Laki? Luuletko, että työpaikan ohjeistusten ja sääntöjen pitää perustua johonkin lakiin?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507461:Mikä laki sen kieltää?
Erikseen? Miksi sen pitäisi olla erikseen? Oletko todella noin ulalla asiakaspalvelun perusteista, vaikka olet itse ollut kaupassa töissä? Ohhoh.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507754:Minä en tiedä yhtäkään kauppaa, jossa olisi tällainen sääntö erikseen.
Varmasti sen täytyy olla erikseen koska yleisesti tuollaista ei ole olemassa.Erikseen? Miksi sen pitäisi olla erikseen? Oletko todella noin ulalla asiakaspalvelun perusteista, vaikka olet itse ollut kaupassa töissä? Ohhoh.
:headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507754:Minä en tiedä yhtäkään kauppaa, jossa olisi tällainen sääntö erikseen.
Kommentointi ei kai läheskään aina ole asiakkaan nolaamista tai muuten negatiivista.Ei kai sitä tarvitse minkään lain tai säännön kieltää kun asiakaspalvelijan pitäisi itsekin tajuta olla nolaamatta asiakasta tämän ostosten takia.
Tässä taitaa olla kyse ettei niitä ostoksia saanut kommentoida mitenkään. Siis se positiivinen työkalu jolla myyjä myy on pois jonkun mukaan ihan kiellolla.Ei kai sitä tarvitse minkään lain tai säännön kieltää kun asiakaspalvelijan pitäisi itsekin tajuta olla nolaamatta asiakasta tämän ostosten takia. Hyvä ja fiksu asiakaspalvelija ei kommentoi mitään negatiivistä ja muka hauskojen vitsienkin kanssa kannattaa olla todella varovainen koska ihmiset ajattelevat eri tavalla.
Huono ja veemäinen asiakaspalvelija kommentoi negatiivisesti asiakkaan nolaten ja tuollaisen asiakaspalvelijan kannattaisi vaihtaa alaa.
Näinhän ap kuvittelee. Miksi hitossa muuten tällaista kyselee, kun ei ostosten kommentointia ole erikseen kielletty, eikä siitä voi rangaista. Vähän sama kun kysyisi, että saako vaatekaupan työntekijä kommentoida asiakkaan painoa. Mikä sen estää niin kauan kuin puhekyky on tallella? Ei siitä potkuja voi antaa.Laki? Luuletko, että työpaikan ohjeistusten ja sääntöjen pitää perustua johonkin lakiin?
Ap:han hieroo käsiään yhteen, kun kuvittelee nyt järjestävänsä myyjän hankaluuksiin, kun oli toiminut "väärin". Jos ei ostosten kommentointia ole kielletty, niin eihän myyjä ole tehnyt mitään väärin, jos nyt on vaikka kommentoinut että jaahas onko teillä juhlat tulossa. Ei sekään ole väärin, ettei huomauta asiakkaalle tämän ostavan pannukahvia kun pitäisi ostaa suodatinkahvia, paskaa palvelua toki, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.Erikseen? Miksi sen pitäisi olla erikseen? Oletko todella noin ulalla asiakaspalvelun perusteista, vaikka olet itse ollut kaupassa töissä? Ohhoh.
Kuulostat ihan kassatädiltä, joka istunut liian pitkään kassalla palvelemassa tyhmiä asiakkaita.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508019:Ap:han hieroo käsiään yhteen, kun kuvittelee nyt järjestävänsä myyjän hankaluuksiin, kun oli toiminut "väärin". Jos ei ostosten kommentointia ole kielletty, niin eihän myyjä ole tehnyt mitään väärin, jos nyt on vaikka kommentoinut että jaahas onko teillä juhlat tulossa. Ei sekään ole väärin, ettei huomauta asiakkaalle tämän ostavan pannukahvia kun pitäisi ostaa suodatinkahvia, paskaa palvelua toki, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.
Ai niin, miksi luulet, että olen ollut kaupassa töissä?
Älä nyt mitään väikkäriä ainakaan ala vielä vääntämään, jos tiedonhankinta perustuu omiin luuloihin.Kuulostat ihan kassatädiltä, joka istunut liian pitkään kassalla palvelemassa tyhmiä asiakkaita.
Tiedonhankinta =) Koetko useinkin, että sinutrta hankitaan tietoja?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508084:Älä nyt mitään väikkäriä ainakaan ala vielä vääntämään, jos tiedonhankinta perustuu omiin luuloihin.
No ei monetkaan (suurin osa) kielletyistä asioista ole kielletty työpaikalla, eikä niihin tilanteisiin ole ohjeita, mutta silti on selviö, ettei niin tehdä. En tarkoita juttelua asiakkaiden kanssa vaan käytöstapoja ja ammatillisuutta.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508019:Ap:han hieroo käsiään yhteen, kun kuvittelee nyt järjestävänsä myyjän hankaluuksiin, kun oli toiminut "väärin". Jos ei ostosten kommentointia ole kielletty, niin eihän myyjä ole tehnyt mitään väärin, jos nyt on vaikka kommentoinut että jaahas onko teillä juhlat tulossa. Ei sekään ole väärin, ettei huomauta asiakkaalle tämän ostavan pannukahvia kun pitäisi ostaa suodatinkahvia, paskaa palvelua toki, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.
Kyse on kylläkin siitä, miten normit ohjaavat ihmisten toimintaa. Ei sellaisesta käytöksestä, joka ei ole normien mukaista, kuitenkaan rankaista, ellei se ole yrityksen omien sääntöjen tai lainsäädönnön vastaista.No ei monetkaan (suurin osa) kielletyistä asioista ole kielletty työpaikalla, eikä niihin tilanteisiin ole ohjeita, mutta silti on selviö, ettei niin tehdä. En tarkoita juttelua asiakkaiden kanssa vaan käytöstapoja ja ammatillisuutta.
Miksi minä olisin jonkun väitöskirjan kohde ja mitä ihmettä sellainen ihminen tutkisi? Mikä pirun kysymys?Tiedonhankinta =) Koetko useinkin, että sinutrta hankitaan tietoja?
Luuletko tosiaan ettei Hirmuisen naiiveja juttuja.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508140:Kyse on kylläkin siitä, miten normit ohjaavat ihmisten toimintaa. Ei sellaisesta käytöksestä, joka ei ole normien mukaista, kuitenkaan rankaista, ellei se ole yrityksen omien sääntöjen tai lainsäädönnön vastaista.
Minä en ole kuullut, että ketään olisi koskaan irtisanottu, kun kysyy kaljan ostajalta, onko saunapäivä. Päinvastoin laki velvoittaa kysymään, kenen käyttöön juomat ovat, jos myyjä epäilee, että niitä välitetään alaikäisille.Luuletko tosiaan ettei Hirmuisen naiiveja juttuja.
En ole mikään asiakaspalvelun ammattilainen ja kunnioitan heidän mielipidettään tästä sillä he ovat alan ammattilaisia. Luulen kuitenkin, että alalla kuin alalla jos et osaa palvella ja kohdella asiakasta hyvin niin perästä kuuluu ja vaikeuksia tulee, lopulta voi tulla potkut. JA työnantaja keksii kyllä syyn heittää huonon työntekijän pihalle jos niikseen tulee, että siinä "taistelussa" häviää työntekijä.
.. Ja siitähän tässä olikin kyse.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508175:Minä en ole kuullut, että ketään olisi koskaan irtisanottu, kun kysyy kaljan ostajalta, onko saunapäivä. Päinvastoin laki velvoittaa kysymään, kenen käyttöön juomat ovat, jos myyjä epäilee, että niitä välitetään alaikäisille.
Mitä sä oikein selität? Kyllä sun pitäisi tietää, mitä hyvä asiakaspalvelu on ja mitä vastaavasti huono. Negatiivinen käytös myyjältä on totta kai kielletty, eikä asiakkaan tarvitse negatiivista käytöstä sietää.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508019:Ap:han hieroo käsiään yhteen, kun kuvittelee nyt järjestävänsä myyjän hankaluuksiin, kun oli toiminut "väärin". Jos ei ostosten kommentointia ole kielletty, niin eihän myyjä ole tehnyt mitään väärin, jos nyt on vaikka kommentoinut että jaahas onko teillä juhlat tulossa. Ei sekään ole väärin, ettei huomauta asiakkaalle tämän ostavan pannukahvia kun pitäisi ostaa suodatinkahvia, paskaa palvelua toki, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.