Saako raskaanaoleva sikarokotteen jos ei vielä ole käynyt kertaakaan neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä sain rokotteen ja vasta sain plussan.
Meidän neuvola on ihan tukossa ja ekakäynnit menee pitkälle joulukuulle - en todellakaan olisi suostunut odottamaan niin kauaa. Riitti kun sanoin että olen raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät anna koko rokotetta alkuraskaudessa, liian paljon voi mennä pipariksi, siinä kehitys on sen verran huimaa sikiöllä

Höpö höpö, suomessa asiantuntijat suosittelevat rokotetta KAIKILLE raskaanaolijoille, raskausviikosta riippumatta.

Nimenomaan alkuraskaudessa sairastettu kova kuume voi olla haitallinen sikiölle.

Mina olen aikaisemmin kysynyt taalla samaa (eli olen varmaan se henkilo, johon "www" viittaa), koska en saanut sita vaikka terveysneuvonnasta kerrottiin, etta pitais saada. Soitin eilen neuvolaan ja varasin ajan itselle. Heti kun on ajan varannut ja jonkinlainen yhteys neuvolaan, ROKOTTEEN SAA!! (nain ainakin Espoossa) Neuvolan tati kertoi, etta mina ja jokin toinen nainen oltiin siis koekaniineina, jonka jalkeen epaselva ohjeistus tarkistettiin. (Meidan olisi kuulemma pitanyt saada rokote jo silloin, kun sita yritettiin).

Nyt siis rokotteen saa, vaikka ei ole ensimmainen neuvolakaynti kaytyna.

Eivät anna koko rokotetta alkuraskaudessa, liian paljon voi mennä pipariksi, siinä kehitys on sen verran huimaa sikiöllä

Höpö höpö, suomessa asiantuntijat suosittelevat rokotetta KAIKILLE raskaanaolijoille, raskausviikosta riippumatta.

Nimenomaan alkuraskaudessa sairastettu kova kuume voi olla haitallinen sikiölle.

Mä ajattelen niin karusti, että mielummin piikki alussa ja keskenmeno, kuin epäilyttävä piikki siinä vaiheessa kun sikiön kehitys on hienopiirteisempää ja "yksityiskohtaisempaa". Kauhee edes ajatella näin, mutta ei voi mitään...

Ainakin Turussa saa. Sanoin heti ovella, että mulla on eka neuvola vasta kahden viikon päästä. "Aika on kuitenkin varattuna?" kysyi hoitaja ja saman tien piikki olikin jo olkavarressa :D , ennen vastaustanikin. Sain KELA-korttiin tarran rokotteesta.

Piikkejä laitetaan vielä torstaina raskaanaoleville. Yritin tänään soittaa neuvolaan ekaa kertaa, mutta ei kukaan vastannut. Entä jos ei huomennakaan vastaa. Jää ilmeisesti sitten multa rokote saamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Piikkejä laitetaan vielä torstaina raskaanaoleville. Yritin tänään soittaa neuvolaan ekaa kertaa, mutta ei kukaan vastannut. Entä jos ei huomennakaan vastaa. Jää ilmeisesti sitten multa rokote saamatta.

Ei tarvitse soittaa. Menet vain silloin paikalle kun on ilmoitettu piikkejä jaettavan.

Yhteistyössä