näin saa tehdä? heti ollaan arvostelemassa kuinka itsellä ei tulis mieleenkään. ymmärrän et tää on keskustelupalsta ja mielipiteitä löytyy, mut eihän noi nyt vaan liittyny tähän mitä ap kysyi. hän esitti kysymyksen eikä pyytänyt kenenkään mielipidettä että mitä ootte mieltä tällasesta.
ymmärrän kyllä et joidenkin on vaan tultava sanomaan se oma mielipide joka asiaan :) varsinkin siis niihin missä selvästi aihe eriää omasta rakkaasta mielipiteestään.

ainiin ja ps. en ole itse ottamassa läppäriä mukaan vaikka saisinkin. LA on marraskuun tienoilla.

heko hee
pitää synnytyssalissa 12 h ilman supistuksia..just joo..repesin..

[QUOTE="Moona";24541186]Minä olin ilman supistuksia synnytyssalissa 12 tuntia ja olisin ollut tosi iloinen jos salissa olisi ollut läppäri tai mikä tahansa muukin viihdyke kuin mies ja huonosti kuuluva radio. Eli tilanteita on niin erilaisia...[/QUOTE]

"Moona"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24541306:
Saliin mennään siinä vaiheessa kun synnytetään toden teolla. Ihan sivusta huom.
Kyllä sinne joskus laitetaan odottamaan synnytyksen käynnistymistäkin, jos tilaa on. Näin ainakin minulla meni (olin salissa reilu vrk).

Subjektiivinen näkemys
Mua vaan lähinnä mietitytti se, että minkälainen kuva ap:lla on synnyttämisestä, jos siis ei ole aikaisemmin synnyttänyt. Kyllä varmasti jos vaikka lähdetään käynnistämään epäkypsästä tilanteesta, on aikaa olla tietokoneella. Mutta sitten kun on yksilöitä, jotka ennen ensimmäistä synnytystä kehuvat kovaa kipukynnystään ja ovat ottamassa kaikenmaailman ajankulua synnytysreissulle mukaan... Ja sitten se totuus iskee silmille todellisen synnytyksen alettua ja huomaa, ettei siinä nyt oikein tarvi muuta ajankulua kuin sen ajatuksen, että selviääkö tästä tuskasta hengissä.

"noh"
ainakaan KHKS ei anna pitää edes kännykkää päällä salissa - tuskin siis läppäriäkään.

Ei olis kyllä tullu mieleenkään kaivata nettiä, vaikka viikon verran olinkin sairaalassa.. Keskityin ennemmin ensin kipuun ja sitten vauvaan.

Kai se on synnärikohtataista. Meidän synnärillä ei saanut olla kännykkä auki ollenkaan, joten olettaisin että kannettavakin on kielletty. Osastolla kyllä sallittiin molemmat.

Mulla käynnisteltiin synnytystä pariin otteeseen. Eka yritys kesti viikon ja kaksi kertaa jouduin olemaan salin puolella tipassa ja käyrillä. Kyllä siinä jo vähän puhelinta tai läppäriä kaipaili, kun möllötti siellä salissa ilman telkkaa lehdet seuranaan. Toka yritys sitten onneksi tuotti tulosta, mutta ei sekään heti käyntiin lähtenyt. Läppäri olisi ollut ihan kiva saada mukaan. :)

"..."
Mua huvittaa nää jotka päivittää facebookkia synnytyssalista. Luulis että siellä on muutakin ajateltavaa kun että kaverit saa lukea mitä nyt tapahtuu. Mutta tää onkin vaan mun mielipide. Ja kotkassa saa ainakin pitää puhelimen salissa päällä, että todellakin paikkakohtasta. Eli kysäseppäs sieltä omasta sairaalasta.

Ja tohon on pakko kommentoida, että saliin pääsee vasta kun tosissaan alkaa tapahtua. Kyllä mä olin ainakin 8h salissa vaikka supistuksia tuli puolen tunnin välein.

"Vieras"
Meinaat päivittää synnytyksen kulkua?

"3cm auki"
7cm auki"
"Lapsivedet meni kun kalvot puhkastiin"
"Sisätutkimustehty, täysin auki, voin alkaa ponnistamaan"

"Vauvan pää puoliks ulkona"
"Nyt se syntyi"
:D :D :D

Yhteistyössä