ah m mutta unohdat negat11v1sen pos1t11v1seen kääntäm1nen saa myyjänk1n nauramaan.
Entä mitäpä luulet tapahtuvan, jos myyjä kysyisi kaljan ostajalta, että eikö vähempikin riittäisi, vaikutat juopolta kun näin paljon viinaa kannat kotiisi?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508175:Minä en ole kuullut, että ketään olisi koskaan irtisanottu, kun kysyy kaljan ostajalta, onko saunapäivä. Päinvastoin laki velvoittaa kysymään, kenen käyttöön juomat ovat, jos myyjä epäilee, että niitä välitetään alaikäisille.
Kaljan ostaja suuttuu eikä käy enää kyseisessä kaupassa, naapurin mummon sen sijaan tykää palvelusta ja siitä että kauppa ei myy liikaa kaljaa ja suosii ko. kauppaa jatkossa. (Suomessa on myös kauppaketju joka ei myy kaljaa tai tupakkaa ollenkaan + on sunnuntaisin suljettu ja asiakkaita tutuu riittävän ihan hyvin myös elintarvikeostoksilla)Entä mitäpä luulet tapahtuvan, jos myyjä kysyisi kaljan ostajalta, että eikö vähempikin riittäisi, vaikutat juopolta kun näin paljon viinaa kannat kotiisi?
*aplodit* Hienosti jäi pointti ymmärtämättä.Kaljan ostaja suuttuu eikä käy enää kyseisessä kaupassa, naapurin mummon sen sijaan tykää palvelusta ja siitä että kauppa ei myy liikaa kaljaa ja suosii ko. kauppaa jatkossa. (Suomessa on myös kauppaketju joka ei myy kaljaa tai tupakkaa ollenkaan + on sunnuntaisin suljettu ja asiakkaita tutuu riittävän ihan hyvin myös elintarvikeostoksilla)
Onko sulla näppis rikki?s11s huomen on jokrujen pel11
Ainoa surkuhupaisa hahmo tässä ketjussa olet sinä!Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30508147:Miksi minä olisin jonkun väitöskirjan kohde ja mitä ihmettä sellainen ihminen tutkisi? Mikä pirun kysymys?
Kas, elämän koululainenkin tuli ketjuunAinoa surkuhupaisa hahmo tässä ketjussa olet sinä!
Onko sun isä ja äiti sisaruksia kun sun teksteistä saa mitään tolkkua?
Otetaas taaksepäin...Ainoa surkuhupaisa hahmo tässä ketjussa olet sinä!
Onko sun isä ja äiti sisaruksia kun sun teksteistä saa mitään tolkkua?
Olet varmastikin hyvä myyjä ja minä varmasti viihtyisin palveluksessasi. Mutta teikäläisiä on kovin vähän ja siksi esim. ostoksien kehuminen kuulostaa enemmän opitulta, kuin siltä "omalta itseltä". En osaa selittää, mutta useimmiten myyjän ostoksien kehuminen kuulostaa vain siltä, että on käsketty tehdä niin.Ohoh, onpa ihme luuloja porukalla! Ei saisi kommentoida ostoksia? Hyvää asiakaspalvelua tietenkin vaaditaan, mutta kai nyt kaikki on joskus tavannut sen kassan, joka ei osaa edes sanoa hei.
Mutta itse olin kyllä kassalla työskennellessäni ihan ihminen, ja kommentoin ostoksiakin joskus, jos se oli jotenkin relevanttia. Ei mitään negatiivista tietenkään, tai mitään, mikä voisi loukata. Ihan normaalit käyttäytymissäännöt siis.
Ja juttelin muutenkin nopeasti aina niitä näitä. Hassua, että joku asiakkaani miettisi että saakohan toi nyt puhua. Hoho