jos pph ei ole mieluinen niin saako päiväkotipaikan helposti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina

Vieras
lapsi alottamassa perhepäivähoitajalla ja mitin vaan että jos ei pidetä hoitajasti niin saako päiväkotipaikkaa mitenkään helposti kun on jo pph paikka varattuna?
hoitajan kanssa on puhuttu vasta puhelimessa ja on kuulostanu todella nyrpeältä ja töykeältä.. hirvittää vähän että miten käy. toivottavasti tapaamisessa olis vastassa mukava hoitaja..

Meidän kunnassa sitä siirtoa voi hakea, mutta siihen pätee sama 4kk sääntö kuin päivähoitopaikan hakua koskien yleensäkin.

Tähän aikaan vuodesta voi olla vaikea saada siirtoa, koska todenäköisesti hoitopaikkavalinnat syksyksi on jo lyöty lukkoon eli paikan saa vasta kun niitä vapautuu esim joku ottaa lapsen pois hoidosta, muutto tms.

Me ei edes haluttu perhepäivähoitoon lasta, itse en ole siellä koskaan viihtyny pph.ssa ja siellä on aina vain se 1aikuinen ja monesti sen perhe vielä(ja perhetilanne voi olla mikä vain). tarhassa on kuitenki useampi aikuinen jotka valvoo toistensakki tekemisiä. JA saatiin tarhapaikka sieltä mistä toivottiinki ku odotettiin se 4kk. paikka oli odotuksne arvoinen aj tyttö menee iloisesti aina hoitoon :)

no mitäs sitten tehdään jos hoitaja ei ole hyvä? pakko vaan viedä lapsi sinne hoitoon vaikka hoito olisi huonoa? itse suosin perhepäivähoitoa sen takai että itse olin todella onnellinmen perhepäivä hoitajalla ja poika on hyvin arka ja pienempi ryhmä sopii hälle varmaan paremmin..

No turhaan sä nyt pelkäät. Lähdet siitä, että pph on hyvä. Nykyään suurin osa on, koska melkein kaikissa kunnissa vaaditaan jo koulutuskin hoitajalta. Ja jos hoitaja ei niin hyväksi osoittaudukaan, ota asia ensin puheeksi hoitajan itsensä kanssa. Jos se ei tuota tulosta, niin sitten ohjaajaan. Ei lasta ole pakko pitää kehnossa hoidossa.

joo harmittaa kun päätös piti tehdä ennen kun tapasimme hoitajaa.. kuullostaa vaan kamalan nyrpeältä ja jotenkin väsyneeltä, toivottavasti olis mukava kun käydään siellä.. lapsi vielä niin pieni ettei itse osaa kertoa jos hoito on huonoa

Älä pelkää Niina, ihmisiä me pph:t ollaan siinä missä muutkin. Jos hoitaja kuulosti nyrpeältä ja väsyneeltä, niin älä jää sitä pohtimaan. Saat parempaa kuvaa hoitajasta kun menet tapaamaan nokikkain. Itse olen muutaman kerran saanut ihan vääränlaisen ennakkokuvan jostain uuden perheen äidistä pelkän puhelinkeskustelun kautta. Kun ollaan tavattu ja juteltu kunnolla ja ajan kanssa on käsitykset muuttuneet. :)

Ei sitä hoitopaikkaa noin vain vaihdeta toiseen kunnalliseen hoitopaikkaan, jos hoitopaikat on täynnä. Minun lapset aloitti viime syyskuussa tarhassa, vaikka hain perhepäivähoidosta paikkaa. Samantien laitoin siirtohakemuksen ja nyt elokuun alusta päästään perhepäivähoitoon.

Tässä meidän tapauksessa tietysti vielä vaikeampi saada uutta hoitopaikkaa kun oli 2 lasta mitkä piti saada samaan paikkaan. Mutta hankalaa se on vaikka ois vain yksi lapsi.

Minäkin kun soitin ekaa kertaa meidän naperon perhepäivähoitajalle niin tuli just tuollainen vähän töykeä kuva, kun mentiin paikkaan tutustumaan niin kuva hoitajasta muuttui täysin! :)