Työttömänä, onko minun pakko ottaa vastaan myös muita kuin oman alan työpaikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Eli olen korkeakoulusta valmistunut hoitoalan ammattilainen, jonka oman suuntautumisen työpaikkoja ei tällä hetkellä ole. Minulle kuitenkin tutun kautta tarjottiin työpaikkaa muutamaksi kuukaudeksi puhelinpalvelusta/myynnistä. Onko minun pakko ottaa tuo paikka vastaan, saako työkkäri/kassa sen tietoonsa jos en sitä ota vastaan?

Osoitusta ko.paikkaan ei siis ole.

En nyt kyllä tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että työkkäriä kiinnostaa vain heidän kauttaan tulleiden työtarjousten hoito. Ja jos en nyt ihan väärin muista niin ekat 3kk on sellainen "suoja", että voit vaatia oman alan hommia tai jotain sinnepäin.. Mutta en nyt siis ole varma tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mikä on korkeakoulusta valmistunut hoitoalan ammattilainen? Sairaanhoitaja?
Eiköhän se ole hoitotieteiden maisteri?

Miten niin? Onhan amk:kin korkeakoulu.

Niin on, mutta harvoinpa sairaanhoitajat työttöminä on, ainakaan työpaikkojen puutteen takia.

Amk on ammattikorkeakoulu, yliopistot ja korkeakoulut ovat korkeakouluja. Kyllä...kyllä mä TIEDÄN, että amk:takin voi pitää korkeakouluna, koska sen koulun nimessä se sana ilmenee. Musta on selkeämpää puhua ammattikorkeakouluista ja krokeakouluista. Jos oammattikorkeakoulut on korkeakouluja, niin mitä korkeakoulut sitten ovat? Siis erotukseksi ammattikorkeakouluista?

Amk on ammattikorkeakoulu, yliopistot ja korkeakoulut ovat korkeakouluja. Kyllä...kyllä mä TIEDÄN, että amk:takin voi pitää korkeakouluna, koska sen koulun nimessä se sana ilmenee. Musta on selkeämpää puhua ammattikorkeakouluista ja krokeakouluista. Jos oammattikorkeakoulut on korkeakouluja, niin mitä korkeakoulut sitten ovat? Siis erotukseksi ammattikorkeakouluista?

Korkeakoulu on yleisnimitys 3. asteen oppilaitoksista. Sinunko mielestä sitten ylemmän korkeakoulututkinnonkin voi saada vain yliopistosta? Mitäs ne yamkit sitten on?

Korkeakoulu on yleisnimitys 3. asteen oppilaitoksista. Sinunko mielestä sitten ylemmän korkeakoulututkinnonkin voi saada vain yliopistosta? Mitäs ne yamkit sitten on?
Mun puolesta ylemmän korkakoulututkinnon voi saada vaikka peruskoulusta, jos niin halutaan. Kyse oli mulla siitä, miten erotellaan - käsitteellisesti - amk-tutkinto ja esim yliopistotutkinto? Korkeakoulututkinto ja akateeminen loppututkinto?

Oman suuntautumisen? siis jos teillä suuntautumiset menee niinkuin esim. lähihoitajilla (lapset, vanhukset, vammaiset...) niin myös muu suuntautumisvaihtoehto katsotaan sinun omaksi alaksi. Kokonaan _toisen alan_ töitä ei tarvitse ottaa vastaan 3 kuukauteen (saa sen ajan etsiä omia töitä). Jos paikka ei ole osoitettu työkkäristä, ei siitä tule karenssia, ellei paikan tarjoaja ole vittumainen ja soita työkkäriin ja kerro.

Mun puolesta ylemmän korkakoulututkinnon voi saada vaikka peruskoulusta, jos niin halutaan. Kyse oli mulla siitä, miten erotellaan - käsitteellisesti - amk-tutkinto ja esim yliopistotutkinto? Korkeakoulututkinto ja akateeminen loppututkinto?

Itse jo vastasit itsellesi ennen kuin edes kysyit. :)

Siis yliopistotutkinto ja ammattikorkeakoulututkinto. Molemmat kuuluvat yläkäsitteen korkeakoulututkinto alle.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

Siis yliopistotutkinto ja ammattikorkeakoulututkinto. Molemmat kuuluvat yläkäsitteen korkeakoulututkinto alle.
Yliopistopuolella voidaan vielä erikseen määritellä että tiedekorkeakoulu ja taidekorkeakoulu. Varsinkaan tiedettä ei amk:ssa opeteta.

No toi yliopisto olikin aika helppo juttu, mutta vielä lienee olemassa kauppakorkeakoulu? Vai muuttiko sekin jo nimensä yliopistoksi?

No toi yliopisto olikin aika helppo juttu, mutta vielä lienee olemassa kauppakorkeakoulu? Vai muuttiko sekin jo nimensä yliopistoksi?

Suurin osa on tainnut muuttaa nimensä. Mutta jos sellaisia vielä on, niin se on sitten kauppakorkeakoulututkinto. Ei tehdä nyt asiasta yhtään vaikeampaa kuin se on. :)

Kauppakorkeakoulu on yliopisto, samoin teknillinen korkeakoulu, vaikket sinä niitä nimistä näekään. Epäilen, että elät jollain 80-luvulla.

Vähiin alkavat käydä. Helsingin kkk on Aalto-yliopistossa ja Tampereen on kanssa yliopistossa.

Yliopistohan on semmoinen missä on useamman alan opetusta, siksi aikanaan nuo pelkät korkeakoulut ovat olleet oman alan nimellä.

Ja lisäksi täytyy tehdä pesäeroa amk:hon.

Jos haet ko. paikkaa itsenäisesti ja saat sen ja kieltäydyt niin jos on veemäinen työnantaja niin hän saattaa ilmoittaa työkkäriin ja karenssi tulee, koska olet ko. paikkaa ensin itse hakenut.
Mutta jos siis ei ole osoitusta "väärän alan hommiin" niin niitä ei tietenkään kannata itsenäisesti hakea, jollei sellaisia ole valmis vastaanottamaan.
Ja kun ei ole osoitusta niin ko. työtä ei tarvitse hakea.

Kauppakorkeakoulu on yliopisto, samoin teknillinen korkeakoulu, vaikket sinä niitä nimistä näekään. Epäilen, että elät jollain 80-luvulla.
Tässä olet aivan oikeassa :D Siksi haluankin tietää, millä termein näitä uusia kouluja pitää kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Vähiin alkavat käydä. Helsingin kkk on Aalto-yliopistossa ja Tampereen on kanssa yliopistossa.

Yliopistohan on semmoinen missä on useamman alan opetusta, siksi aikanaan nuo pelkät korkeakoulut ovat olleet oman alan nimellä.

Oukei. Eli voidaan alkaa puhua korkeakoulu- ja yliopistotutkinnoista.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Oukei. Eli voidaan alkaa puhua korkeakoulu- ja yliopistotutkinnoista.

Mitä jos puhuisit ihan vaan amk- ja yliopistotutkinnoista, ja sittein yhteisnimityksenä korkeakoulututkinnoista, niin muutkin pysyvät kärryillä mistä on kyse.

Mitä jos puhuisit ihan vaan amk- ja yliopistotutkinnoista, ja sittein yhteisnimityksenä korkeakoulututkinnoista, niin muutkin pysyvät kärryillä mistä on kyse.
Toi amk- ja yliopistotutkinto on ihan hyvä vaihtoehto. Niillä pysyy riittävästi selvillä siitä, mikä tutkinto on kyseessä.

Yhteistyössä