Saako sinua lyödä?

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
vai onko tää vaan sarjassamme "lapsettomat ovat niitä PARHAITA lapsenkasvattajia?"

Ei vaan tää on sarjassamme mielipiteeni on että väkivalta ei ole kasvatuskeino. En oo omista kasvatustaidoista missään vaiheessa puhunut mitään, vaan siitä, saako lasta mielestäni kasvatuksellisesti kurittaa fyysisesti. Ja mielipiteisiin kaiketi minullakin on oikeus, vaikkei lapsia vielä oo?

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
Sitten pitää kaiketi vaan kokeilla, tai kysyä lasta hoitaneilta ammattilaisilta tai lapsen vanhemmilta. Musta olis ihanteellista, jos jokasessa erityisluokassa olisi rauhoittumisnurkka lapsille, jotka ei siedä pitelyä, mutta joiden on silti itsekseen tosi vaikee saada ne ikävät tunteen kytkettyä pois.

Minä yritän pärjätä kotioloissa, omien lasteni kanssa. Ilman avustajia tai ammattilaisia tai erillisiä rauhoittumistiloja. Lapseni eivät käy erityisluokkaa, eivätkä sitä tarvitse. Kouluympäristö on asia erikseen, siihen en ota kantaa.
:D

Mutta perkeleen kovapäisiä ja temperamenttisia ovat! *äitiinsä tulleet*

Lunatic
vai onko tää vaan sarjassamme "lapsettomat ovat niitä PARHAITA lapsenkasvattajia?"

Ei vaan tää on sarjassamme mielipiteeni on että väkivalta ei ole kasvatuskeino. En oo omista kasvatustaidoista missään vaiheessa puhunut mitään, vaan siitä, saako lasta mielestäni kasvatuksellisesti kurittaa fyysisesti. Ja mielipiteisiin kaiketi minullakin on oikeus, vaikkei lapsia vielä oo?
No mutta ei kannata vielä puhua niin kaikkitietävästi, kun et voi oikeesti tietää miten kasvatat lasta.
Käytäntö on usein ihan eri, kuin hienot teoriat.

Muistan jokaisen läpsyn,tukkapöllyn ja luunapin jotka olen saanut kokea,niitä ei ole montaa mutta en koskaan unohda miten pahalta se tuntui.Ei minua saa lyödä,tukistaa ym.Enkä minä tasan tee niin toisille,varsinkaan lapsille.

näin on

Kyllähän kaikilla saa mielipiteitä olla aiheesta kuin aiheesta. On minullakin omat mielipiteeni vaikkapa murhista ja pedofiileistä tms. vaikken itse ole murhaaja taikka pedofiili jne.. :headwall: [/quote]

Tää oli kyllä musta aivan järjetön vertaus ellei allekirjoittanut aio ruveta myöhemmällä iällään pedofiiliksi tai murhaajaksi

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

No mutta ei kannata vielä puhua niin kaikkitietävästi, kun et voi oikeesti tietää miten kasvatat lasta.
En varmaan oo missään kohtaa kommentoinutkaan tyyliin : näin kasvatan oman lapseni tai näin minä kasvatan? Ainoa mitä olen tehnyt, on että olen kertonut mielipiteeni lapsen ruumiillisesta kurittamisesta. Vaikka se ei ole sinulta karannut käsistä, niin se ei tarkoita, etteikö joltain muulta voisi karata. Sellaiseltakin, joka ajatteli että ei pari luunappia pahaa tee. Ja silloin kärsii lapset ja sitähän ei varmaan kukaan halua. Anteeksi nyt vaan , jos ärsyttää, mutta mun puolesta saa ärsyttääkin. Mua ärsyttää ihmiset jotka käyttää ruummiillista kuritusta kasvatuskeinona.

Lunatic
Kyllähän kaikilla saa mielipiteitä olla aiheesta kuin aiheesta. On minullakin omat mielipiteeni vaikkapa murhista ja pedofiileistä tms. vaikken itse ole murhaaja taikka pedofiili jne.. :headwall:
Tää oli kyllä musta aivan järjetön vertaus ellei allekirjoittanut aio ruveta myöhemmällä iällään pedofiiliksi tai murhaajaksi
[/quote]

Niinpä. :LOL:

Lunatic

En varmaan oo missään kohtaa kommentoinutkaan tyyliin : näin kasvatan oman lapseni tai näin minä kasvatan? Ainoa mitä olen tehnyt, on että olen kertonut mielipiteeni lapsen ruumiillisesta kurittamisesta. Vaikka se ei ole sinulta karannut käsistä, niin se ei tarkoita, etteikö joltain muulta voisi karata. Sellaiseltakin, joka ajatteli että ei pari luunappia pahaa tee. Ja silloin kärsii lapset ja sitähän ei varmaan kukaan halua. Anteeksi nyt vaan , jos ärsyttää, mutta mun puolesta saa ärsyttääkin. Mua ärsyttää ihmiset jotka käyttää ruummiillista kuritusta kasvatuskeinona.
Se on hyvä että ruumiillinen kuritus on laissa kielletty, koska hullut vanhemmat jotka pahoinpitelevät lapsiaan henkihieveriin, voisivat muuten vedota lakiin että "sehän oli vain selkäsauna ja sallittua",
mutta edes puolet päättäjistä ei tuomitse luunappia ja tukistusta. Ne eivät ole väkivaltaa.

Vai onko silitys tai pussauskin väkivaltaa, koska siinä kajoan lapseeni?

Se on hyvä että ruumiillinen kuritus on laissa kielletty, koska hullut vanhemmat jotka pahoinpitelevät lapsiaan henkihieveriin, voisivat muuten vedota lakiin että "sehän oli vain selkäsauna ja sallittua",
mutta edes puolet päättäjistä ei tuomitse luunappia ja tukistusta. Ne eivät ole väkivaltaa.

Vai onko silitys tai pussauskin väkivaltaa, koska siinä kajoan lapseeni?
Sä et nyt ees halua ymmärtää mun pointtia, niin että enpä jaksa yrittää sitä rautalangasta vääntää. Mä taisin jo sanoakin, että hyvä jos sulla on pysynyt homma hanskassa, mutta kaikilla ei pysy ja siksi en hyväksy tuota ruummiillista kuritusta yleisenä rangaistuksena, jota käytetään usein muiden rangaistuksien sijaan. Satunnainen luunappi pikaistuksen johdosta ei suinkaan ole mikään huostaanoton paikka. Mutta en alkaisi järjestelmällisesti käyttämään ruummiillista kuritusta tai anna itselleni lupaa moiseen toimintaan. Mutta kun sä et kerran edes yritä ymmärtää, niin turha vaiva selittää.

Jos alan tosiaan kiusaamaan koiraa, heittelemään kivillä tai muuta vastaavaa, niin kyllä saa tukistaa tai napata kädestä kiinni. Eli itselle tai muille vaaraksi oleva TAHALLINEN ja KIELLOISTA HUOLIMATON KÄYTÖS voi aiheuttaa moisen reaktion.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Jos alan tosiaan kiusaamaan koiraa, heittelemään kivillä tai muuta vastaavaa, niin kyllä saa tukistaa tai napata kädestä kiinni. Eli itselle tai muille vaaraksi oleva TAHALLINEN ja KIELLOISTA HUOLIMATON KÄYTÖS voi aiheuttaa moisen reaktion.
Tämäpä oli melkolailla hyvin sanottu =) En kannata väkivaltaa mutta olispa kiva tilanne vanhemmille kun naapuri tulee oven taa lasku kädessä, kun yks herranterttu on naarmuttanu niitten uuden volvon täyteen jälkiä...."kulta pieni, ei saa koskea naapurin sedän uuteen autoon eikä kenenkään autoon."Ja sit sama toistuu ja taas vain voivotellaan että lapset on niin vilkkaita... :whistle:

vieras
ja mun mielestä oli todella nöyryyttävää ja alistavaa joutua seisomaan nurkassa esimerkiks vieraiden aikaan, enemmän se on muhun jättäny jälkiä kun ne muutamat tukkapöllyt...

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin ensin ihmeissäni tuon Narikan tekstejä, mutta sitten huomasin iän profiilista... Jutellaanko samasta aiheesta vaikka 10 v- kuluttua!
Teinit tietävät kaikista asioista kaiken kaikkia muita paremmin ;) ! kymmenen vuoden kuluttua NaRikkakaan ei tiedä enää mistään mitään, saati 20 vuoden päästä. B)

Nojoo, eipä minusta ole kovin fiksua sekään, että jos ei osata kumota toisen väitteitä, ohitetaan ne vaan sillä, että itse on vanhempi ja siksi väistämättä myös viisaampi. Tai sillä, että tuolla ei edes ole lapsia, mikä ei tässä tapauksessa mitenkään liity asiaan.

Meillä ei lyödä ketään. Ja piste. Ja tuosta Tuohon ikä/lapsen saamis kysymykseen otan sen verran kantaa, että teininä olin hyvinkin "väkivaltaisen" kasvatuksen kannattaja, kunnes tulin järkiini, kun lapsia oikesti eläämääni sain. Aikuinen kun on niin kovin paljon isompi (jopa minä ) lapseen verrattuna! Ja hermostuksissaan, vaikka ei tarkoittaisikaan sitä, voi satuttaa ihan oikeasti..

Yhteistyössä